fødselsangst

Funnyt

Betatt av forumet
Er det noen andre som sliter med fødselsangst her? Hvordan har dere det nå når det nærmer seg fødsel eller dere som har gjennomført fødsel, hvordan var det rett før? Føler meg helt i ulage og begynner å gråte ukontrollert til tider, men klarer ikke sette ord på hva som skremmer meg! Noen andre som har det sånn? Håper noen vil dele sine tanker og følelser med meg....

Hei.. Føler veldig med deg! Jeg har veldig fødselsangst selv, og syns egentlig det bare blir værre og værre jo nærmere fødselen kommer! Men likevell håper jeg at fødselen bare kan starte så jeg slipper å grue meg mer, for det har jeg gjort nesten hele svangerskapet så er lei...! Sitter selv ofte å griner, men jeg vet hva jeg gruer meg til da. Syns tanken på at undersøkelser og det å være naken er til å bli kvalm av. Vil vell egentlig stenge meg inne og klare fødselen selv, men er vell ikke akkurat noe å satse på...
Håper det går bedre med deg etter hvert...! Har du lenge igjen ell?

Jeg har det også sånn, men vet også at jeg må igjennom det. Har noen dager der jeg ikke tenker på at det kommer til å gjøre vondt eller at noe uforutsett skal skje, og de dagene er gode å ha [:)]. Jeg skal inn for overtidskontroll i morgen og jeg vil at dette skal være over i morgen, orker ikke å kvi meg mer. Alt i alt kommer det ett lite mirakel ut og det holder motet oppe [:D]. Ønsker deg lykke til og håper det kommer til å gå bra med deg.

Har etter mange samtaler på sykehuset laget en avtale om igangsettelse på termin. Gikk 13 dager over sist, og fødselen varte i to og et halvt døgn... Er veldig glad for den avtalen, men samtidig skulle jeg ønske det kunne skje før slik at jeg ikke er helt forberedt. Hadde kanskje vært like greit å bli kastet ut i det. Heldigvis vet jeg at sykehuset er godt forberedt på meg og angsten min og det er godt å vite. I morgen er det nøyaktig en uke til jeg skal settes i gang. Veldig skummelt, men gleder meg til det er over å jeg kan holde et lite mirakel i armene :) Skulle bare ønske jeg slapp å grue meg mer. Angsten har lissom ødelagt hele dette svangerskapet....:(

Godt å vite at du slipper å vente så lenge da... Greit å bli tatt på alvor av sykehuset... Men skjønner veldig godt at du kunne tenke deg at det skjer når en er uforberedt, da rekker en jo på en måte ikke å tenke så mye.. ;) Kan ikke være så greit for deg heller som har en opplevelse fra før, angsten blir sikkert sterkere da enn for meg som ikke vet hva jeg går til..
Jeg har vært til en samtale på sykehuset og syns det hjalp litt, men skal tilbake på torsdag, så håper jeg slipper å gå så veldig mye lengre.. En blir jo tross alt veldig sliten av å gå sånn å grue seg! Er 3 dager på overtid av mensterminen, men har 11 dager igjen til ul terminen, så kan jo risikere å gå lenge enda! Sukk...!

Off, jeg føler virkelig med deg. Kan ikke si at jeg har angst for fødselen, men tenker veldig på smertene til tider. Det som er min trøst, er at jeg har gjort det før og jeg klarte det!!! Selvfølgelig var det helt forferdelig når det stod på, men jeg fikk krefter jeg ikke ante bodde i meg.

Back
Topp