FødselsGave fra lillebror til storebror?

EnLitenTil

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Har hørt det kan være greit å kjøpe en gave fra den nyfødte til storesøsken, da i mitt tilfelle storebror, men hva?
Noen som har tips?:)

Vi har kjøpt Lego til storebror på 5.5, tenker det er fra oss til han, ikke fra babyen. Gratulerer som storebror gave ☺ Han får den når han kommer på besøk på sykehuset.

Vi har også kommende storebror i hus, og kjøper nok en gave:) tror den blir fra lillesøster;)

Han er 2,5år, og over gjennomsnitt interessert i kjøretøy, så kanskje bil/buss/traktor/gravemaskin eller noe sånt... Eller noe nytt lekeverktøy til samlingen hans eller noe sånt:)

Skulle gjerne kjøpt noe "pusle-leker" som han kan konsentrere seg om litt, men han har ikke så fryktelig lang konsentrasjon, så vi får heller bare finne noe annet gøy:P

Hva er han interessert i da? Her er det fryktelig stas med søppelbiler om dagen, men nå har han 3 forskjellige, og den siste fikk han i sommer, så må finne på noe annet!

Her får storebror et Spill til xboks han er 8 storesøster på 5 har ønsket seg modelleire så hun får det :)

Har ikke bestemt oss for om de skal få noe eller ikke.. Har nettopp vært på "Skole-shopping" med jentene, så jeg syns de har fått mye allerede.

Storebror blir 3 i november, så må jo finne på noe:) Han er forsåvidt veldig gla i puslespill så det kunne kanskje passe... Trenger jo ikke være så stort å dyrt da han snart har bursdag for så jul:)

Kom gjerne med flere tips!:)

Her fikk storebror en badeleke, som han hadde ønsket seg leeenge, da lillesøster ble født. Han var da 3 år.

Nå er de 8 og 5. Har kjøpt hver sin tegnebok til dem. Klær og øredobber til storesøster og en bok og mer tegnesaker til storebror. Koselig å ha noe på lur. Blir så mange gaver til baby.

Storesøster skal Frost-genser og frost-sokker av lillebror når hun kommer på besøk 1.gang på sykehuset:happy: Tipper hun blir veldig fornøyd m d;)

Her får storebror på 5,5år lego politistasjon (han ønska seg det) og storesøster på 4,5år (eget ønske) får barbie ken dukke og en hvit barbie hest. :) det er fra bestemødrene mine da.. Vi har ikke kjøpt noe annet nytt enn klær og stellematte til babyen og når jeg har ordna babyklær har de som regel fått noen plagg hver også :) babyen har fått nytt rom, og jeg har fortalt at vi skal ordne demmes rom også etterhvert, vi må bare få fiksa badstua om til klesskap til de to eldste først :) så da var de fornøyde med det :) håper de som har med gave til babyen har med en liten ting til storesøskenene også, omså bare en pakke tyggis eller en kjærlighet, eller sokker omså. :)

Vi tenkte også å kjøpe inn litt småplukk som vi kan ha liggende når alle kommer med gaver til baby, så kan vi finne frem til han også:) tenkte sånne småbiler (3 for 70kr på BR leker), kanskje litt klistremerker osv:)

Vi har vært i lekebutikken med storebror, sett hva han virkelig ønsker seg, så vi kommer til å kjøpe en av de tingene og gjemme i fødselsbag'n ;) Så ligger den klart til han kommer på besøk :D

Back
Topp