Fødselsgave

Eller han kunne delegert beslutningsmyndighet over besøkene til deg!! Da blir det ikke vanskelig for han, for han får ikke bestemme noe!!

Godt du har funnet styrke til å bli forbanna, men det må jo være måte på hvor korte antennene hos mannen har vært med både nyfødt og skade!!

Hvis det skulle skje igjen og han ikke hører på deg, har han en god kompis som er småbarnsfar som du kunne fått til å tale din sak??

Stå på krava videre og ikke godta noe du føler blir feil!!!


Jeg er enig med deg og takker så utrolig for støtten. Har følt meg som en egoistisk heks nemlig.

Men alt er nytt for oss, også for mannen. I tillegg så er mine svigerforeldre de greieste i verden. Virkelig ikke visst hva godt de kan gjøre for oss. Alltid trivelig, imøtekommende og gjestfrie. De har nok tenkt andre vegen, komme på besøk , avlaste og støtte. Derfor tror jeg ikke de skjønner helt.
Mannen har ikke sett helt min side, men han er ikke egoistisk eller slem type , tvert om. Tror ikke han skjønner hvordan det er å bli mor , at den rollen er annerledes enn farsrollen. Det er jo ikke så rart da. Alt er nytt for oss begge.

Føler at det er greit sende sønnen vår med pappa fordi jeg vet han er flink med gutten og da får alle sett han i to timer nå og så får jeg fred etterpå. Det tar bort dårlige følelser hos meg, som dårlig samvittighet og " heksefølelsen" . Han har lovet gi kun morsmelk og at det er kun han som får mate gutten ( bruker sprøyte og finger da det funket best) pga smittefare. Og at hvis noen er forkjølet eller lignende så får de ikke holde han.

Svigermor hadde masse parfyme på seg her en dag. Litt rart hun ikke tenker på at parfyme og nyfødt ikke hører sammen. Her bruker vi ikke parfymert deodorant en gang. Kun shampoo og dusjsåpe har lukt. Hun har jo hatt 3 bebiser og liker vise at hun har mye erfaring.......men, men....
 
Jeg er enig med deg og takker så utrolig for støtten. Har følt meg som en egoistisk heks nemlig.

Men alt er nytt for oss, også for mannen. I tillegg så er mine svigerforeldre de greieste i verden. Virkelig ikke visst hva godt de kan gjøre for oss. Alltid trivelig, imøtekommende og gjestfrie. De har nok tenkt andre vegen, komme på besøk , avlaste og støtte. Derfor tror jeg ikke de skjønner helt.
Mannen har ikke sett helt min side, men han er ikke egoistisk eller slem type , tvert om. Tror ikke han skjønner hvordan det er å bli mor , at den rollen er annerledes enn farsrollen. Det er jo ikke så rart da. Alt er nytt for oss begge.

Føler at det er greit sende sønnen vår med pappa fordi jeg vet han er flink med gutten og da får alle sett han i to timer nå og så får jeg fred etterpå. Det tar bort dårlige følelser hos meg, som dårlig samvittighet og " heksefølelsen" . Han har lovet gi kun morsmelk og at det er kun han som får mate gutten ( bruker sprøyte og finger da det funket best) pga smittefare. Og at hvis noen er forkjølet eller lignende så får de ikke holde han.

Svigermor hadde masse parfyme på seg her en dag. Litt rart hun ikke tenker på at parfyme og nyfødt ikke hører sammen. Her bruker vi ikke parfymert deodorant en gang. Kun shampoo og dusjsåpe har lukt. Hun har jo hatt 3 bebiser og liker vise at hun har mye erfaring.......men, men....
Fikk så vondt av å lese hvordan du har følt det ♡ Så godt at det ordnet seg, og at du føler at mannen forstår din side og dine behov. Det er ikke bare bare å bli mamma, selv kjenner jeg på konstant frykt og redsel, samtidig som jeg er sengeliggende pga lav blodprosent. Man skal ikke kimse av å ikke være i form og ha en nyfødt, så jeg forstår VELDIG godt hvordan du har det ♡ Skjønner også godt at det ikke er gøy å sende den lille avgårde i familieselskap, jeg tror ikke jeg hadde klart å gi slipp!Men se på det som en gyllen mulighet for litt søvn ♡♡♡ Også er det jo litt kjekt å få slått flere fluer i en smekk med tanke på familiemedlemmer som får truffet den lille. Syns du er kjempe sterk og tøff!

Her hadde vi besøk av svigerfamilien igår, og de var dynket i parfyme hele gjengen. Jeg ble litt irritert med tanke på min 5 døgn gamle skatt, men også når de vet at jeg er på mitt 3 døgn med migrene pga lav blodprosent. Må gå med solbriller inne liksom! Da er det deilig med masse parfyme :-o
 
Fikk så vondt av å lese hvordan du har følt det ♡ Så godt at det ordnet seg, og at du føler at mannen forstår din side og dine behov. Det er ikke bare bare å bli mamma, selv kjenner jeg på konstant frykt og redsel, samtidig som jeg er sengeliggende pga lav blodprosent. Man skal ikke kimse av å ikke være i form og ha en nyfødt, så jeg forstår VELDIG godt hvordan du har det ♡ Skjønner også godt at det ikke er gøy å sende den lille avgårde i familieselskap, jeg tror ikke jeg hadde klart å gi slipp!Men se på det som en gyllen mulighet for litt søvn ♡♡♡ Også er det jo litt kjekt å få slått flere fluer i en smekk med tanke på familiemedlemmer som får truffet den lille. Syns du er kjempe sterk og tøff!

Her hadde vi besøk av svigerfamilien igår, og de var dynket i parfyme hele gjengen. Jeg ble litt irritert med tanke på min 5 døgn gamle skatt, men også når de vet at jeg er på mitt 3 døgn med migrene pga lav blodprosent. Må gå med solbriller inne liksom! Da er det deilig med masse parfyme :-o

Offf. Ja, hørtes slitsomt ut. De har rett og slett ikke tenkt seg om. Si det på en hyggelig måte til dem neste gang det blir aktuelt med besøk. Jeg vet jeg selv glemte av det da jeg besøkte en venninne med nyfødt. Ser jo også at det som er selvfølgelig for oss nybakte mødre ikke er innlysende for andre.

Hvilken HB hadde du da du var på sykehuset? Høres ut som den er veldig lav. Rart du ikke fikk blodoverføring?

Jeg hadde så lav HB etter en større ankeloperasjon at de var på nippet gi blod, men i og med at det er en risiko i seg selv, så gikk det akkurat uten. Spiste jerntilskudd og masse brokkoli, leverpostei og rødbeter. 14 dager etter var HB så og si tilbake på normalen min. Så trenger ikke ta så lang tid.

Bedringsklem og takk for din støtte:Heartbigred
 
Jeg er enig med deg og takker så utrolig for støtten. Har følt meg som en egoistisk heks nemlig.

Men alt er nytt for oss, også for mannen. I tillegg så er mine svigerforeldre de greieste i verden. Virkelig ikke visst hva godt de kan gjøre for oss. Alltid trivelig, imøtekommende og gjestfrie. De har nok tenkt andre vegen, komme på besøk , avlaste og støtte. Derfor tror jeg ikke de skjønner helt.
Mannen har ikke sett helt min side, men han er ikke egoistisk eller slem type , tvert om. Tror ikke han skjønner hvordan det er å bli mor , at den rollen er annerledes enn farsrollen. Det er jo ikke så rart da. Alt er nytt for oss begge.

Føler at det er greit sende sønnen vår med pappa fordi jeg vet han er flink med gutten og da får alle sett han i to timer nå og så får jeg fred etterpå. Det tar bort dårlige følelser hos meg, som dårlig samvittighet og " heksefølelsen" . Han har lovet gi kun morsmelk og at det er kun han som får mate gutten ( bruker sprøyte og finger da det funket best) pga smittefare. Og at hvis noen er forkjølet eller lignende så får de ikke holde han.

Svigermor hadde masse parfyme på seg her en dag. Litt rart hun ikke tenker på at parfyme og nyfødt ikke hører sammen. Her bruker vi ikke parfymert deodorant en gang. Kun shampoo og dusjsåpe har lukt. Hun har jo hatt 3 bebiser og liker vise at hun har mye erfaring.......men, men....

Jeg ville revurdert å sende den lille med faren i morgen. Virker som du (fullt forståelig!!) absolutt ikke har lyst og akkurat nå er ikke noe tidspunkt for kompromisser.

Alt blir bedre når alle misforståelsene blir oppklart!! Mannen prøver å please alle når den eneste han burde konsentrere seg om å please nå er deg og den lille!!

Si at du har tenkt på det en gang til og at du ikke vil sende den lille avgårde i morgen. Han kommer til å skjønne det bare han får tenkt seg om og får omprioritert oppe i hodet.

Du kan jo også vise han denne tråden!! Du skriver balansert og fint om han her og frustrasjonen din er helt på sin plass.

Ta frem litt girlpower og glem alle tanker om at du er urimelig. Det er du ikke!!!!
 
Jeg ville revurdert å sende den lille med faren i morgen. Virker som du (fullt forståelig!!) absolutt ikke har lyst og akkurat nå er ikke noe tidspunkt for kompromisser.

Alt blir bedre når alle misforståelsene blir oppklart!! Mannen prøver å please alle når den eneste han burde konsentrere seg om å please nå er deg og den lille!!

Si at du har tenkt på det en gang til og at du ikke vil sende den lille avgårde i morgen. Han kommer til å skjønne det bare han får tenkt seg om og får omprioritert oppe i hodet.

Du kan jo også vise han denne tråden!! Du skriver balansert og fint om han her og frustrasjonen din er helt på sin plass.

Ta frem litt girlpower og glem alle tanker om at du er urimelig. Det er du ikke!!!!

Var i dag, sendte han av gårde. Det gikk bra og nå kjenner jeg den gode dynamikken mellom oss er tilbake. Blir ikke mer nå og alle er glade og fornøyde. Jeg kan endelig slappe helt av og bare konsentrere meg om barn, mann og meg som trenger restitusjon.
Ble litt vanskelig, men nå erdet over. Tror mannen skjønner mye mer nå og tror han og vil få det godt inni seg.
Alt uten om dette, disse besøksgreiene, har han gjort kjempebra!! Utrolig flott pappa! Hjelper meg hjemme og sluttet med å se irritert ut. Tror han har vært ganske stresset oppi alt og ikke visst helt hvordan han skulle gjøre det " riktige".

Kjenner nå at det er lett tilgi han. Men ved neste bebis ( om vi får ) , som kan hende blir ved KS, så har jeg lært og forhåpentligvis han og, at det er jeg som bestemmer besøk, når, hvor og hvordan.
 
Det går mye bedre nå. Vi hadde en liten " oppvask" og mannen er egentlig en utrolig flott fyr som vanligvis har masse empati, men han uttrykte at det hele ble litt vanskelig for han og. Vi har blitt enige om at han tar med seg gutten et par timer sammen med pumpemelk. Det blir den eneste gangen. Så vil jeg ha fred. Da får søsteren som har kommet se han og besteforeldrene også. Jeg sa at jeg ikke tror det er mange mødre som låner ut sin førstefødte 1,5 uker gamle bebis. Sammenlignet med dyreriket. Hva skjer hvis du kommer mellom elgkua og kalvene hennes?! Morsfølelsen er sterk og man ønsker ha den nyfødte nær. Jeg KLARER ikke besøk, så dette ble løsningen.

Hvordan går det med deg? Knakk ikke du halebeinet? Det er jo grusomt vondt. Du kan vel ikke sitte i det hele tatt? Hvordan går det gå på do? Vil tro du har ca samme problem som meg faktisk. Vondt å gå sikkert og?

Veldig synd på deg og :(. Du kan si det er nok nå. At du må ha ro. Si det du. Det går ikke bra.

Jeg har full forståelse for din situasjon. Ikke føl deg fæl. Det er du ikke! Du har vært gjennom fødsel og skal bli mamma med alle utfordringer + en fødselsskade.

Trøsteklem til deg . Dine behov burde være viktigere en friske og raske familiemedlemmer sine behov. Særlig når de HAR fått sett barnet!!

Bare forlang! Det gjør jeg nå. Har fått krefter til å bli forbannet nå. Det hadde jeg ikke for noen dager siden.
Godt å få ordnet opp i ting! Hvordan gikk det å være uten gutten din de timene? Jeg hadde nok gjort det samme ♡

Ja, jeg knakk halebeinet. Fryktelig vondt :( har hatt ganske mye problemer med ammingen og da har det kun funket å sitte for å få henne til å ta puppen, og det gjør jo ikke ting bedre. Burde helst bare ligge, men det går jo ikke. Og det er litt derfor jeg synes det har vært så kjipt med besøk også. Klarer liksom ikke ligge på sofaen da...
Det går greit å gå på do nå, men det tok litt tid før jeg fikk det til :p heldigvis gror det fint så jeg blir jo helt bra igjen. Men kjenner jeg gruer meg til tirsdag når mannen skal på jobb :eek:

Stor klem ♡
 
Godt å få ordnet opp i ting! Hvordan gikk det å være uten gutten din de timene? Jeg hadde nok gjort det samme ♡

Ja, jeg knakk halebeinet. Fryktelig vondt :( har hatt ganske mye problemer med ammingen og da har det kun funket å sitte for å få henne til å ta puppen, og det gjør jo ikke ting bedre. Burde helst bare ligge, men det går jo ikke. Og det er litt derfor jeg synes det har vært så kjipt med besøk også. Klarer liksom ikke ligge på sofaen da...
Det går greit å gå på do nå, men det tok litt tid før jeg fikk det til :p heldigvis gror det fint så jeg blir jo helt bra igjen. Men kjenner jeg gruer meg til tirsdag når mannen skal på jobb :eek:

Stor klem ♡

Uffff og auuuuua :(.

Jeg lærte amme liggende. Og jeg kjøpte ammepute man kan ligge inni med oppreist overkropp bare. Funker kjempebra for meg i allefall!! Verdt alle pengene.
Leste om " naturlig amming" , tror det var fru Johnsen som la ut den linken ???? Det er en ligge- litt sittende posisjon med barnet på magen. Vi øvde litt og fikk til den og.

Lillegutt er kjempeflink. Kan amme han opp ned mens han ligger spent fast i ammeputa. Bare passe på løfte brystet så han får puste. Da " står " jeg over han på alle fire på en måte.

Skal legge inn bilde av ammeputa nå etterpå, må bare inn på pc først.

Funket sende lille et par timer med stelleveske, skift og pumpemelk, men jeg vil ikke gjøre det igjen for jeg savner han sånn. Han er jo nyfødt! Og jeg nybakt mor! Får ikke sove selv om jeg er dødstrøtt for tenker på han. Noe helt annet når jeg har han her hjemme og vet mannen tar vare på han.

Får du smertestillende? Smerter motvirker ammehormonene. Jeg går på det + at jeg fikk syntocinon nesespray for å hjelpe på utdrivningen. Få fastlegen til å skrive ut! Funker bra.

Nå er avtalen med familien at vi får være i fred. Jeg har det myyye bedre! Deilig slippe besøk og bare tenke på oss tre, den nye familien!

Håper du og får det! Ikke send fra deg bebis. Hvis du " MÅ" , kun 1 gang og da mot et løfte ;)

Bedringsklemmer til deg og.

Mulitrelax ammepute.jpg

Multirelax ammepute.

Betalte 899 kroner for den tror jeg?

Lillegullet kan spennes fast i den. Den har et rom fremme hvor du kan ta ut selen. Den kneppes sammen på midten ( og vi pleier legge et flanelllaken brettet sammen under han bare for at det skal være mer behagelig for han ligge der)

Jeg ligger inni ammeputen og ammer. Super for oss som ikke vil/kan sitte rett på rumpen!

Den har også mange små kuler inni seg som gjør at en kan forme den noe.

Elsker den!
 
Last edited:
Restitusjon er 3 mnd. De første 2-3 ukene er verst med smerter. Etter det blir det bedre, men har ikke lov å trene første 6 uker, altså ingen knipeøvelser eller styrketrening. Ikke lov å løfte mer enn maks 10 kg, bebis og bilstol typisk. Opptrening de neste 6 ukene og kontroll etter 3 mnd. Ved men eller ikke tilfredstillende tilheling vil andre tiltak vurderes.

Trist at du har det slik i starten, håper det har roet seg litt.

Men det du sier om restitusjon er helt feil. I f.eks. Tyskland får man oppfølging at fysioterapeut på føden som hjelper til slik at du får til knipeøvelser rett helt fra starten. At man ikke skal trene noe som helst første 6 ukene er også utdatert, lytt til kroppen!
 
Trist at du har det slik i starten, håper det har roet seg litt.

Men det du sier om restitusjon er helt feil. I f.eks. Tyskland får man oppfølging at fysioterapeut på føden som hjelper til slik at du får til knipeøvelser rett helt fra starten. At man ikke skal trene noe som helst første 6 ukene er også utdatert, lytt til kroppen!


Det var dette jeg fikk beskjed om på sykehuset av legen som operterte meg. Kanskje det har med måten man blir sydd sammen på?
Ikke vet jeg, men føler det er litt vanskelig å gå i mot legens anbefalinger og stole på en anonym bruker uten noen referanser eller dokumentasjon her på babyverden ???

Ville du selv gjort det med en skade som kan gi såpass store konsekvenser ut i fra det som blir gjort?

Ikke for å være frekk mot deg eller noe....men tror du skjønner det.....:)
 
Det var dette jeg fikk beskjed om på sykehuset av legen som operterte meg. Kanskje det har med måten man blir sydd sammen på?
Ikke vet jeg, men føler det er litt vanskelig å gå i mot legens anbefalinger og stole på en anonym bruker uten noen referanser eller dokumentasjon her på babyverden ???

Ville du selv gjort det med en skade som kan gi såpass store konsekvenser ut i fra det som blir gjort?

Ikke for å være frekk mot deg eller noe....men tror du skjønner det.....:)
Jeg hadde nok forholdt meg til det legen som opererte deg sa. Han kjenner jo til akkurat din situasjon og har gitt anbegalinger deretter. Ikke vits å risikere noe med en sånn skade tenker jeg :)
 
Back
Topp