Du starte bære plutseli å grine, kroppen føles uendelig tung, alt i deg vil bare skrike ut at alt e feil... I perioda i løpet av dagen.. Alt blir skummelt, nytt, vondt og tungt.. Man kan ikkje/ klare ikkje, følelse av å være mislykka og ubrukelig uten egentlig å skjønne hvorfor. Den minste lille ting som går galt, kjennes totalt knusende.. Man kjenner at man "suges inn i ett sort hull", uten muligheter til å bremse eller stoppe det..! Klarte ikke å kjenne de gode og fantastiske følelsene i disse "takene" gjennom dagene. Ble så ufattelig trist, og alt man ville var å kjenne lykke og være glad over mirakelet sitt. Men, den "gata" er stengt da. Hadde sånne "depresjons-daler" i de 3første mnd ca med førstefødte
visste jo hele tiden at det kon til å gi seg etterhvert, men ble fryktelig utolmodig på slutten, til det plutselig bare var borte og jeg virkelig kunne kjenne på lykken og forelskelsen. For meg, var det nok både blanding av voldsomme smerter i etterkant, og det med å totalt miste kontrollen over alt, både livet og hverdagen som var utløsende.. Og som gjorde at det lettet etterhvert som jeg ble vant og lærte denne nye skapningen å kjenne
etterpå er forelskelsen, omsorgen og beskyttelsesbehovet totalt og overveldende. ( ansvarsfølelse og beskyttelsesbehovet var nok der hele tiden)