Fødselsattest og farskap?

Hanne :)

Betatt av forumet
Har dere fått fødselsattest? Med storebror fikk vi papirer å skrive under på på sykehuset. Far fikk et ark der han bekreftet farskap å så fikk vi attest å sånn i posten. Lillesøster er 2 uker nå, ikke fått noe enda iallefall.
Har dere??

Har du registrert navn på altinn? Jeg måtte først få mail av skatteetaten om at de hadde fått beskjed av sykehuset at jeg hadde født, og at jeg nå kunne logge inn på altinn og registrere barnets navn. Deretter måtte skatteetaten godkjenne navnet før de nå har sendt fødselsattest i posten :)

Jeg fikk Mail fra Skatteetaten i dag. Hun ble 3 uker i går. Far signerte papirer om farskap på sykehuset. Vi fikk også med fødselsbevis, men det er ikke det samme som fødselsattest.

Har du registrert navn på altinn? Jeg måtte først få mail av skatteetaten om at de hadde fått beskjed av sykehuset at jeg hadde født, og at jeg nå kunne logge inn på altinn og registrere barnets navn. Deretter måtte skatteetaten godkjenne navnet før de nå har sendt fødselsattest i posten :)

Hvor lang tid tok det før dere fikk fødselattest etter dere hadde meldt inn navnet?

Hvor lang tid tok det før dere fikk fødselattest etter dere hadde meldt inn navnet?
En dag eller to tror jeg. Dvs jeg har ikke fått fødselsattesten ennå. Har folkeregistert adresse hos mamma og pappa siden jeg er student så den ble selvfølgelig sendt dit. Men kom fram der 2 dager tror jeg det var etter godkjenning av navn :)

Hmm. Ikke fått noe som helst vi. Skal jeg kontakte sykehuset å spørre da?
Jeg fikk ikke mail før mandag forrige uke. Da var han 2 uker og 6 dager. Deretter tok det noen dager før navnet ble godkjent også enda noen dager før fødselsattesten kom i posten.

Ulrik er 2 uker i morgen. Enda ikke fått noe :(

Har ei på 3 uker, har ikke personnummer en gang og jeg har logget inn på altinn mange ganger for å se etter. Her tok barsel papirene uten at ha hadde fått vist legitimasjon hos NAV eller politiet, så vi fikk brev i posten med negativt svar uten å få papirene tilbake eller nye papirer. Latterlig system..

Her fikk vi melding om å logge oss inn på Altinn den dagen han ble 4 uker

Fikk fødselsattest 2,5 uker gammel. Søkte om navn på altinn to dager før den lå i postkassen. :)

Så rart at det tar så lang tid. Det er vell skatteetaten man ringer til får å spørre da?
Nei vi er kun samboere..

Jeg fikk Mail av Skatteetaten i dag, 3 1/2 uke etter fødsel;)

Fikk beskjed om å logge meg inn på altinn og registrere navn etter 2 uker. 3 dager senere var fødselsattesten i posten. Farskapspapirene ble ordnet hos nav (føden gjør det ikke på sykehuset jeg fødte på).

Nei har ikke skrevet under på farskapspapirene heller.
Har snakket med skatteetaten og stolav. Ingen vet hva som har sjedd, men ingen har registrert at vi har fått et barn til...
Bra jeg ringte da..

Back
Topp