Håpefull2015
Flørter med forumet
Hei damer! Tenkte å dele min fødsel med dere. Natt til 19 juli våknet jeg av sterke kynnere, men disse var slik at jeg klarte å sove meg gjennom de fleste. Ca Kl 10 var jeg på do og oppdaget blod i trusa, jeg hadde fremdeles vonde kynnere. Etter hvert ble det vondere og regel messing. Jeg syns ikke det var så vondt egentlig, men måtte puste meg gjennom. Siden disse var så regelmessig kjørte vi inn til KK. Ca Kl 14 kom vi inn og ble undersøkt. Hadde da 4cm men de vurderte å sende meg hjem (husker ikke helt hvorfor). Jordmor tilbød meg klyster siden dette kunne få fart på riene. Etter klysteret haglet riene på, og det var vakt bytte Kl 15. Det var en dansk jordmor som kom. Hun hadde aldri vært på KK før og leitet etter alt mulig og brukte veldig lang tid på alt mulig. Ca Kl 16 dabbet riene helt av, og jordmor sa hun trodde de ville sende meg hjem. Jordmor gikk ut av rommet, så Jeg reiste meg opp for å prøve å gå litt, riene haglet nok en gang inn for fult. Ca Kl 16.30 kom hun inn igjen, jeg satt meg ned på sengen og fortalte at jeg hadde hatt mange og sterke rier. Hun såg litt rart på meg, nesten som hun trodde jeg ikke snakket sant. Hun sa hun skulle undersøke meg Kl 17, etter jeg hadde fått i meg noe mat. Jordmor hentet mat, jeg fikk inn en eple bit før riene kom igjen. Denne gangen var de så vond at jeg klarte ikke snakke eller tenke. Hun undersøkte meg med en gang, jeg var da 6cm Kl 16.55 og hun bestilte epidural. 17.03 begynte kroppen min å presse, jeg fikk panikk siden jeg var kun 6cm!! Jordmor skjekket meg og var da 9cm! Det ble ingen epidural, så jeg måtte bare presse med kroppen. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Jordmor sa ingenting, tror hun var litt i sjokk. Jeg husker jeg spurde mange ganger hva jeg skulle, men fikk beskjed om å gjøre det jeg følte for. Midt i presseriene kom det en annen jordmor inn for å hjelpe til. Hun var helt fantastisk. Hun sa hva jeg skulle gjøre, trøstet meg og var virkelig en støtte. Hvis ikke hun hadde kommet inn, vet jeg ikke helt hvordan ting hadde blitt. Dette var en helt sinnsykt opplevelse. 8min fra 6 til 9cm!
Lille Johannes kom ut 19juli klokken 17.20

Lille Johannes kom ut 19juli klokken 17.20