Fødselsforberedelser

Bella75

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Noen som gjør noen konkrete forberedelser?
Tenker på feks mental trening, kurs, lese bøker etc?

Kjenner jeg som andre gangs gruer meg bittelitt. Forrige fødsel var lang, men grei. Litt redd for at det skal bli vondere/verre eller at jeg skal takle det dåeligere denne gangen. Har ikke tenkt å skrive brev eller legge en plan, men heller prøve å mentalt forberede meg.

Noen som har prøvd "En god fødsel" sin lydfil?

Nee, tar d som d kommer :) Vet hva jeg går til med tanke på smerte og sånn, og taklet d bra med de 2 andre, så tenker og satser på d blir sammleis nå. :P

Jeg skal øve meg på pusteteknikker som jeg kan bruke for å klare å forholde meg rolig. Har vurdert å kjøpe den der lydfilen, men samtidig så føler jeg pusteteknikken jeg på forhånd har bestemt meg for vil kunne hjelpe godt. Sist mistet jeg fokus etter hvert, og da ble det jo vondere. Målet med pusteteknikken jeg skal bruke nå er å fokusere på pusten samt telle sakte inni meg for hvert utpust. Da vil jeg etter hvert se et mønster i riene også slik at jeg vet hvor mange utpust som gjenstår før rien er over.

Jeg også er andre gangs og tenker noen ganger at det er helt sykt at jeg klarte det sist! Så da må jeg jo klare det også denne gangen!? :p prøver å ikke tenke så mye på det jeg... Kroppen hjelper meg igjennom fødselen, må bare lære meg å lytte til den :)

Jeg har vurdert lydfilen for å føle at jeg hvert fall gjør noe for å forberede meg til fødselen ;-) Jeg er førstegangs fødende.

Tenkte å lese fødselboken som jeg fikk med i apotekpakken til vitus apotek

Det er jeg også :-) Blir nok lydfil på meg også ;-)
Jeg brukte alternativ smertelindring første gangen også. Det var en lang og utrolig utfordrende fødsel, men jeg har en positiv opplevelse av det hele, og jeg tror det er pga det! :)

Lydfilen som kommer gratis med den lilla Gravid App er lik.

Jeg brukte alternativ smertelindring første gangen også. Det var en lang og utrolig utfordrende fødsel, men jeg har en positiv opplevelse av det hele, og jeg tror det er pga det! :)

Hva legger du i alternativ smertelindring? Akupunktur? Bare d eller andre ting og?

Hva legger du i alternativ smertelindring? Akupunktur? Bare d eller andre ting og?
Alternativ smertelindring legger jeg i nesten alt som er 'ikke medisinsk'
Jeg brukte Akupunktur og varme,både våt og tørr, musikk, pust,bevegelse og ulike tanker som jeg brukte som smertemestringstekninkker :) Var veldig forberedt på en naturlig fødsel og selv om det var mye utfordringer i denne fødselen så hjalp det utrolig mye og bare ha det fokuset.

Back
Topp