Fødselsangst

jeg var livredd! da vannet gikk begynte jeg å grine for da viste jeg det var i gang!
men det gikk greit! hadde god hjelp av jm !
etter mange nok rier så glemte jeg igrunn angsten og ville bare bli ferdig[:D]

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg syns det virker ganske skremmende og i tillegg kan jeg ikke fordra sykehus.[:(][:o]

ORIGINAL: LilleLalle

lurer jeg også.. så dytter litt.. alle gleder seg,jeg gruer meg (til fødselen da ) [&:]

Da er vi to. Gleder meg til tiden etterpå, men ikke selve fødselen.[:o]

jeg vil anbefale å bestille samtale med jm på sykehuset der du skal føde! det hjalp meg en del hvertfal!
jeg var mest redd for det med å revne og snakka masse med jm om det og kom frem til hva slags fødemåte som kom til å passe meg best osv!
så skrev de i papirene mine at jeg var redd, så dermed tok de litt ekstra hensynt til meg og snakka med meg om alt underveis!
da får du  i tilleg sett litt på avdelignen også, kanksje du ikke syns det er så veldig sykehusaktig der som du trodde!
jeg ble hvertfal positivt overaska! [:)]

det er mest det revneopplegget jeg har fått helt panikken for [&:]

har du snakka med jm om det? få henne til å sende deg på samtale på sykehuset og få henne til å skrive det i papirene dine!!
jeg leste meg frem til at å føde i badekar minska sjansen for revning!
uheldigvis hadde jeg uvi på slutten så det fikk jeg ikke lov til!
men den jm jeg fikk, fikk beskjed om at jeg var veldig redd for å revne og hun tok virkelig hensyn til det!
hun var kjempeflink[:)] 

ja,snakket med jm.. men ikke på sykehuset. Hun foreslår at jeg skal begynne med å smøre med med kobberkrem eller jordnøttolje der nede.. Jeg kjenner jeg ikke har store troa på det der egentlig .
Skal til samtale på sykehuset neste uke,så må ta det opp der. Får håpe hun tar det litt mer seriøst [8|]
Og jeg vet ikke om jeg klarer å sitte naken foran alle i badekar heller... ( ja,jeg er litt vanskelig [:D])

Å håper jeg får en skikkelig søt jm *håpe håååååpe*

det samme tenkte jeg[8D]
men ingen kan vel tvinge deg til å kle av deg alt! du kan jo ha en singlett i badekaret[:)]

Jeg hadde fødselsangst og ønsket selvvalgt KS i tre år før jeg ble gravid. [8|]
Men da jeg ble gravid gikk jeg noen runder med meg selv, og hadde en veldig grei jordmor som straks skrev henvisning til GAIA-prosjektet på Ullevål, for kvinner med fødselsangst.
Jeg var inne til samtale med JM på Ullevål noen ganger, og endte opp med vaginalfødsel med tidlig epidural, og en veldig god fødselsopplevelse! [:)]

Jeg var IKKE redd for å revne, var derimot redd for smerter og for å miste kontrollen og bare ligge der mens rier og instinkter herjet i kroppen.
Hadde veldig få "absolutte" krav, men hadde et fint ønskebrev som forklarte litt om meg og hva jeg ønsket meg.
Fikk en fødsel som gikk så greit som det kunne gå, og gruer meg mye mindre til en eventuell fremtidig fødsel. [:)]

jeg hadde angst for å bli skadet nedentil under fødselen.. fikk invilget ks, men slo det fra meg da jeg ikke klarte å leve med tanken om at sambo skulle få se vårt lille mirakel så mye før jeg fikk se han[:D]
Husker jeg gråt da jeg la meg kvelden før han ble født... men da jeg våknet med rier kl 07 morgenen etter var det som om det kom en kald og rolig sjel inn i meg... var så langt fra stresset som jeg kunne være..
på sykehuset satt jeg stort sett i badekar.. hadde på forhånd funnet frem en bikinitopp som jeg hadde på meg-trenger ikke slengpuppene ute hele tiden[;)]

Jeg var livredd for fødselen, og da vannet gikk og ingen rier kom, ble jeg igangsatt. Jeg var kjemperedd... Men etter kun få rier, fikk babyen veldig lav puls (ifølge ctg), og det førte til hastekeisersnitt[&:]

Aner ikke om min redsel ble ført over til babyen min, eller det ikke hadde noe  med saken å gjøre...

Snakk med hs, få evt. en fødselssamtale på føden.

Lykke til[:D]

ORIGINAL: Minerva

Jeg hadde fødselsangst og ønsket selvvalgt KS i tre år før jeg ble gravid. [8|]
Men da jeg ble gravid gikk jeg noen runder med meg selv, og hadde en veldig grei jordmor som straks skrev henvisning til GAIA-prosjektet på Ullevål, for kvinner med fødselsangst.
Jeg var inne til samtale med JM på Ullevål noen ganger, og endte opp med vaginalfødsel med tidlig epidural, og en veldig god fødselsopplevelse! [:)]

Jeg var IKKE redd for å revne, var derimot redd for smerter og for å miste kontrollen og bare ligge der mens rier og instinkter herjet i kroppen.
Hadde veldig få "absolutte" krav, men hadde et fint ønskebrev som forklarte litt om meg og hva jeg ønsket meg.
Fikk en fødsel som gikk så greit som det kunne gå, og gruer meg mye mindre til en eventuell fremtidig fødsel. [:)]

Jeg er nok mest redd for det du skrev her.[:o]

Back
Topp