Fødselsforberedende olje?

En baby til :)

Glad i forumet
Har lest om fødselsforberedende olje, at noen bruker dette. Lurer på om noen har erfaringer med hvilken type og hvor man får kjøpt dette? Har også lest at noen bruker en annen type olje, husker ikke hva den het.. Tips mottas med takk :)
 
Jordnøttolje kjøpt på apotek, brukte jeg første svangerskap. Måtte sy allikevel da ;)
 
Jeg har kjøpt Weleda Perineum massage oil fra helsekost. Den er spesiallaget til formålet. Problemet er bare at jeg glemmer ut å massere meg...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Weleda olje, fås kjøpt på Life og andre helsekostbutikker. Er ikke sikkert det hjelper, men skader ikke prøve :) Kan jo gjøre det til en koselig stund med mannen. Er kjedelig å massere i 10 min hver dag. :p
 
Jeg har weleda fødselsforberedende olje. Skal masseres inn i 5-10 min, så det er litt tiltak føler jeg. Men jeg prøver å få det gjort 3 ganger i uka ca! :p
Til syvende og sist er det fødselen som avgjør om man revner eller ikke, men det skader jo ikke å bruke det :)
Litt JM sin jobb også. Babyens hodet bør jo "dyttes inn" igjen når det er på tur ut, for at man ikke skal utvides for fort, og revne. Heldigvis er JM'ene på fødeavd her veldig "god" på det. De gjør sport av hvem som har minst fødsler med revning! Haha!
 
Kjøpt Weleda sin jeg også, ikke begynt enda da.
 
Jeg kjøpte Estelle og Thild sin svangerskapsolje på vitusapoteket, men synes den ikke trekker inn i huden, så da mister jeg interessen av å bruke den! Trekker de andre oljene dere bruker inn?

Ellers smører jeg magen med vanlig fuktighetskrem som trekker inn med en gang. Puppene mine ble store veldig fort så der fikk jeg strekkmerker :(
 
Jeg kjøpte Estelle og Thild sin svangerskapsolje på vitusapoteket, men synes den ikke trekker inn i huden, så da mister jeg interessen av å bruke den! Trekker de andre oljene dere bruker inn?

Ellers smører jeg magen med vanlig fuktighetskrem som trekker inn med en gang. Puppene mine ble store veldig fort så der fikk jeg strekkmerker :(
...og så skjønte jeg at det var ikke var snakk om strekkmerkesituasjon. Jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. Er det sant at man har mindre sjanse til å revne?
 
Hvetekimolje er fint å bruke som fødselsforberedende olje. Brukte det sist og fikk kun små overflatiske rifter. Han var litt stor rundt hodet (37cm, altså over gj.snittet,men innenfor normalen).
 
har ikke rotet med til å smøre med noe... sist kunne jeg smørt med gull og resultatet ville blitt det samme for jeg møtte en jordmor med saks *grøss*
 
Back
Topp