Eller han kunne delegert beslutningsmyndighet over besøkene til deg!! Da blir det ikke vanskelig for han, for han får ikke bestemme noe!!
Godt du har funnet styrke til å bli forbanna, men det må jo være måte på hvor korte antennene hos mannen har vært med både nyfødt og skade!!
Hvis det skulle skje igjen og han ikke hører på deg, har han en god kompis som er småbarnsfar som du kunne fått til å tale din sak??
Stå på krava videre og ikke godta noe du føler blir feil!!!
Jeg er enig med deg og takker så utrolig for støtten. Har følt meg som en egoistisk heks nemlig.
Men alt er nytt for oss, også for mannen. I tillegg så er mine svigerforeldre de greieste i verden. Virkelig ikke visst hva godt de kan gjøre for oss. Alltid trivelig, imøtekommende og gjestfrie. De har nok tenkt andre vegen, komme på besøk , avlaste og støtte. Derfor tror jeg ikke de skjønner helt.
Mannen har ikke sett helt min side, men han er ikke egoistisk eller slem type , tvert om. Tror ikke han skjønner hvordan det er å bli mor , at den rollen er annerledes enn farsrollen. Det er jo ikke så rart da. Alt er nytt for oss begge.
Føler at det er greit sende sønnen vår med pappa fordi jeg vet han er flink med gutten og da får alle sett han i to timer nå og så får jeg fred etterpå. Det tar bort dårlige følelser hos meg, som dårlig samvittighet og " heksefølelsen" . Han har lovet gi kun morsmelk og at det er kun han som får mate gutten ( bruker sprøyte og finger da det funket best) pga smittefare. Og at hvis noen er forkjølet eller lignende så får de ikke holde han.
Svigermor hadde masse parfyme på seg her en dag. Litt rart hun ikke tenker på at parfyme og nyfødt ikke hører sammen. Her bruker vi ikke parfymert deodorant en gang. Kun shampoo og dusjsåpe har lukt. Hun har jo hatt 3 bebiser og liker vise at hun har mye erfaring.......men, men....