Fødselsfotografering

Frokostkaffe

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Noen flere enn meg som har vurdert eller vurderer dette? Er veldig glad i bilder og verdien av disse, og har en mann som helst ikke vil ta i et kamera... så kanskje nå, på tredje og siste fødsel, skulle mn investere i en fotograf med på fødsestua? Noen som har erfaringer, tanker eller meninger om dette?

Jeg er fotograf og har vært med på en fødsel som fotograf [emoji5]
Og jeg skal ha med meg fotograf selv. Angrer på at vi ikke tok flere bilder med førstemann (da tenkte vi ikke tanken på å ha med noen andre som kunne fotografere).
Fødsler er så utrolig spennende og så utrolig gøy å ha bilder av! Det var også helt fantastisk å få lov til å forevige fødselen til denne familien jeg var med.
Anbefales!

Åj, det har jeg aldri hørt om!
Jeg ønsker ikke at det blir tatt noen bilder under selve fødselen denne gangen heller, så en egen fotograf er uaktuelt for min del :)

Skal ikke ha med fotograf, men min mor blir med, hun har vært med på de 2 andre fødslene også, så hun har tatt bilder:)

Åj, det har jeg aldri hørt om!
Jeg ønsker ikke at det blir tatt noen bilder under selve fødselen denne gangen heller, så en egen fotograf er uaktuelt for min del :)

Hehe, samme her :D

Om det er noe du/dere kan ha lyst til så sier jeg kjør på! Kjenner til en dame som har vært med på flere fødsler og har sett noen av bildene hun har tatt og det er jo noe helt spesielt :)

Selv er jeg av typen som ikke liker å bli tatt bilder av, ennå mindre i en setting som fødsel og er glad vi ikke tok så mange bilder med førstemann.. Kameraet var nesten ikke i bruk under fødselen. Kommer selvsagt til å ha med kamera denne gangen også, men det vil nok ikke bli brukt flittig.

Last edited:
Hvis det var en profesjonell uten relasjon til noen jeg kjenner, og jeg hadde økonomi til det, så kunne jeg tenkt meg det. Men siden jeg ikke orker bruke penger på noe sånt så blir det nok lite bilder

For min egen del, så vet jeg at jeg ikke hadde kunnet "være meg selv"(i den lille grad man er seg selv under en fødsel i utgangspunktet :-P ) og tror jeg hadde tenkt mye på at noen er der og tar bilder.. Jeg vil jo aller helst være mutters alene når jeg har vondt, så jeg har nok med jordmor og mannen :-P Så for min del er ikke det aktuelt. Uansett hvor diskré og "usynlig" denne fotografen er, eller hvor god kjemi vi hadde hatt.
Men jeg ser absolutt verdien i disse bildene til senere, så hvis du og mannen kunne tenke dere det- kjør på! :-D

For meg er fødsel veldig intimt og hadde vært redd for at det ville ødelegge stemningen på fødestua, så nei, det hadde ikke vært noe for oss :)

Jeg kunne selv aldri tenke meg det.
Mannen min tok noen bilder sist PG det holdt, personlig er ikke akkurat fødselen det jeg ønsker mest bilder fra.

Har ei veldig god venninne som er fotograf, og lurer litt på å spørre henne... men vet ikke helt om jeg kan klare å være komfortabel med noen andre enn meg å mannen+ alle de andre da;p men vurderte det sist, og tenkte nå siste gangen, nå vet jeg selv litt mere, at det kunne vært noen flotte minner, jeg fikk ikke med meg mye av det som skjedde sist heller[emoji39]

For meg er fødsel veldig intimt og hadde vært redd for at det ville ødelegge stemningen på fødestua, så nei, det hadde ikke vært noe for oss :)
Hva tenker du om dette når du er på jobb, at den fødende har med seg en fotograf?
Første jordmora jeg møtte på da jeg tok bilder under en fødsel var ikke sånn veldig fornøyd med å ha meg der. Vaktskifte ganske raskt, heldigvis, og hun tok meg godt imot [emoji6]
Jeg tenker at det må være opp til den fødende hvem som er tilstede...eller hva? Så skal man selvfølgelig respektere om personalet på sykehuset ikke vil være med på bildene.

Hva tenker du om dette når du er på jobb, at den fødende har med seg en fotograf?
Første jordmora jeg møtte på da jeg tok bilder under en fødsel var ikke sånn veldig fornøyd med å ha meg der. Vaktskifte ganske raskt, heldigvis, og hun tok meg godt imot [emoji6]
Jeg tenker at det må være opp til den fødende hvem som er tilstede...eller hva? Så skal man selvfølgelig respektere om personalet på sykehuset ikke vil være med på bildene.

Jeg er bare en som skal bistå under fødselen til fødeparet. Det er deres opplevelse og hva de ønsker å gjøre med den opplevelsen har jeg ingenting med å mene noe om! Så hvem de vil ha med seg inn på fødestua er helt opp til dem :)
Men jeg vil jo helst ikke være med på film eller bilder da ;)

Men jeg må jo også si at jeg føler at man får bedre connection med fødeparet når det bare er oss tre, lettere å bli kjent, altså i den grad man rekker å bli kjent i løpet av 8-10 timer :P Men det er jo MIN preferanse og den teller absolutt minst!

Jeg er bare en som skal bistå under fødselen til fødeparet. Det er deres opplevelse og hva de ønsker å gjøre med den opplevelsen har jeg ingenting med å mene noe om! Så hvem de vil ha med seg inn på fødestua er helt opp til dem :)
Men jeg vil jo helst ikke være med på film eller bilder da ;)

Men jeg må jo også si at jeg føler at man får bedre connection med fødeparet når det bare er oss tre, lettere å bli kjent, altså i den grad man rekker å bli kjent i løpet av 8-10 timer [emoji14] Men det er jo MIN preferanse og den teller absolutt minst!
Allikevel interessant å høre din preferanse [emoji4]
Jeg vil jo ha med meg fotograf, derfor jeg lurer..håper ikke å bli møtt med en sur og gretten jordmor som ikke vil at fotografen skal være der [emoji6] Men skal skrive det opp i fødebrevet [emoji4]

Allikevel interessant å høre din preferanse [emoji4]
Jeg vil jo ha med meg fotograf, derfor jeg lurer..håper ikke å bli møtt med en sur og gretten jordmor som ikke vil at fotografen skal være der [emoji6] Men skal skrive det opp i fødebrevet [emoji4]

Må si at det ikke er alle jordmødre som syntes det er noe særlig, spesielt de av den eldre garden :P Men shit au, blås i det, det er du som skal føde :D

Back
Topp