Fødselsforberedende på nett?

Missymi

Forelsket i forumet
Har fått med meg at det finnes masse fødselsforberedende kurs man kan ta på nett. Har noen av dere vurdert dette? (tenker da i tillegg til - ikke i stedet for kurs i regi av helsestasjon eller liknende :) ) Kanskje noen til og med har tips til gode kurs?
 
Aldri vurdert kurs på nett nei
 
Aldri vurdert kurs på nett nei

Nei, ikke jeg heller før - men synes kursene som de holder på helsestasjonen (her iallefall - kan godt hende det er annerledes andre stedet). virker veldig begrenset. Jordmor sa det selv også - det er veldig knapt. Et par timer, så skal man igjennom alt av forklaringer, og fødsel og pust og barseltid og spedbarnsstell og hvordan bevare parforholdet og sikkert mer til.. Tenker (for min egen del da) at det kanskje er ok å supplere litt med online-ressurser :)
 
Nei, ikke jeg heller før - men synes kursene som de holder på helsestasjonen (her iallefall - kan godt hende det er annerledes andre stedet). virker veldig begrenset. Jordmor sa det selv også - det er veldig knapt. Et par timer, så skal man igjennom alt av forklaringer, og fødsel og pust og barseltid og spedbarnsstell og hvordan bevare parforholdet og sikkert mer til.. Tenker (for min egen del da) at det kanskje er ok å supplere litt med online-ressurser :)
Aldri fått tilbud om kurs på helsestasjonen heller jeg :p har fått lite info om fødsel fra jordmor også.
Lest masse om fødsel og fødsel historier på babyverden
 
Har aldri hørt om sånne kurs på nett.
Lese seg opp på ting og andres erfaringer er en ting, men ville hatt fødselsforberedende kurs med noen jeg kunne snakke med og stille spørsmål til.
Er også forskjell på praksis og ulike tilbud (f eks om smertestillende) på ulike fødesteder også. Hjelper lite å vite hva som finnes om det bare finnes på annet sted enn der du er..
 
Vurderer å skaffe meg boken smertefri fødsel slik jeg kan forberede meg litt på det hjemme og melde meg på fødselsforberedende med omvisning om en måneds tid.
 
Aldri hørt om fødselsforberedende kurs via nett. Men så har jeg til gjengjeld aldri interessert meg for fødselsforberedende heller...:confused005
 
Link noen?

I min kommune er det ikke tilbud om fødselsforberedende..
 
Har ikke tenkt på å ta fødselsforberedende i det hele tatt egentlig... gjorde ikke det med førstemann heller. Noen som har vært på det enda? (Evt. Tidligere?) anbefaler dere det?
 
Har ikke tenkt på å ta fødselsforberedende i det hele tatt egentlig... gjorde ikke det med førstemann heller. Noen som har vært på det enda? (Evt. Tidligere?) anbefaler dere det?
Var på det før første. Gikk egentlig av to grunner - eneste måten å få omvisning på føden og for pappaen sin del
 
  • Liker
Reactions: KML
Aldri hørt om fødselsforberedende kurs via nett. Men så har jeg til gjengjeld aldri interessert meg for fødselsforberedende heller...:confused005
Samme her. Dette blir 3. Fødsel og min erfaring er at man tar det som det kommer og ingen fødsel er lik.
 
Back
Topp