Fødselsforberedende samtale

Freya

Elsker forumet
Skal snart på samtale med sykehuset, selv om det er nr 3. Men pga fødsel 2 kjente jeg et behov for å få klarhet i noen saker. Tingen er at mannen min ikke blir med på noe lenger, bortsett fra ordinær ultralyd. Han har mye å gjøre på jobben, også mener han vel at det ikke er nødvendig. Er jo nr 3 som han sier... Er det rart å dukke opp på en sånn samtale uten mannen egentlig?

Mannen har også mye på jobben for tiden, så jeg reiser på alt alene.. men var ikke på fødselsforbredende sist..

Mannen har også mye på jobben for tiden, så jeg reiser på alt alene.. men var ikke på fødselsforbredende sist..
Godt å høre man ikke er alene om en mann som ikke er med på ting. Blir litt trist innimellom, da jeg savner mer engagement. Men prøver å forstå, og å ta hensyn til at jobben krever sitt. Strengt tatt er det jo ikke nødvendig for han, men betyr ikke at jeg savner å dele øyeblikkene med han.

Tenker at det er veldig forskjellig fra person til person familie til familie. Alt er nok normalt sånt sett, men skjønner om du gjerne ville hatt han med.. min kunne ikke bli med på oul pga jobb feks. Det var litt trist først, men så gikk det veldig greit:)

Godt å høre man ikke er alene om en mann som ikke er med på ting. Blir litt trist innimellom, da jeg savner mer engagement. Men prøver å forstå, og å ta hensyn til at jobben krever sitt. Strengt tatt er det jo ikke nødvendig for han, men betyr ikke at jeg savner å dele øyeblikkene med han.
Helt enig ! Her har vi flyttet og han har jobbet mye.. så han synes selv det er kjipt att han ikke rekker å bli spent samt heller glede seg ordentlig til babyen kommer.. så her er jeg på alt av kontroller selv, også ekstra ultralyder.. håper han blir med til uka selv om han er sykemeldt da pga trekning av tenner :)

Sambo har kun vært med på ultralyd. Føler det er helt greit. Kjenner jeg står friere til å prate med lege og jm om det jeg føler for selv når han ikke er der. Men han skal bli med på en samtale med jm fordi jeg hadde fødselsdepresjon sist, så trenger hjelp til å få han til å se ting fra mitt stå sted. Han legger en del press på meg at det ikke må bli som sist. :) men hadde det ikke vært for det så hadde jeg ikke hatt noe behov for å ha han med. :) føler heller ikke at det er rart. :)

Skal snart på samtale med sykehuset, selv om det er nr 3. Men pga fødsel 2 kjente jeg et behov for å få klarhet i noen saker. Tingen er at mannen min ikke blir med på noe lenger, bortsett fra ordinær ultralyd. Han har mye å gjøre på jobben, også mener han vel at det ikke er nødvendig. Er jo nr 3 som han sier... Er det rart å dukke opp på en sånn samtale uten mannen egentlig?
Ikke rart synes jeg:-) har ikke hatt med mannen på noe denne gang av samme grunn som deg. Her er vi på nr to!

Godt å høre flere som har det sånn. Synes alltid jeg er den eneste som kommer alene på sykehuset, mens det sitter gravide par rundt meg. :P
Men det gikk veldig bra egentlig, og ser nå at han ikke trengte å bli med heller. :)

Mannen min er kun med på ultralyd og fødsel. Og denne gangen på første samtale med jordmor på ABC, men kun fordi jeg fikk inntrykk av at de tok det som en selvfølge da jeg fikk innkallingen. Var ikke noe poeng at han ble med egentlig.

Synes ikke det er rart nei :)

Godt å høre flere som har det sånn. Synes alltid jeg er den eneste som kommer alene på sykehuset, mens det sitter gravide par rundt meg. :p
Men det gikk veldig bra egentlig, og ser nå at han ikke trengte å bli med heller. :)

Off nei kjenner igjen denne følelsen altså:p.var på omvisning alene,- jeg var den eneste spm ikke hadde med mann :o , og en ekstra ktrl var jeg også alene på..

Jeg har vært på alle kontroller og sjekker alene denne gangen, og skal på fødselsforberedende samtale alene neste uke :)
For min del er det viktigste oul og selve fødselen, og at mannen er med på det :p begrensa hvor mye fri man kan få tatt seg :)

Hadde nok kjent på at det var litt leit om mannen ikke ble med. Nå har ikke min mann heller vært med på noenting da, utenom oul, og jeg syns egentlig det er ganske dumt. Jeg gir egentlig litt blanke i om han ikke har behov for det :p Kan jo hende jeg har? Det har han ikke spurt om.

Min har bare vært med på OUL og en privat 3D ul. Tenker egentlig at det er helt ok. Syns kontrollene går så fort så og han hadde sikkert ikke fått så mye mer av å være med. Nå blir jeg fulgt opp av min gyn, så kanskje kontroller med jordmor tar lenger tid og er hyggeligere... :)
Han spør om alt mulig og er godt oppdatert tross for at han ikke er med :)

Kun på ul og en time vi har hatt i forhold til keisersnitt.

Håper han rekker å bli med på info dagen ang KS og samtaler med fysio, anestesilege, gyn osv.
Vi får se hva han rekker :)

4 barnet her, jeg dro alene på samtale :) Mannen var kun med på OUL, og skal med på neste ultralyd, ellers ingen kontroller eller noe. Han jobber og kan ikke bare ta seg fri. Det er helt greit, har gjort detta så mange ganger nå så :p ;) Viktigste er at han er med på ultralyd og fødselen selvsagt :D

Back
Topp