Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du registrert navn på altinn? Jeg måtte først få mail av skatteetaten om at de hadde fått beskjed av sykehuset at jeg hadde født, og at jeg nå kunne logge inn på altinn og registrere barnets navn. Deretter måtte skatteetaten godkjenne navnet før de nå har sendt fødselsattest i posten
En dag eller to tror jeg. Dvs jeg har ikke fått fødselsattesten ennå. Har folkeregistert adresse hos mamma og pappa siden jeg er student så den ble selvfølgelig sendt dit. Men kom fram der 2 dager tror jeg det var etter godkjenning av navnHvor lang tid tok det før dere fikk fødselattest etter dere hadde meldt inn navnet?
Jeg fikk ikke mail før mandag forrige uke. Da var han 2 uker og 6 dager. Deretter tok det noen dager før navnet ble godkjent også enda noen dager før fødselsattesten kom i posten.Hmm. Ikke fått noe som helst vi. Skal jeg kontakte sykehuset å spørre da?
Er du gift med barnefar så trenger han ikke signere.Okei. Da kommer det vel snart. Registerer man farskapet også på altinn da?
Da skulle vel han signert noe på sykehuset. Gjorde han det?Så rart at det tar så lang tid. Det er vell skatteetaten man ringer til får å spørre da?
Nei vi er kun samboere..
Jo...her måtte far signere, og vi er gift. Jeg fylte ut søknaden elektronisk, og så ble den automatisk sendt til ham for signering.Er du gift med barnefar så trenger han ikke signere.