Fødselsdepresjon - Sykemelding

AnnaNym

Andre møte med forumet
Jeg har fødselsdepresjon og har nok gått med dette lenge uten å fått hjelp. Siden det har fått gått så langt uten å ha blitt tatt tak i er det naturlig nok eskalert og kjennes nå veldig ille ut.
Hadde hatt godt av å ha mannen hjemme med meg. Men ser at det er en omstendig prosess fra nav å få ordnet med permisjonen slik at vi kan gå hjemme sammen om jeg velger å sykemelde meg.

Har noen erfaring med dette?

Hei,

Du må først og fremst fremskaffe dokumentasjon på depresjonen, dette kan du fint få hos den som har stilt diagnosen. Samtidig som vedkommende sykemelder deg.
For at du skal få hjelp i hverdagen må den som sykemelder deg skrive et skriv som bekrefter at du ikke er i stand til å ta vare på barnet ditt. Dette skrivet skal sendes NAV.
Det er en ganske rask og grei prosess.

Håper det ordner seg.

Hei,

Du må først og fremst fremskaffe dokumentasjon på depresjonen, dette kan du fint få hos den som har stilt diagnosen. Samtidig som vedkommende sykemelder deg.
For at du skal få hjelp i hverdagen må den som sykemelder deg skrive et skriv som bekrefter at du ikke er i stand til å ta vare på barnet ditt. Dette skrivet skal sendes NAV.
Det er en ganske rask og grei prosess.

Håper det ordner seg.

Enig med deg at dette er en enkel prosess så lenge man har dokumentasjon i orden, selv om alt kan virke omfattende og omstendig når man er deprimert. God bedring :Heartred

Back
Topp