User1682762
Flørter med forumet
Takk for svar! Jeg har en veldig flink fastlege. Han har henvist meg til Dps nå etter legetime i går. Kjenner bare tanken på å møte opp på Dps gjør meg kvalm. Aner ikke hvorfor men føler med en gang at jeg er en veldig syk person da..Uffameg, er helt forferdelig å ha det sånn som du har det nå. Kjenner veldig igjen klumpen i brystet og den gyngende følelsen. Det var psykiater på DPS som skrev ut Zoloft til meg, siden jeg prøvde å bli gravid og skulle amme. Jeg husker faktisk ikke helt, men tror jeg merket bedring relativt raskt! Innen et par uker eller noe.. Jeg trappet gradvis opp for at jeg skulle få minst mulig bivirkninger, så tror egentlig ikke jeg fikk noen. Muligens litt heftigere drømmer, men det er jeg plaget med uansett. Har du en god fastlege du kan snakke med om hva som kan være riktig avgjørelse for deg? For min del ble jeg mer «sykeliggjort» av psykolog, og hodet «spant» mer enn noen gang
Var egentlig veldig skeptisk til at han skal henvise meg fordi jeg føler dette er med å skape et større «problem» enn det egentlig er. Kjenner jeg også er negativ til at det kanskje vil ta flere mnd før jeg får time. Sa til legen at jeg vurderte å bestille privat psykolog, men legen var skeptisk til dette da han erfarte at disse utførte mer coaching.
Samtidig så kjenner jeg på en slags lettelse at ting kanskje kan endres. Gikk du på mange timer til psykolog før det ble iverksatt medisiner? Eller hva annet ble forsøkt? Kan jeg også spørre hvor lang tid deg tok før du fikk time. Hadde håpt de prioriterte gravide/personer i barseltiden.