Fødselsmelding

Lismick

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Hvor lang tid tok det for dere fra fødsel til dere fikk brev i posten fra skatteetaten med personnummer og navneforespørsel på den lille?

Jeg fikk vel brev rett før helga nå med navn og person nummer(fødte 27.desember) fikk Mail og SMS fra skatteetaten at jeg måtte gå inn å søke om navnet barnet skulle ha så 2 dager etter var det godkjent og i posten :-)

Det lurer jeg også på! Syns det gikk veldig fort sist. Nå er gullklumpen 2 uker til lørdag, så forventer at det dukker opp snart?

Fortsatt ikke fått. Født 1.1. Men vet det er på vei :)

Fikk sms og epost i dag med beskjed om å registrere navn. Der fikk vi også fødselsnr. Fødte 9.januar. Regner med attest kommer i løpet av uka :)

Det lurer jeg også på! Syns det gikk veldig fort sist. Nå er gullklumpen 2 uker til lørdag, så forventer at det dukker opp snart?
Fødte samme dag :)
Har forsøkt å lese litt, eneste jeg har funnet ut er at sykehuset har en uke på seg til å sende papirene til skatteetaten. Så har de opptil 2-3 ukers behandlingstid. Slik jeg ser det da så er det vel opptil 1 måned vi kan få det..

Det lurer jeg også på. Fødte 25. Des og har ikke fått noenting ennå... Begynte å lure på om jeg skulle sende inn noe først, men trodde det var sykehuset som skulle det.

Tok 9 dager her! til jeg fik alt inn skjemaet, men registreringen av far var ikke med så vi venter faktisk litt på at papirarbeidet der skal komme seg ;)

Last edited:
Ikke mottatt noe og fødte 6 januar. Synes det gikk fortere med nr 1 og hu ble født i fellesferien.

Det lurer jeg også på. Fødte 25. Des og har ikke fått noenting ennå... Begynte å lure på om jeg skulle sende inn noe først, men trodde det var sykehuset som skulle det.
Jeg fødte også 25.12 og det hele ble ordnet sist helg.
Mail og sms torsdag sist uke om at det var klart i altinn, vi reg der på kvelden, fredag sendte de fødselsattest som kom lørdag, og mandag fikk jeg mail om at navnet var godkjent, fødselsattest kommer i posten....

Jeg fødte også 25.12 og det hele ble ordnet sist helg.
Mail og sms torsdag sist uke om at det var klart i altinn, vi reg der på kvelden, fredag sendte de fødselsattest som kom lørdag, og mandag fikk jeg mail om at navnet var godkjent, fødselsattest kommer i posten....
Jeg var i posten i dag og da hadde jeg fått brev med fødselsnr hans. Er det bare å gå inn på altinn og registrere da?

Jeg var i posten i dag og da hadde jeg fått brev med fødselsnr hans. Er det bare å gå inn på altinn og registrere da?
Trolig

Jeg fikk ikke brev, men sms og mail. Jeg har vært sånn E-bruker av alt fra skatteetaten så lenge det har vært mulig (min mann var på den tiden ansatt i skatteetaten og var derfor året før meg, testing.)

Da jeg fikk mine forrige barn fikk vi et skjema i posten som skulle i retur. Nå var det skjema på altinn.

Trolig

Jeg fikk ikke brev, men sms og mail. Jeg har vært sånn E-bruker av alt fra skatteetaten så lenge det har vært mulig (min mann var på den tiden ansatt i skatteetaten og var derfor året før meg, testing.)

Da jeg fikk mine forrige barn fikk vi et skjema i posten som skulle i retur. Nå var det skjema på altinn.
Hmm.. I brevet fra skatteetaten sto det bare opplysning om delt foreldreansvar tror jeg. Er det samme? Det har ikke vært noen skjema. Men har funnet ut hvor på altinn jeg skal registrere, men jeg manglet fødselsnr som jeg nå har.

Nei, altså, i gamle dager var et papirskjema, nå er skjema på altinn. Men hos meg sto personnummeret på det skjemaet så lå i min innboks på altinn, sånn at jeg skrev det av derfra for å ha det :)

Back
Topp