Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja alt svangerskapsrelatert og baby på hs etterpå er jo gratis. Men dette regnes kanskje ikke som "nødvendig" svangerskapsomsorgJeg fikk med meg brosjyre om kurs som holdes av en jordmor i asker eller noe... Koster 1300 kroner... Trodde det skulle være gratis og på sykehuset?
Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Jeg dro på et kurs sist svangerskap, men fikk det dekt da jeg hadde risikosvangerskap. Jeg ville ikke betalt 1000kr for kurset. Syns det var mye gjentagelse av hva jeg allerede hadde lest meg til og blitt fortalt av jordmor. Hadde heller ikke behov for å gå på omvisning på sykehuset. Når jeg kom til føden ble jeg vist hvor rommet mitt var og toalettet og det var alt jeg trengte å vite.Er førstegangsfødene og har egentli ikkje tenkt å gå på slikt kurs. Føler eg får nok opplysning av jordmor pluss mye søking på nett etter info.
Ble fortalt av jordmor at me fekk omvisning på sykehus, fikk se ein film om fødsel ( føle ikkje eg har så lyst å se på den) litt tips om fødselen.
Er dette noe vi burde fått med oss? Eller er det andre og her inne som har "klart seg" uten slik kurs?Koster 1000.- det som eg har fått info om.
Er førstegangsfødene og har egentli ikkje tenkt å gå på slikt kurs. Føler eg får nok opplysning av jordmor pluss mye søking på nett etter info.
Ble fortalt av jordmor at me fekk omvisning på sykehus, fikk se ein film om fødsel ( føle ikkje eg har så lyst å se på den) litt tips om fødselen.
Er dette noe vi burde fått med oss? Eller er det andre og her inne som har "klart seg" uten slik kurs?Koster 1000.- det som eg har fått info om.
Jeg er litt skeptisk til å forvente at menn skal huske info og omvisning 10 uker før termin. Jeg har erfaring med at min mann husker bedre når han selv slår opp i bøker/på nettet. Ser ikke hvilket behov han har for å få omvisning på sykehuset heller. Alle de øvelsene blir liksom helt feil når man har vondt. Så mannen må bare prøve seg frem og tåle å bli skreket litt på, heheMe får vel omvisning på sykehuset under innskrivning? Ja hadde gjerne vært greit for samboer å få litt inboMen er jo ikkje så mye han skal gjere anna enn å tåle litt irritasjon og mulige irrasjonelle uttalelser?
![]()
Jeg er litt skeptisk til å forvente at menn skal huske info og omvisning 10 uker før termin. Jeg har erfaring med at min mann husker bedre når han selv slår opp i bøker/på nettet. Ser ikke hvilket behov han har for å få omvisning på sykehuset heller. Alle de øvelsene blir liksom helt feil når man har vondt. Så mannen må bare prøve seg frem og tåle å bli skreket litt på, hehesom jeg sier til min "ikke ta det personlig".
Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg føler meg egentlig godt nok opplest. Men erfaring fra sist gang så skjønte jeg at sambo ikke var det. Og det var veldig frustrerende i ettertid at han ikke hadde kunnskap nok til å ta avgjørelser når jeg selv ikke var i stand til å si i fra. Har gitt han bøker i handa, men han har tydeligvis ikke lest de. Derfor tenker jeg et kurs kunne vært nyttig her.
JeppVar det slik at kurset dei har på Drammen kosta 1500kr?
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Jepp
Det synes jeg ogsåÆsj - da blir det alt for dyrt![]()
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app