fødselsangst

AS

Glad i forumet
hei, er det noen av dere som hadde symfysemål 38 i uke 40? evt hvor store ble bebisene? ...jeg har det...og også fått vite at jeg har lite fostervann, så da tenker jeg at det er ungen som er stor! Noen som gidder å se etter på helsekortet sitt? [8D]

Fikk aldri tilbake helsekortet etter fødselen, så jeg kan ikke hjelpe deg desverre..

jeg hadde 34 på siste sjekk hoss legen :) fødte i uke 40, og hun var liten :)

35 på siste sjekk, ca 3 uker før termin, kom 1 uke før tiden. Baby var "liten" men stor nok til meg, som også er litt liten [;)]
Liten vil forresten si 3036 gram [;)]

men har du lite fostervatn fremdeles? for kroppen produserar jo meir?...

låg på 36 i sf mål, og hadde ein stor baby;) 3930 g :) men gjekk fint det;) er hodet som er vondt, resten av kroppen sklir berre ut!;)

Eg hadde 37 i veke 40 og eg fødte da.. mi var 3498g...[:)]

men har du lite fostervatn fremdeles? for kroppen produserar jo meir?...

låg på 36 i sf mål, og hadde ein stor baby;) 3930 g :) men gjekk fint det;) er hodet som er vondt, resten av kroppen sklir berre ut!;)

Var hos lege fredag, fikk en rask ultralyd...han sa at det var lite fostervann og at hodet var festet...men kunne ikke si noe om str på ungen...
syns det er litt rart at han ikke ville si noe om størrelsen...trodde det var på ultralyd de kunne finne ut sånt jeg! Men jeg ville ikke mase el virke hysterisk heller ...men merker jeg gruer meg litt til fødselen nå...når der er lite fostervann og høyt sf mål så kan det vel bare bety at ungen er stor?!

Symfysen min lå på 39 torsdag den 4 februar. 8 februar bei e satt i gang. Ikke pga stor unge eller svangerskapsforgiftning. Men pga fostervannet gikk natt t den 7/2. Da ungen bei født den 9/2 så veide han 3760 og va 51 cm.
Jordmor mistenkte svangerskapsdiabetes pga høyt sf. Men det var og ble utelukket da e ikke hadde det. De målte ungen t å bli stor, så hadde e gått t termin eller over (termin 13/2) så hadde Tobias veid over 4 kg. Og sia e e bare 152 så syns e han va stor nok.

Det har ingenting å si:) jenta mi veide 4760g og var 54 lang. Jeg fødte for første gang. Uten noen form for smertelindring. Du behøver ikke bekymre deg, fødsler er forskjellige uansett! Men babyen skal være større enn 5kg for at det skal ha noen betydning:)

Jeg hadde også lite fostervann, så vannet gikk aldri [8|] hun var liten, 3150. men 9 dager på overtid.
*løper å finner helsekortet sitt*
den står på 35,5 på 40+2. sjekka ikke etter det [:-]

ORIGINAL: AS

hei, er det noen av dere som hadde symfysemål 38 i uke 40? evt hvor store ble bebisene? ...jeg har det...og også fått vite at jeg har lite fostervann, så da tenker jeg at det er ungen som er stor! Noen som gidder å se etter på helsekortet sitt? [8D]

Ja, jeg hadde på 39! Jenta mi var 4180 og 50 cm lang, 37 rundt hode :) Men den kan både være større, og mindre. Be om en ultralyd, så får du en liten pekepinn.. men det stemmer ikke alltid det svarer du får. Jeg fikk beskjed om en liten baby, og det fikk jeg jo ikke:)

men AS!;) dei kan seie noko om str til barnet, men det har 1kg i "feilmargin" opp og ned!:) så det er ikkje mykje til hjelp! =)
du kan nok ta det heilt fint;)
om fødselen blir fæl er det nok riene som gjer det, ikkje str på babyen :) :)

ORIGINAL: sorciere_

men AS!;) dei kan seie noko om str til barnet, men det har 1kg i "feilmargin" opp og ned!:) så det er ikkje mykje til hjelp! =)

Ja signerer :) de sjekka mi den dagen riene begynte og de estimerte til 3375 gram, hun var 3150 gram så det var jo ganske nærme [;)]

ORIGINAL: sorciere_

Signerer også denne! Selv om jeg ikke har født vaginalt! Men jeg syns ikke riene var spesielt ille heller jeg da. Klarte meg fint kun med lyst gass. Så jeg gleeeda meg til pressingen, for jeg syns ikke det var fælt i det hele tatt. Desverre så kom jeg jo ikke dit, pågrunn av at babyen ikke ville legge seg ned i bekkent. =)

Symfysen min lå på 39 torsdag den 4 februar. 8 februar bei e satt i gang. Ikke pga stor unge eller svangerskapsforgiftning. Men pga fostervannet gikk natt t den 7/2. Da ungen bei født den 9/2 så veide han 3760 og va 51 cm.
Jordmor mistenkte svangerskapsdiabetes pga høyt sf. Men det var og ble utelukket da e ikke hadde det. De målte ungen t å bli stor, så hadde e gått t termin eller over (termin 13/2) så hadde Tobias veid over 4 kg. Og sia e e bare 152 så syns e han va stor nok.

Når hadde du ultralyd termin?

takk for mange fine svar alle sammen! [:)] godt å høre litt erfaringer og meninger...[:)]

Hadde 37cm i uke 39. Fødte en uke senere, og jenta mi var 3236gram[:D]

Jordmor mistenkte svangerskapsdiabetes pga høyt sf. Men det var og ble utelukket da e ikke hadde det. De målte ungen t å bli stor, så hadde e gått t termin eller over (termin 13/2) så hadde Tobias veid over 4 kg. Og sia e e bare 152 så syns e/ legene på sykehuset han va stor nok.

Den 13/2. Så e fødte 5 daga før termin. Mensen-termin va den 16/2.

quote:

quote:

Jordmor mistenkte svangerskapsdiabetes pga høyt sf. Men det var og ble utelukket da e ikke hadde det. De målte ungen t å bli stor, så hadde e gått t termin eller over (termin 13/2) så hadde Tobias veid over 4 kg. Og sia e e bare 152 så syns e/ legene på sykehuset han va stor nok.

Den 13/2. Så e fødte 5 daga før termin. Mensen-termin va den 16/2.

ok[:)]

Syns ikke 4 kg er så stort egentlig... er mer når det nærmer seg 5 kg jeg har har vært litt redd for [:)]

Jeg hadde SF på 38 når jeg var 39 uker på vei. De sa til meg og at ungen var stor. Det var helt feil, han er født på termindag 3498 gr og 49 cm. 36 rundt hodet [:D] normal mengde fostervann.

Lykke til, det kommer til å gå kjempefint. [:)]

Back
Topp