Bkno7038282

Første møte med forumet
Hei!

Har dere tatt et fødselsforberedende kurs? Tar dere live kurs privat eller offentlig, eller nettbaserte kurs? Og hva er erfaringene deres her? Og når tok dere kurset evt når skal dere ta det?
 
Jeg tok fødselsforberedende kurs på Ullevål et par måneder før termin, syns det var sånn passe hjelpsomt. Ellers kan jeg tipse om et (egenlagd ) fødselsforberedende kurs som du finner på dittpush.no, eventuelt powpush på Instagram.

Lykke til med forberedelsene!
 
Jeg skal på fødelsforberedende kurs på Ullevål når jeg er i uke 35. Jeg tenkte også jeg skulle kjøpe meg det Positiv fødsel kurset som er nettbasert og begynne med det nå om ikke så lenge
 
Hei!

Har dere tatt et fødselsforberedende kurs? Tar dere live kurs privat eller offentlig, eller nettbaserte kurs? Og hva er erfaringene deres her? Og når tok dere kurset evt når skal dere ta det?
Skal på fødselsforberedende kurs på sykehuset 16. mars.
Det var enten da, i april eller i februar, men syntes april var litt seint, og den i februar kom litt kjapt på.
Var på digitalt kurs i regi av tvillingforeldreforeningen her for et par uker siden.
 
Har nettopp begynt på Positiv Fødsel sitt nettkurs. De har 30% på kursene sine nå :)
Ikke kommet langt, men foreløpig fornøyd!
 
Sniker fra juli, bare for å si at jeg har selv god erfaring med positiv fødsel sitt kurs ❤️ brukte det selv i svangerskap nr 3, og det utgjorde en stor forskjell i forhold til de to svangerskapene uten fødselskurs.. tar det opp igjen nå på nr4. :)
 
Spørsmål: er det noen av dere som må betale for dette? Jordmor fortalte meg at det kurset jeg og samboer har fått plass på (i uke 35) er i regi av kommunen, og er derfor gratis. (?) Og tydeligvis frivillig? Er det virkelig noen kurs som er obligatoriske? Og man betaler for de?
Fikk også høre at uke 35 er litt sent å dra på et slikt kurs.. :happy090
 
Spørsmål: er det noen av dere som må betale for dette? Jordmor fortalte meg at det kurset jeg og samboer har fått plass på (i uke 35) er i regi av kommunen, og er derfor gratis. (?) Og tydeligvis frivillig? Er det virkelig noen kurs som er obligatoriske? Og man betaler for de?
Fikk også høre at uke 35 er litt sent å dra på et slikt kurs.. :happy090
På Ullevål må man betale for kurset - da det er i regi av noen private men gjøres på sykehuset.

Jeg har selv bestilt i uke 35, vet du hvorfor er det forsent? Tenkte det var i ok tid før, så alt er ferskt i minne.
 
Spørsmål: er det noen av dere som må betale for dette? Jordmor fortalte meg at det kurset jeg og samboer har fått plass på (i uke 35) er i regi av kommunen, og er derfor gratis. (?) Og tydeligvis frivillig? Er det virkelig noen kurs som er obligatoriske? Og man betaler for de?
Fikk også høre at uke 35 er litt sent å dra på et slikt kurs.. :happy090

Jeg skal også på et i regi av Alna helsestasjon når jeg er i uke 31, og dette kurset er gratis.
JM snakket også om kurs på A-hus, men at det kostet typ 800,- elns :)
 
Spørsmål: er det noen av dere som må betale for dette? Jordmor fortalte meg at det kurset jeg og samboer har fått plass på (i uke 35) er i regi av kommunen, og er derfor gratis. (?) Og tydeligvis frivillig? Er det virkelig noen kurs som er obligatoriske? Og man betaler for de?
Fikk også høre at uke 35 er litt sent å dra på et slikt kurs.. :happy090
Aldri hørt at noen er obligatoriske.
Her skal vi på et på sykehuset i regi av jordmorforeningen. Er på ettermiddag og koster 1000kr.
I tillegg arrangerer helsestasjonen ammekurs og «fødekafé» (fødselsforberedende PowerPoint i følge de som har vært på det), disse er gratis, men er på dagtid, og far oppfordres til å bli med, så helt gratis blir det jo ikke med mindre far har avspasering eller annet å ta av :p

Edit: Vi ble anbefalt å dra på div kurs ca to måneder før termin :)
 
Aldri hørt at noen er obligatoriske.
Her skal vi på et på sykehuset i regi av jordmorforeningen. Er på ettermiddag og koster 1000kr.
I tillegg arrangerer helsestasjonen ammekurs og «fødekafé» (fødselsforberedende PowerPoint i følge de som har vært på det), disse er gratis, men er på dagtid, og far oppfordres til å bli med, så helt gratis blir det jo ikke med mindre far har avspasering eller annet å ta av :p

Edit: Vi ble anbefalt å dra på div kurs ca to måneder før termin :)
Skjønner! Så dere skal på flere enn ett?
 
Skjønner! Så dere skal på flere enn ett?
Vi har vært på et digitalt i regi av tvillingforeldreforeningen, men det handlet litt mer spesifikt om tvillinger.
Skal i tillegg på et fysisk kurs på sykehuset, men tror ikke vi kommer til å reise på fødekafé :)
Skal i tillegg på et ammekurs på helsestasjon :)
 
Vi har vært på et digitalt i regi av tvillingforeldreforeningen, men det handlet litt mer spesifikt om tvillinger.
Skal i tillegg på et fysisk kurs på sykehuset, men tror ikke vi kommer til å reise på fødekafé :)
Skal i tillegg på et ammekurs på helsestasjon :)
Okei! Men ammekurs er vel også gratis, og blir gitt (om ønskelig) etter fødsel, kanskje? Har hørt om flere førstegangs som har fått hjelp med dette etter fødsel. Med mindre det bare er veiledning? :pompus: Ble litt usikker
 
Okei! Men ammekurs er vel også gratis, og blir gitt (om ønskelig) etter fødsel, kanskje? Har hørt om flere førstegangs som har fått hjelp med dette etter fødsel. Med mindre det bare er veiledning? :pompus: Ble litt usikker
Jada, både gratis og man får hjelp etter fødsel, men dette er et eget kurs på en time med litt om hva man bør tenke på osv slik jeg har forstått, slik at man er litt forberedt før fødsel også, at ikke man går rett på etter fødsel :) Helt frivillig å delta på, men for oss som skal ha to på en gang, tenkte vi det kunne være nyttig med noen råd i forkant :)
 
Jordmor har meldt oss på ammekurs nå i mars og fødegruppe i april, én mnd før fødsel. De er gratis gjennom helsestasjonen. Lurer på om jeg skal ta noe mer kurs.. skal ihvertfall lese boka Smertefri fødsel og følger mamastork på insta :)
 
Back
Topp