Fødselshistorien min..

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Ja, da skal jeg fortelle om min fantastisk flotte fødsel!
Kom jo opp på fødeavdelingen kl 07.30, for å bli satt i gang. Og jeg skal innrømme at nervene var ganske utenpå kroppen akkurat da. Blei tatt i mot av en koselig jordmor, som la meg på cg og så låg jeg der en stund. Ho måtte vente med å gjøre noe til ho hadde snakka med legen, men ho sa ho rekna med det blei å sette drypp først, så senere evt ta vannet..
Kl halv ti fikk jeg dryppet kobla til, og begynte forsiktig på 30 ml/timen (eller hva det er de opererer med..) Det blei økt gradvis hver halvtime, med 30 hver gang. Fikk liksom aldri noen skikkelige rier, men etter forrige fødsel så hadde jeg jo et lite håp om at de gjorde jobben sin likevel.
Fikk underveis og lagt inn klart til epidural, siden man er nødt å ha epidural under setefødsel.
 
Så etter 4 timer med smårier, kom legen inn for å sjekke meg. Ingenting hadde skjedd..! Jeg var dritskuffa! Og ikke ville legen ta vannet enda heller, for ungen sto høyere i bekkenet enn tidligere!
Der og da såg jeg MØRKT på ting. Trodde aldri jeg skulle bli ferdig..
Men SÅ rett før kl 14 tok legen vannet, for da var ungen langt nok nede. (De er litt skeptiske til å ta vannet ved setefødsel for det er risiko for at navlesnoren faller frem, og da er det litt krise.)
Og da de tok vannet PLUSS at jeg hadde maxdose 180 ml/timen på dryppet, så skjedde det ting gitt!
Ett minutt etter ho tok vannet kom første rie! Og de kom tett og varte i ca ett minutt hver. Så da etter litt over en time fikk jeg plutselig pressetrang..! Og da blei det litt “panikk” på fødestua. De fikk anestesi til å komme å sette epiduralen for jeg måtte IKKE presse før det var stor nok åpning.
Legen sjekka meg igjen og da var det nesten full åpning! Og dette var nesten en time etter at jeg ikke trodde jeg skulle bli ferdig den dagen. Epiduralen blei satt, men nå var det jo nesten full åpning likevel, så det eneste som skjedde var at presseriene dabba litt av. Så da senka de epiduralen og økte dryppet.
 
Legen gav meg klarsignal til å presse, og det sto to leger klare til å få skuldrene og hodet ut. Når de hadde vridd skuldrene ut, fikk jeg ei pressrie til, og plopp, der kom hodet! Så lett som en plett.
Kl halv fire begynte jeg å presse og 20 minutter etterpå var veslejenta født..!
Jeg er så utrolig glad for at jeg valgte å føde vaginalt til tross for setefødsel! Hadde aldri forestilt meg en så flott fødsel altså.
Etter vi var ferdige, spurte jeg jordmora om det var mye å fikse på der nede, men jeg måtte bare sy 5 sting! Nei, alt i alt en flott fødselsopplevelse!
 
Jenta skal hete Maren! [:D] (Glemte visst å skrive det i går.. [8D])
 
Åh, så herlig at du fikk en så fin opplevelse etter at du har gruet det så lenge!! Ser ut til at du opplevde det samme som meg - jeg ble jo også satt på drypp og det tok flere timer uten at noe skjedde, før BANG så skjedde alt på en gang.

Maren er et herlig navn - gleder meg til å se skjønnheten!! Hva sier Sindre til å ha blitt storebror forresten?
 
Sindre er veldig opptatt av "bebe" som han sier.. [:D] Han vil helst hjelpe til med alt.. Ville til og med gi henne amt tidligere.. Altså han skøt ut brystet og ville gi pupp.. [8D][:D] Så han er nå veldig blid på henne da heldigvis..!
Men akkurat nå er Postmann Pat mer interessant.. [:D]
 
for en fantastisk fødsel det høres ut som at du har hatt! godt å høre!! [:)] og Maren er et nydelig navn! [:)] det var et alternativ da vi skulle velge navn til malin.. [:)]
 
gleder meg til å se bilder av skjønnheten deres.. [:)][:)]
 
Så bra å lese at du hadde en flott fødsel tross for seteleie. Du fikk det jo til å høres så lett ut.[:D]
 
Artig at Sindre viser omsorg for babyen, men skjønner at det fort kan bli litt kjedelig for de gjør jo ikke så veldig mye i grunn.[:D] Ikke for en toåring som er skapt for fart og spenning i allefall. Jeg synes det er helt greit å bare se på en baby som sover.[8D]
 
Så bra at du sitter igjen med en så god føleleses. 20 minutter og fem sting er absolutt noe en kan leve med.
 
Maren er et veldig fint navn!
 
Så utrolig godt å høre at du fikk en så flott fødsel! Er så glad på dine vegne[:)][:)] Kos deg med tulla di og den stolte storebror[:)]
 
Så bra at du fikk en så fin fødselsopplevelse[:D]
Og tulla har fått ett nydelig navn!!!
 
Så godt å høre at du hadde en flott fødsel!!
Ble glad nå!!
Kos dere i tiden fremover!!
 
For en herlig fødselsoplevelse.[:)]
Maren er et nydelig navn[:D] 
Gratulerer så masse med lille prinsessa[:)]
 
Det hørtes jo urolig flott ut, almyrida81!
 
Det gjør jo at jeg nok en gang tenker at jeg helt klart skal føde selv om det skulle vise seg at Mari ligger i seteleie.
 
Og det er jo så supert at det gikk så bra i og med at du hadde valgets kvaler på forhånd. KJempeglad for at det ble en fin opplevelse!
 
Så flink lille Maren var til å komme ut også[:D]. Hun var nok klar for å møte mamma, pappa og storebror!
 
 
 
Dette var kjekk lesning.

Godt å høre at fødselen gikk over all forventning. [:)]

Gratulerer igjen med den nydelige jenten din[:)]
 
Trip down memory lane.. *sukk*
 
Koselig - skal vi dra frem de andre også??
 
Back
Topp