Fødselsangst

Vaniljerose <3

Betatt av forumet
Septembermødre <3
Er det andre som har det? Har jo gjort det tre ganger før, men gruer meg mer enn før. Kan være for at det ikke så lenge siden sist og ikke klart å glemme alt. Men vet jeg må gjennom det uansett men tungť å Grue seg i 7 gravidmånder til.

Er andregangs, men gruer meg også veldig. Skal ha samtale på sykehuset for planlagt keisersnitt og er redd for at de prøver å overtale meg til å prøve en gang til med "normal" fødsel og det kommer jeg ikke til å gå med på (første endte med hastekeisersnitt og komplikasjoner for meg og fare for mitt liv). Skjedde så mye sist gang at det ikke er en alternativ å føde på "normal" måte.

Gott å høra
Att eg ikkje e ensam om det. Fødsel nr 1 var j*****. Å en jordmor som var så usel. Sko aldrig ha vart i de yrken hon er i.
Fødsel 2 var eg mer førberred och ville vara hjemma længst møjligt . Litt før længe kanske. Kom in me fullåpning. Hade vannet mitt gått så hade eg sækert fødd hjemma. 9 min presstid jenta var ute. Fantastisk upplevelse.. Men nå har eg redan børjat tenka på fødsel nr 3 å e redd.

jeg trodde jeg kom til å gjøre det, men synes det er mye verre å gå gravid ni mnd, enn å føde på noen timer :P

Jeg var der siste svangerskap (med nr 2). Tok det opp med jm. "det går som regel mye bedre med nr 2, så det trenger du ikke å tenke på!" -var alt hun hadde å si.

Jeg søkte litt rundt, og endte opp med en "lydbok-serie" som het hypnobabies, og leste endel. Dette hjalp meg veldig! Jeg snudde fødselsangst til forventning. I tillegg sov jeg veldig godt hele svangerskapet...

Jeg hadde ingen forventning om n smertefri fødsel, men det hjalp meg til å slappe av og jobbe med kroppen. Hadde en drømmefødsel...

Får bare tenke på at det er til hjelp å Grue seg litt, da forbreder man seg til fødselen. Snu det om til det positive i stede for negativt

Jeg har og fødselsangt d kan spise opp hel gleden av svangerskapet. Sist fikk jeg ks det ønsker jg nå og

Back
Topp