der esom hadde det og fødte på vanlig måte, hvordan var angsten da?[8|]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: LilleLalle
lurer jeg også.. så dytter litt.. alle gleder seg,jeg gruer meg (til fødselen da ) [&:]
det er mest det revneopplegget jeg har fått helt panikken for [&:]
ja,snakket med jm.. men ikke på sykehuset. Hun foreslår at jeg skal begynne med å smøre med med kobberkrem eller jordnøttolje der nede.. Jeg kjenner jeg ikke har store troa på det der egentlig .
Skal til samtale på sykehuset neste uke,så må ta det opp der. Får håpe hun tar det litt mer seriøst [8|]
Og jeg vet ikke om jeg klarer å sitte naken foran alle i badekar heller... ( ja,jeg er litt vanskelig [:D])
Å håper jeg får en skikkelig søt jm *håpe håååååpe*
ORIGINAL: Minerva
Jeg hadde fødselsangst og ønsket selvvalgt KS i tre år før jeg ble gravid. [8|]
Men da jeg ble gravid gikk jeg noen runder med meg selv, og hadde en veldig grei jordmor som straks skrev henvisning til GAIA-prosjektet på Ullevål, for kvinner med fødselsangst.
Jeg var inne til samtale med JM på Ullevål noen ganger, og endte opp med vaginalfødsel med tidlig epidural, og en veldig god fødselsopplevelse! [:)]
Jeg var IKKE redd for å revne, var derimot redd for smerter og for å miste kontrollen og bare ligge der mens rier og instinkter herjet i kroppen.
Hadde veldig få "absolutte" krav, men hadde et fint ønskebrev som forklarte litt om meg og hva jeg ønsket meg.
Fikk en fødsel som gikk så greit som det kunne gå, og gruer meg mye mindre til en eventuell fremtidig fødsel. [:)]