Fødsels symptomer ....

egsadet

Andre møte med forumet
Heisann
Vet at det er noen som sier at en kan se at man er nær fødsel når leppene blir større, en hovner opp i ansiktet osv.
Er det noen andre som har andre slike "symptomer" som kan forespeile at en fødsel nærmer seg? Er nå i uke 37+4 og sist fødte jeg i uke 38.... så er spent på om dette kan bli overtid, termin eller før. Det jeg merker nå er at jeg har fått blemmer på leppa, og det kan jo være en form for hovenhet eller ??

 
Hei :) Så spennende! Da føder du sikkert før nå og ;) Jeg merket ikke at slimproppen gikk og fikk heller ikke noen tegningsblødning. Men kroppen tømte seg skikkelig ett par dager før fødsel og kvelden før var jeg veldig hoven i hele ansiktet.
 
Jordmora sa til meg på torsdag at jeg føder ikke enda. Hun så det på ansiktet mitt. Har tydeligvis ikke fødetryne enda. He he. Men fikk aldri det ansiktet sist heller. Eneste tegn jeg har for at fødselen nærmer seg er nedpress en gang i blant og stikkinger i underlivet. Så trur at jeg fint skal være gravid noen uker til.
 
Har maaaaasse murringer (mensmurringer) og vonde kynnere, og merker på en måte at ting gjøres klart "der nede", så merker det sånn sett :)
 
Jeg har vært skikkelig dårlig i magen idag! Bare rant ut av meg som om eg satt og tisset. Sorry ekle detaljer:p ikke spist noe eg ikke pleier heller så tenkte litt på d idag at kanskje det gjøres klart..:/ hvertfall skal morgendagens permisjonsdag brukes på å pakke fødebag så er jeg sikker på at den er klar hvertfall:)
 

Jeg hadde ikke noe fødeansikt sist,ansiktet mitt var akkurat som før jeg ble gravid. Denne gangen er det noen som har sagt at ansiktet mitt har forandret seg litt så er spent på om det er noe i det.

Sist begynte riene før slimproppen gikk.

 
har vært dårlig i magen i et par dager, uten at jeg er kvalm eller har noe annet som plager meg. samtidig har magen sunket enda mer, har mye nedpress og menssmerter og ansiktet mitt er mer hovent enn tidligere. synes det er tidlig enda, så må vell gå slik et par uker tenker jeg
 


my-second<3 skrev:
Har maaaaasse murringer (mensmurringer) og vonde kynnere, og merker på en måte at ting gjøres klart "der nede", så merker det sånn sett :)



jeg har og det og er jo noen uker igjen til det ikke er premantur lenger, å må si jeg ikke liker det ;) vill gjerne at ho blir der til uke 38selv om det hadde hvert deilig og fått ho ut nå ;)
 
Fødsel nærmer seg garantert etter 37 uker 
 
JM sa til meg at hun så på ansiktet mitt at jeg føder snart. Hun trodde ikke jeg kom på timen om 14 dager eller vil trenge igangsettingen om 16 dager. Og jeg bare håper hun har rett!!! Har vært mye på do siste dagene. Men hadde flere sånne runder med tømminger før nr to kom. Får bare vente å se..
 
Var innom min mor idag og hun bare såg på meg og sa at jeg snart kom til å føde. Hun så det av at leppene var hovne. Dette var noe hun var blitt fortalt av ei gammel dame engang, at det var en enkel måte å se at det snart var igang.

Så da sitter eg her og krysser for at det ikkje blir valentine baby! - og at det ikkje starter inatt. Min mann er på kurs i Bergen og har ca 3t før han når å være her, så krysser for at lillegull venter til helga!
 
Men merker ikkje noe på løs mage, men er småkvalm og har lyst på alt og ingenting smaker! Vil nå heller si at magen er veldig hard..... mulig en kork lactulose kan hjelpe noe i den banen.

Så da sitter jeg her med hovne lepper og venter på å bikke over til uke 38 på onsdag! Alt er klart i heimen, så lillegull kan bare titte innom

Har nå fortalt lillegull om han kommer nå så er det enklere for begge, siden han da ikkje rekker å bli så stor *ss*
 
Har også hørt dette med nese og fødeansikt :-) Har ikke dette selv enda! Men merker det nærmer seg i kroppen på sterkere kynnere og nedpress.. Det stikker som bare det også der nede, men det er kanskje bare hodet som trykker på noen nerver eller sånn?
 
Har veldig mange harde kynnere som eg må puste meg igjennom...har også mye menssmerter, stikkning og nedpress! Hadde det med førstemann også fra uke 35...han kom i uke 38!
Denne gangen startet det også i uke 35....men eg håper på og eg skal føde 8. mars som er 2 dager før termin :P
 
Back
Topp