Fødselsdeprisjoner?

MiniPuselabb

Elsker forumet
Jenta mi er nå 6 uker.. hun er i grunn snill baby, men jeg er så sliten! Når hun gråter, gråter jeg! Noen ganger føler jeg at jeg ikke burde fått baby! at jeg ikke er en god mor og at detta mamma greiene ikke er helt meg! er så utbrent og for det meste deppa. og detta merker jo lille jenta mi! Hun merker jo det at mamma er lei seg :(

Uff! føler meg så slem! [:(] jeg har IKKE lyst på fler barn! og jeg er liv redd for å bli gravid! [&:]
er jo ikke sånn her en nybakt mor skal føle seg! hadde jo en veldig tøff tid etter fødslen så vet ikke om det har noe med det og gjøre. bare føler meg så slem ovenfor lille jenta mi.. og jeg lurer litt på om jeg trenger litt hjelp! [:(]

God klem til deg først og fremst! Og jeg er sikker på t du er en fantastisk mor for lillejenta di[:)]

Du hadde jo i overkant en tøff tid etter fødselen så det er ikke rart du føler deg slik. Tror jeg ville tatt det opp med HS slik at du får pratet om det du beskriver nå. Man vet jo aldri hvilken vei det går. Om det blir verre eller ikke.

Det er mer vanlig enn man tror og føle slik, men viktig å gjøre noe med det og få bearbeidet det. Det ordner seg [:)][:)]

huff,ikke noe god følelse det der!

Husk at det er veldig mange som får fødselsdepresjon og det er ikke noe å være flau over,eller noe du må holde for deg selv.Du er IKKE en dårlig mor!!!!!

Prat med noen om dette her,det er farlig å ikke snakke om følelsene dine.Da lagrer du det bare opp og det blir mye verre med tiden.

Sender over en god god klem.

ORIGINAL: KuleMageIgjen

God klem til deg først og fremst! Og jeg er sikker på t du er en fantastisk mor for lillejenta di[:)]

Du hadde jo i overkant en tøff tid etter fødselen så det er ikke rart du føler deg slik. Tror jeg ville tatt det opp med HS slik at du får pratet om det du beskriver nå. Man vet jo aldri hvilken vei det går. Om det blir verre eller ikke.

Det er mer vanlig enn man tror og føle slik, men viktig å gjøre noe med det og få bearbeidet det. Det ordner seg [:)][:)]

stor klem:)

Er så vanskelig og snakke om det med ord.. for jeg begynner bare og grine! kan jo ikke akuratt sitte og skrive brev med HS :P

ORIGINAL: MiniPuselabb

Er så vanskelig og snakke om det med ord.. for jeg begynner bare og grine! kan jo ikke skuratt sitte og skrive brev med HS :P

jeg forstår deg... har selv sittet og hulket til HS. Men gud som et hjalp. Slipp det løs. jeg lover deg det blir bedre etterpå.

Er så vanskelig og snakke om det med ord.. for jeg begynner bare og grine! kan jo ikke skuratt sitte og skrive brev med HS :P

jeg forstår deg... har selv sittet og hulket til HS. Men gud som et hjalp. Slipp det løs. jeg lover deg det blir bedre etterpå.

:) Liker ikke HS som jeg har. men skal til Jordmor og snakke om fødslen :) så kan jo snakke med henne om det :)

:) Liker ikke HS som jeg har. men skal til Jordmor og snakke om fødslen :) så kan jo snakke med henne om det :)

ja prøv det. er viktig å føle seg komfortabel med den du skal snakke med. i min situasjon hadde jeg ikke planlagt det på forhånd, bare ble slik. men tiden leger... håper du får pratet ut om det..[:)]

Kjære søte deg [:)]

Er sikker på at du er en fantastisk og den beste mammaen for jenta deres. Får vondt av hvordan du har det [:(][&o] Syns du skal ta opp med helsesøster hvordan du har og føler det. Har de ikke samtaler med kun mor der hvor du bor? Her skal jeg på helsestasjon for samtale om hvordan jeg har det om to uker. Er så viktig at de gjør dette nettopp for å fange opp de som sliter og er deprimerte.
Tror veldig mange inkludert meg selv har det litt tøft og dagene er litt opp og ned.

Ikke vær redd for at du kommer til å gråte foran hs, viktig at du får noen å tømme deg til ! (jeg gråt på barseltreff på helsestasjon foran de andre da vi skulle fortelle om oss selv , hvor mange barn vi hadde osv.. så nevnte jo Aurora og det bikka over for meg.. flau)

Har du pratet med kjæresten, mammaen din eller kanskje en god venninne? Ta med deg noen til hs om det kjennes bedre!

Mange gode klemmer til deg

stor klem til deg og du har nok snev av depreisjon, jeg hadde samme med nr 1 og det er helt normalt.. Jeg fikk ett godt råd av min helsesøster.. Ta ett STORT glass vin, legge deg på eget rom og slap helt av.. pappan ga da flaske og tok den natten og jeg var faktisk bra dagen etter.. ( ikke alle som reagerer like bra, men tipset er: få deg litt hvile og litt tid for deg selv du trenger det) Du kan også snakke med helsesøster så får du ut litt frustrasjon.. Masse lykke til.. PS du er garantert en super mamma [:D]

Tusen takk jenter <3 vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere til tider ! :) herlig gjeng er vi! Og jeg er blitt så glad i dere alle sammen :)

Uff..
Håper virkelig du får snakket med noen..
Dette er ikke noe du skal behøve kjempe deg gjennom alene

Stor varm klem.

Har selv fødselsdepresjon, så kjenner følelsen. Ta kontakt med legen din, eller snakk med noen du stoler på. De er veldig obs på å få fanget opp de som sliter, og å gi riktig hjelp. Liker du ikke HS, så kan fastlegen din også hjelpe deg. Det viktigste er å få hjelp så tidlig som mulig.
Er sikker på at du er verdens beste mor for gullet ditt[:D]
Mange varme klemmer

Uff føle med deg[:(] Ikke godt eller moro å ha det sånn..
Men hør på helsestasjonen eller med legen din, så får du fort hjelp!
Det hjerlpe veldig å ha noen å snakke med..

Og det er IKKE noe med deg som gjør dette.. Du er sikkert het super og vesla kunne ikke hatt en bedre mamma enn akkurat DEG[:D]

Back
Topp