Fødselsjournalen

binders

Forelsket i forumet
Fikk den i dag, og ble kjempeskuffa[:(] Hadde gleda meg skikkelig til å les den, men stod ingentig interessant. dere som har fått deres; hva har det stått egentlig? Har det stått mye om fødsel og barseltid. I min stod det at jeg delvids ammet, ved utreise, hvor mye lillegutt veide, og en del testsvar siden han er prematur.

Det sto veldig lite, litt om når jeg ringte om vannavgang, når jeg kom inn på morgnen og hvilke medisiner og inngrep i forbindelse med haste-keisersnittet

Jeg fikk noen ark med utskrifter av det som ble plottet inn på pc'n under fødselen; hvor mye åpning jeg hadde på hver sjekk, hva jeg fikk av smertestillende, rier osv. Ikke ett ord om tiden ellers før vi reiste hjem. Det er ikke kopi av epikrisen du har fått? Jeg har fått den også tidligere, og der står det bare vekt og lengde, at jeg fullammet ved utreise osv. (Epikrisen er den infoen som blir sendt til legen og er ikke fødselsjournalen. Så om det er den du har fått kan du ta kontakt å si du vil ha fødselsjournalen også)

Har nok bare fått epikrisen ja, selv om jeg ba om journalen. Hadde trodd det skulle stå mer om selve fødselen, når jeg kom inn osv. Hadde vannavgang dagen før lillegutt ble født. det eneste som står om det er at vannet gikk 30 timer før fødsel. Ble skikkelig skuffa altså, men lurer på om jeg skal ringe opp å høre på mandag..

Bra att den här tråden kom upp, satt faktiskt o tänkte på just de med födelsejournal förut o tänkte jag skulle göra en tråd med det men nu behöver jag inte det :P Undrar bara vart man vänder sig för o få journalen? Är det sjukhuset där man födde eller nån annan stans man ska ringa?

ORIGINAL: Aily

Bra att den här tråden kom upp, satt faktiskt o tänkte på just de med födelsejournal förut o tänkte jag skulle göra en tråd med det men nu behöver jag inte det :P Undrar bara vart man vänder sig för o få journalen? Är det sjukhuset där man födde eller nån annan stans man ska ringa?

Du må sende brev til sykehuset.

ORIGINAL: Aily

Bare å sende et brev til sykehuset, ja. Og be om den[:)]

Hvis det er epikrisen du har fått så er jo ikke den så veldig spennende nei[8|]

Jeg fikk ei mappe med journalen, epikrisene og fødsels partogrammet.
Jordmoren jeg hadde skrev en veldig utfyllende journal, kjempe artig å lese!(selv om hun løp mellom 2 fødsler)
Var på føden i 3 timer, og hadde ingen behov for smertelindring, men journalen var på 8 sider[:D]
Står om allt fra føde stillinger, dusjing, hvordan jeg var, åpning, vannavgang, ...

Kvaliteten på journalen avhenger nok veldig av den som skriver den..noen skriver bare det de må..og da bare i koder for sikkerhetsskyld.[8|]

Back
Topp