Fødsels depresjon!

Atannia

Gift med forumet
Noen her som har vært bort i det, og fått hjelp???
Jeg hadde det med første unge, og ble heldigvis fanget opp.
Legen har sagt at han kommer til og være på vakt etter fødsel denne gangen.

Fikk det selv.. Men fikk ikke noe oppfølging. Tok selv kontakt etter 9 mnd.
Neste gang er jeg mer på vakt selv, og sykehuset er nå klar over dette, så da regner jeg med at det skal gå bra :) Alt er mye enklere andre gangen :) Lykke til, får håpe vi slipper denne gangen :)

Hadde det selv med første mann, det står i papirene mine. Så da kommer nok føden til å følge med engang og helsestasjonen. Har også litt anntydninger til svangerskapsdepresjoner :-( Ikke moro.

Jeg har hatt søvnmangel-indusert fødselsdepresjon. Jeg søkte hjelp selv hos legen flere ganger uten nytte, og var helt på randen da jeg ved en feiltakelse ringte min jm. Fikk masse hjelp av henne og familieteamet i kommunen. Blir ekstra godt fulgt opp denne gangen, spesielt siden det kun er 10 mnd siden jeg kun ut av det.

Jeg hadde det med storebror, grusom opplevelse :( Men fikk hjelp av helsestasjonen og legen ganske fort.
Nå har jeg små antydninger til svangerskapsdepresjon, så jordmor og lege vektlegger dette veldig og er der for å hjelpe meg :) Håper og krysser fingrene for at fødselsdepresjon ikke kommer denne gangen også :/

jeg hadde d etter vi fikk christian. han er 16 mnd nå. og d henger enda litt igjen. fikk også mye døds angst når jeg var gravid. jeg fikk hjelp på helsestasjonen de satte meg i kontakt med en psykolog. og nå snart skal jeg slutte hos psykologen og gå over til sykepleierpsykolog. der vi kan snakke mer om fødselen, svangerskap osv. hadde en tøff fødsel sist, kolikk (viste seg å være melke allergi), amme problemer og press om d, problemer med min mor (vi har nå perdags dato ikke snakket sammen på 13 mnd). sleit med at alle skulle fortelle meg hvordan ting skulle gjøres, noe som da gjorde at jeg følte at jeg ikke var god nok, frekke kommentarer fra sykepleierene (som: du har jammen meg fått mye strekkmerker dette svangerskapet, eller har du vært gravid før? eller: dakar deg christian har du en mamma som ikke får d til, har du en mamma som har for store pupper osv. møkka kjærringer!) og masse søvn problemer. HS og legen er mer obs denne gang. og legen har anbefalt at jeg skal gå til psykolog litt etter denne fødselen også. bare for å bearbeide d som har skjedd (om d skjer noe da), men uansett om d blir ein fin fødsel,KS eller om den blir tøff. ble jeg anbefalt likevell å gå. mulig for å prøve å forhindre en ny depresjon om d skulle blusse opp en ny. 

Er det noe som heter svangerskap deperesjon også?
Jeg er deperimert hele tiden.. Enkelte dager så vil jeg ikke ha den lille inni magen.
Er redd for at jeg ikke vil like den lille når h*n blir født :(

MorTilSnartTo skrev:
Jeg er deperimert hele tiden.. Enkelte dager så vil jeg ikke ha den lille inni magen.

Nest gang du er til kontroll, så si i fra til jordmor hvordan du har det. Tro meg du er ikke
alene om å være deprimert i svangerskapet. Og det er godt og få noen og prate med, håper du vil føle deg bedre etterhvert. Stor klem

MorTilSnartTo skrev:

Det er absolutt noe som heter svangerskapsdepresjon. Hvis det er lenge til du skal til hs, så ring og bestill en tidligere time. Si at du virkelig trenger å snakke med noen, for du føler deg ikke bra. De bruker å være flinke til å hjelpe. Og husk at det ikke er en skam å snakke om dette. Det blir bare bedre av å få hjelp, tro meg. Stor klem!

Back
Topp