Fødselskurs

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
hei, er det noen av dere som har tenkt å melde dere på fødselskurs? Evt hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg har litt lyst men ikke bestemt meg enda :happy:

Vi var på det sist. Litt bortkasta for vår del siden vi ble igangsatt. Følte vel egentlig eg fikk lite utav det i det heletatt. Vi kan få mye informasjon, men alle fødsler er ulik, og teori og praksis er som regel ulikt.
Min erfaring ihvertfall. Kan være andre har fått mer utav det ;)

Siste gangen på yogaen jeg går på kan vi ha med partner og da kjører hun litt fødselsforberedene. Ellers har vi allerede fått omvising på føden, så tenker det holder.

Skal på et kveldskurs som varer i tre timer. Det er mye praktisk info om sykehuset; hvor vi skal gå inn/parkering og omvisning på de ulike avdelingene på sykehuset. Så er det litt rundt fødselen. Så ikke veldig omfattende men det mest grunnleggende og viktig praktisk info. Tror det holder for vår del :)

Eg har meldt på meg og samboer. Eg er nyutdanna sjukepleier, så har ferskt i minne korleis dette foregår og mykje rundt, men det har ikkje samboer. Så litt for min del og litt for hans del :)

Jeg hadde ikke sist. Og nå føler jeg ikke at det er nødvendig

Var ikke på det sist og skal ikke denne gangen heller. Så ikke helt behovet for det, og klarte fødselen godt uten :) men skjønner at folk også vil det.

Vi skal! Hadde valget mellom et på sykehuset med litt stor gruppe og et med en jordmor utenom sykehuset med litt mindre gruppe. Hadde først tenkt den lille gruppa, men likte ikke programmet like godt og ble litt redd vi ikke skulle få den infoen vi ønsker da deltagerne kan trekke temaene i den retningen man vil. Da går vi heller for stor gruppe og standardinfo. Både fødselsforberedende, siste tiden før fødsel og den første tiden etter. Jeg gleder meg og tror det blir bra. Dessuten tror jeg det er lurt at samboeren blir litt kjent med sykehuset, lukter og vaner! :)

Har meldt meg på fødselskurs som jordmor holder på Askøy :) Greit å få litt info om hva en går til :P Fødselskurset som jordmor holder er gratis også :) Kommer ikke til å gå på fødselskurset som KK Haukeland har

Gikk på sist:) syntes det var nyttig og en fin ting å gjøre sammen med mannen. Var også fint å treffe andre gravide som skulle ha barn i samme tidsrom som meg.

Vi skal på ullevål. Syntes det var fryktelig dyrt, så jm sa hun godt kunne gi oss mye av den infoen man får på slike kurs, og det hadde holdt for meg. Samboer ville allikevel betale for kurs, han har litt sykehusskrekk, så da er det nok best:-)

Vi skal på ullevål. Syntes det var fryktelig dyrt, så jm sa hun godt kunne gi oss mye av den infoen man får på slike kurs, og det hadde holdt for meg. Samboer ville allikevel betale for kurs, han har litt sykehusskrekk, så da er det nok best:)

Min har også litt sykehusskrekk, sikkert lurt med litt ekstra forberedelse da :happy:

Er dette noe man får tilbud om eller må man ordne det selv? Isåfall hvordan?

Jeg og samboer fant ut at det var lurt for oss - første fødsel for oss begge, så vi fant ut at det sikkert var en del nyttig både for han og meg. Kurset her varer bare to timer, så jeg tror ikke jeg vil føle det som bortkastet på noen måte. Eneste er at vi er satt opp ganske seint, så lillegutt får nå bare holde seg inne til da :D

Back
Topp