Fødselsdepresjon/depresjon? *lang*

Deprimert?

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er en fast bruker her, men vil ikke gå ut med navn eller nick så jeg har lagd meg en ny profil for anledningen..

Jeg er en jente med en gutt på 2 1/2 og samboer.
Jeg lurer på om jeg kan ha fødselsdepresjon, jeg vet vel egentlig inni meg at noe er galt, men har vel egentlig ikke innrømmet det selv. Men de siste dagene har det vært sånn at jeg vurderer at jeg kanskje trenger hjelp..

Barnet mitt ble født for ca 2 1/2 år siden og siden da egentli har jeg slitt med følelsene for han. Vi bodde på et sted jeg ikke trivdes i ca 1 1/2 år etter småen ble født, men etter det flyttet vi til mitt hjemsted igjen.
Mens vi bodde der var jeg knapt utenfor døra, jeg sov ofte sammen med barnet nesten til sambo kom hjem fra jobb (ammet barnet i sengen).
Det har ikke blitt bedre siden vi flyttet hit, jeg går knapt ut døra om ikke jeg må. Jeg føler meg nedtrykt og har liten lyst til å ta initiativ når det gjelder husarbeid ol.

Jeg sliter en del med selvbildet mitt fra før, jeg har aldri vært den populære på skolen. Jeg har alltid vært den smålubne, litt rare jenta som har hatt en venn eller 2.
I ungdomstiden gjorde jeg en del ting jeg angrer på i dag, hadde en del sex med gutter for da fikk jeg oppmerksomhet. Men i ettertid har jeg angret og litt veldig med dette.
Samboeren vet ikke om "fortiden" min, jeg er så redd han skal få et annet syn på meg om jeg forteller dette..

Flere som har slitt med fødselsdepresjon? Har dere noen råd?

Jeg foreslår at du kommer deg til legen din ganske kjapt.
Det høres ut som du er deprimert når du skriver at tiltakslysten din er borte og du føler deg så nedtrykt. Å være i en depresjon er altoppslukende og man lever på en måte på utsiden av seg selv ute av stand til å dra seg selv igang..

Lykke til - det at du nå vil søke hjelp er første skritt på veien mot bedring.
Og husk, ikke gi opp - for dette skjer mange og det finnes GOD hjelp å få.

Du kan sende meg ein pm hvis du vil snakke, men eg vil ikkje legge ut så masse akkurat her...
Men kan godt e pm![:)]

du høres i grunn deprimert ut..
jeg hadde det sånn.. og har det fortsatt sånn..
kan sove hele dagen lang..
eneste som hjelper faktisk..
tok et år før jeg fikk mammafølelser for minste gutten min..
jeg var et hespetre mot alle rundt meg og hatet å gå ut..
nå 1,5 år etter er ting mye bedre, men er fortsatt deprimert og går på cipralex..

jeg hadde en bra oppvekst jeg da.. alltid hatt mange venner og vært poppulær. så det trenger ikke ha noe å si det da..[:D]

bare å sende en pm om du vil snakke..

en stoooor trøste klem[:)]

Back
Topp