Fødselskurs

Jordmor snakket om at vi kom til å få brev i posten om det, men har enda ikke fått noe. Så også at noen snakka om omvisning på sykehuset så trodde det var noe helt anna igjen :p

Her jeg bor er det er tilbud via helsestasjonen, gratis fødselsforberedende kurs over 3 torsdager. Første er om fødsel, så tiden etter, så amming. Man melder seg på når man måtte ønske og det passer.
Jeg tenker at november er fint :)

Jordmoren min anbefalte ikke dette siden ting ikke kan planlegges osv. Og at de kursene ofte bare koster mye penger og du heller kan få den samme infoen på nett.

Hun anbefalte å heller bruke god tid på å snakke med partneren sin eller den som skal bli med inn på fødestuen på forhånd for å finne ut av hva man forventer av hverandre osv. Snakke om hva som kan skje osv osv.. Så jeg tror vi bare skal gjøre det :)

Jeg kommer ikke til å gjøre det, gikk heller ikke på sist :) Min fødsel var langt fra normalen, så regner med at jeg hadde følt det litt meningsløst når ting ikke ble som man hadde tenkt uansett :)

Var ikke sist og skal ikke nå :) Gikk igjennom litt praktiske ting med jordmor på en av de siste kontrollene og det var nok for meg :)

Jordmoren min anbefalte ikke dette siden ting ikke kan planlegges osv. Og at de kursene ofte bare koster mye penger og du heller kan få den samme infoen på nett.

Hun anbefalte å heller bruke god tid på å snakke med partneren sin eller den som skal bli med inn på fødestuen på forhånd for å finne ut av hva man forventer av hverandre osv. Snakke om hva som kan skje osv osv.. Så jeg tror vi bare skal gjøre det :)

I veldig mange kommuner er det et GRATIS tilbud :)

Da har vi meldt oss på fødselskurs :) i starten av desember :p

Skal på omvisning og JM samtale på Drammen sykehuset 3 november :) siden jeg fødte på Ahus sist, så vil jeg gjerne få se hvor jeg skal, sånn at det ikke føles helt fremmed.

Her hvor jeg bor på Gran Canaria er det tilbud om gratis fødselsforbredende kurs for alle.
Det er et kurs som går over 6 ganger, 2 timer hver gang, med jormor.

En av gangene drar man med gruppa si på omvisning på sykehuset i Las Palmas for å bli kjent med fødeavdelingen.

Er litt annerledes her, siden det egentlig bare er 2 sykehus hvor man kan føde på Gran Canaria, og bare ett av dem er inne i den offentlige helseordningen.

Jeg starter kurset neste mandag:happy:

Noen som skal føde på Ahus, som vet om de har fødselsforberedende kurs? Er litt usikre på om vi vil.. Vi skal i hvert fall be om omvisning på føden, det var visst bare å ringe og avtale.

Back
Topp