Fødselsbrev

Katta

Forumet er livet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Har dere skrevet fødselsbrev? Hva skriver dere? Og hvordan gir man det? Når blir det lest og av hvem?

Alt man skal gruble på når man ikke får sove...

Det varierer litt fra sykehus til sykehus.
Noen steder vil de ha det så det står i papirene dine før du kommer. Da kan de lese det når du ringer inn og sier at du kommer.
Hør med ditt sykehus, de har sikkert en epost du kan sende ikke akutte spørsmål til:)

Jeg legger det i helsekortet. Har ikke skrevet det enda. Kommer til å skrive følgende:
-ønsker epidural
-ønsker å prøve badekar
-både mamma og mannen skal være med
-mannen ønsker å klippe navlestreng
-har MS så de må ta alle sånne symptomer seriøst
-vil amme, men ønsker ikke ammepress. Spør før du rører.

Kommer sikkert på mer, men det er dette jeg vet jeg kommer til å skrive hvertfall :)

Tror jeg skal skrive, syntes det var så greit sist. Skriver hva jeg ønsker, stillinger og smertelindring, hva jeg ønsker av de og bf, info underveis, hvilke avdeling, amming, klyster osv

Har skrevet litt tanker og ønsket for fødsel, uten at det er noen plan. Det er nok vel så mye en forberedelse for oss som skal føde, samtidig som sykehuset/jordmor på vakt også vet litt om vi har noe på hjertet. Har glemt å sende av gårde..og AHUS vil gjerne ha 4 uker før termin.. men jeg har med i papirene..og sender kopi nå denne uken..

Har skrevet litt tanker og ønsket for fødsel, uten at det er noen plan. Det er nok vel så mye en forberedelse for oss som skal føde, samtidig som sykehuset/jordmor på vakt også vet litt om vi har noe på hjertet. Har glemt å sende av gårde..og AHUS vil gjerne ha 4 uker før termin.. men jeg har med i papirene..og sender kopi nå denne uken..
Oj. Hvis ahus vil ha det fire uker før termin så kanskje jeg skal sjekke med Ullevål også. Ringte du bare dit og hørte eller?

Det sto i fødselsbrevet jeg skulle fylle ut...fikk tilsendt en bunke med brosjyrer osv sammen med innkalling til UL uke 18.. og fødselsbrevet. .men det står at det er valgfritt om man ønsker å fylle ut, sende på forhånd eller bare ta det med ved fødsel.

Det sto i fødselsbrevet jeg skulle fylle ut...fikk tilsendt en bunke med brosjyrer osv sammen med innkalling til UL uke 18.. og fødselsbrevet. .men det står at det er valgfritt om man ønsker å fylle ut, sende på forhånd eller bare ta det med ved fødsel.
Ok :)

Jeg skrev et og la i permen med de ander papirene som jeg gav til jordmor da vi ankom og fikk fødestue. Syntes det var veldig greit, og jordmødrene gav tilbakemelding om at de syntes det var veldig kjekt. Jeg slapp å si hvordan jeg ville ha det til hver nye person som kom inn, og de gjorde det jeg ønsket uten å snakke om det. Skal gjøre det neste gang og :)

Back
Topp