Fødselsforberedende kurs

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
♡Novemberhjerter 2025♡
Noen som skal på et slikt kurs? Når tenker dere å gå på kurset isåfall?

For meg passer det best i september, men føler det kanskje er for tidlig? Mens 17. November synes jeg er litt sent igjen, har termin 28 november.
De har ett kurs i mnd, og ble litt i tvil nå da datoen for kurset i oktober krasjer litt:/

September er absolutt ikke for tidlig, jeg hadde der enda tidligere sist. Hadde fin utbytte av kurset, pappan også. Og det var faktisk der der jeg møtte første personen idet som skulle bli en fantastisk barselgjeng :) mest geniale var å få sett fødestua og instrumentene på forhånd så det ikke var så fremmed når det var alvor :)

Jeg skal ikke denne gangen, men var på det sist.
Går nok helt fint å bli med på et i september altså. Du glemmer nok ikke det du lærer :)

Da går jeg for den 15 september:D det hørtes bare så tidlig ut, men tiden går fort nå :)

September er absolutt ikke for tidlig, jeg hadde der enda tidligere sist. Hadde fin utbytte av kurset, pappan også. Og det var faktisk der der jeg møtte første personen idet som skulle bli en fantastisk barselgjeng :) mest geniale var å få sett fødestua og instrumentene på forhånd så det ikke var så fremmed når det var alvor :)
Så bra å høre! Jeg tror det kan bli lærerikt for både meg og pappaen. Og ikke minst dette med instrumentene som du sier, kan fort bli skremmende. Blir veldig greit med en omvisning på føden og diverse:) da bestiller jeg den som er 15 september :D

Vet ikke om det er det samme, men skal på omvisning på sykehuset og JM samtale 3 november :) ikke født på Drammen sykehus, så føler det blir veldig bra å få en omvisning :)

Vet ikke om det er det samme, men skal på omvisning på sykehuset og JM samtale 3 november :) ikke født på Drammen sykehus, så føler det blir veldig bra å få en omvisning :)
Å jeg vurderer drammen, er omvisning gratis? Hvor meldte du deg på? Jeg har egentlig fått plass ved Ullevål men vi flytter til drammen før gødsel

Å jeg vurderer drammen, er omvisning gratis? Hvor meldte du deg på? Jeg har egentlig fått plass ved Ullevål men vi flytter til drammen før gødsel

Ja er gratis :) jeg bestilte time da jeg var på OUL. Men du kan ringe fødepoliklinikken for å bestille time :) fødte på Ahus sist og flytter til Sande i oktober, så fått fødeplass i Drammen :)

Var på det sist. Som helse faglig utdannet fikk jeg ikke noe ut av det. Men gubben tror jeg fikk litt ut av det.

Jeg fikk mer ut av å se fødeavdelingen på FEM. Da så jeg hvordan jeg ikke ville ha det. Og hvordan jeg ikke ville oppføre meg :-P

De tilbyr ikke fødselsforberedende kurs her i Trondheim, så vi vurderer kurs hos privatklinikk. Blir vel i oktober tenker jeg, november blir travel med tanke på at permisjonen nærmer seg.

Vi skal på et kurs nå i slutten av august faktisk. Liten plass så de setter ikke opp så mange. Ble for sent med neste som er i November...

Jeg fødte 1. mann på Drammen og jeg skal føde der igjen, men jeg tar ikke jordmorsamtale og omvisning denne gangen. :)

Jeg fødte 1. mann på Drammen og jeg skal føde der igjen, men jeg tar ikke jordmorsamtale og omvisning denne gangen. :)
Hvordan opplevde du det? Fødte på Ahus sist og har litt angst for nye steder osv. Skal ha omvisning og fikk et veldig godt inntrykk under OUL, men kjenner jeg er ekstremt spent :p er det badekar der osv?

Jeg var sist og det var nyttig. Føler ikke behov for det denne gangen :)

Hvordan opplevde du det? Fødte på Ahus sist og har litt angst for nye steder osv. Skal ha omvisning og fikk et veldig godt inntrykk under OUL, men kjenner jeg er ekstremt spent :p er det badekar der osv?
Jeg tror det er badekar der :)
Veldig hyggelig jordmødre der :)

Har dere fått innkallelse til omvisning på sykehuset?

Ei venninne av meg fikk det for et år siden til Ahus, og jeg ringte sykehuset nå for å spørre om vi også får det. Men da sa de nei. Eneste mulighet for å få det er å ringe på morgenen og høre om det passer å komme på omvisning den dagen. Hørtes litt stress ut både for meg, og ikke minst for de som jobber på sykehuset. Litt rart at de vil ta imot en og en istedet for å samle opp i grupper.

Vi skal på privat fødselskurs i begynnelsen av november :)

Vi skal nå i begynnelsen av oktober. Har termin 28/12 og neste kurs var ikkje før i januar, så vi hadde ikkje så mykje valg om vi ville på kurs :-P

Back
Topp