Fødselsdepresjon

Typen til ei vennine av meg fikk det.....
Så ville da absolutt tro at pappaene også kan få det ja.....[&o]

hvordan er de da???

ORIGINAL: cathrine_*

hvordan er de da???

Jeg vet ikke jeg..
Sambo kom hjem fra jobb i kveld og luftet litt tanker.. og lurte på om pappa'n kunne få fødselsdepresjon[&o]

Fedre kan også få babyblues, http://www.libero.no/Pages/General/Article.aspx?id=29513 Står litt om fedre og fødselsdepresjon her[:)]
Bra han fortalte om det da, det er viktig å snakke om!

tror min har det, han griner hele veien :(.. og er helt utav seg... men jeg hadde en strie fødsel og, sikker det som sitter igjen[&:]

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

tror min har det, han griner hele veien :(.. og er helt utav seg... men jeg hadde en strie fødsel og, sikker det som sitter igjen[&:]

Uff[&o] Jeg håper det går over snart! Og at han får pratet ut om det.

Veldig bra at han snakker om det![:D]
Ja, det kan de helt klart få!

Da har garantert samboeren min fødseldepresjon... han er helt på tryne om dagen.. [:'(]

Er nok nesten like vanlig at fedre får det som mødre tror jeg, men veldig sjelden det kommer ut eller at de viser det! Det er nok ofte litt tabu for menn, mer enn for oss mødre iallefall...

Men så er no også den første babytiden normalt ganske frustrerende for pappaer flest. De er jo ganske hjelpeløse og hvis mamman bare ammer har de jo ingenting å stille opp med om babyen gråter og bare puppen hjelper.... Av erfaring fra her hjemme bedrer pappaens rolle seg etter hvert som babyen vokser til og de får et bedre forhold. Babyen blir mindre avhengig av mammaen etter hvert og pappaen kan lettere underholde babyen når de har vokst litt og følger mer med.

Håper det bedrer seg! Kjempefint at han snakker om det iallefall! Lykke til videre! [:)]

Back
Topp