Fødselsattest og farskap?

Her ble det glemt av sykehuset å skrive under på farskapserklæring så fikk beskjed av NAV om å komme på Skattekontor/Nav å gjøre det. Lillegutt er en mnd i morgen og står foreløpig både uten navn og far i folkeregisteret :p Fikk Mail om å logge inn på altinn å fylle ut navnønske og der står kun jeg som foresatte og ingen far :s

Jo...her måtte far signere, og vi er gift. Jeg fylte ut søknaden elektronisk, og så ble den automatisk sendt til ham for signering.
Det er for å godkjenne navnet, jeg tenker på den signeringen på sykehuset om farskap. Er man gift blir den man er gift med registrert som far om ikke annen beskjed blir gitt. Er man ikke gift må far signere for farskap.

jada kom på alltinn noen dager etter hun var født å der sto det at jeg var alene med ansvaret ble ikke litt styr :o hadde ikke gjort noe som helst. sykehuset mente det ble sånn pga hun kom for tidlig og det andre sykehuset hadde ikke sendt papirene. attesten kom raskt ja.

Det er for å godkjenne navnet, jeg tenker på den signeringen på sykehuset om farskap. Er man gift blir den man er gift med registrert som far om ikke annen beskjed blir gitt. Er man ikke gift må far signere for farskap.
Åja, da skjønner jeg. Ingen papirer på sykehuset her nei:-)

Fått fødselsattesten;) farskap er ikke problem siden vi er gift;)

Sykehuset glemte å gi oss papirene, så vi fikk ikke skrevet under på farskaps papirene der. Fikk først en fødselsattest i posten hvor kun jeg var oppført som forelder, måtte derfor gå på ligningskontoret så han fikk skrevet under på farskapspapirene, venter enda på den fødselsattesten da...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jøss, det var bra du ringte! Her fikk vi arresten i posten dagen etter at vi registrerte navnet på nett og det var da nøyaktig 14 dager etter fødsel.

Vi fikk etter bare en knapp uke.
Siden vi er gift trengte ikke far å signere noe som helst og fra vi sendte inn navneønsket til folkeregisteret gikk det bare 2-3 dager :)

Samme skjedde her. Vanligvis er de rimelig raske med de papirene på sykehuset. Men ikke denne gang.

Var på skattekontoret i dag. OMG assa sier jeg bare. Beregn god tid.

Back
Topp