Fødselsattest

jealie26

Gift med forumet
Har dere fått det tilsendt enda?

jeg har ikke fått min enda

Nei... Venter enda..

Venter også fremdeles ...
Hva med barnetrygd og sånn ...får man etterbetalt denne fordi trygdekontoret er seint ute ?

Tror ikke vi skal ha det før mnd etter barna er født, så tror ikke du skulle hatt for i mai Tussi

Fikk fødselsattest for 2 uker siden tror eg.
Barnetrygd får man jo i slutten av måneden etter at ungen er født. Min ble født i begynnelsen av mai, så får barnetrygd i slutten av juni.

nope har ikke fått den enda.. arg, venter på den, vi får jo ikke utbetalt noen penger før vi får sendt den inn til lånekassen osv.. håper den kommer SNART!!![:)]

har hørt at man må søke om barnetrygd no.Nån som veit?Har heller ikje fått fødselsattesten.

ORIGINAL: Bennie

nope har ikke fått den enda.. arg, venter på den, vi får jo ikke utbetalt noen penger før vi får sendt den inn til lånekassen osv.. håper den kommer SNART!!![:)]

Jeg pratet med føden i stad, de sa til meg at hvis du trenger den så er det bare å ringe folkeregisteret, så sender de den med en gang.[:)]

ORIGINAL: anja83

har hørt at man må søke om barnetrygd no.Nån som veit?Har heller ikje fått fødselsattesten.

Å? er det noe nytt? Jeg har ikke hørt det, fikk beskjed om at det gikk av seg selv.....

Ja e nok det.Satt å skrev ut papiran på søknad om barnetrygd ista.Savne og papiran på korsn fødseln foregikk og helsekortet før gravide.
ORIGINAL: jealie25

Å? er det noe nytt? Jeg har ikke hørt det, fikk beskjed om at det gikk av seg selv.....

Det fikk ikke jeg med meg hjem heller, man må sikkert be om det.

Så rart det med barnetrygden, tror det er best å ringe nav i morgen å høre. Etter det jeg fikk beskjed om, så fikk vi i posten etter barnet var født, et brev fra de om at det skulle komme fra og med da og da, og at kontonr stemte osv....
jaja, de forandrer jo alt hele tiden...og vi blir ikke akkurat informert....

Ja e nok det.Satt å skrev ut papiran på søknad om barnetrygd ista.Savne og papiran på korsn fødseln foregikk og helsekortet før gravide.
ORIGINAL: jealie25

Jeg måtte ikke søke... Her kom papirene av seg selv. Fikk beskjed om å sende skriftlig beskjed om hva konto jeg ville ha pengene inn på... Forskjellig fra kommune til kommune eller? Hmmmm...

Fikk den vel for 2-3 uker siden[:D]

ORIGINAL: Bennie

Jeg fikk en "midlertidig" fødselsattest på sykehuset jeg .. som jeg kopierte og sendte sammen med søknaden om fødselsstipend til lånekassen .. satser på det er bra nok for dem [;)] du får sikkert en slik du også hvis du kontakter sykehuset [;)] regner med at det kan ta litt tid før vi får noe penger fra lånekassen uansett, de pleier ikke være så raske til å behandle søknader [&:]

ORIGINAL: maiblomst

Jeg måtte ikke søke... Her kom papirene av seg selv. Fikk beskjed om å sende skriftlig beskjed om hva konto jeg ville ha pengene inn på... Forskjellig fra kommune til kommune eller? Hmmmm...

slik var det her og.

Fødselsattesten har vi fått for lenge siden da vi måtte ha personnummeret da han skulle døpes.

Barnetrygden får vi i slutten av denne måneden. Har fått vedtak om den i posten for en stund siden [:)]

Back
Topp