fødselsønsker

september2014

Gift med forumet
Septembermødre <3
Er det flere som skal skrive *ønskeliste* ang. fødselen?
har tenkt å gjøre det selv men lurer litt på hva jeg bør eventuelt ha med?
noen med gode råd?[;)]

Jeg gjorde det, men de brydde seg ikke om det. "Tror du vi har tid til å lese sånt fra alle fødende som kommer inn?" [8|] Heldigvis hadde jeg gått gjennom det med mannen min på forhånd, så han visste hva som sto der og kunne protestere hvis de ville gjøre noe jeg ikke ville. Man går helt i sin egen verden under fødsel, så det er uansett en stor fordel om partneren er klar over hva du ønsker og ikke. 

Jeg hadde ikke noe sånt sist, og hadde egentlig planer om å skrive ett nå.. Siden jeg vet litt mer om hva jeg ønsker og hvordan jeg reagerer på smertene denne gangen..

Men har ikke skrevet noe enda hvertfall, vet liksom ikke helt hva jeg skal skrive.. Men skal nok gå litt gjennom med typen, sånn at han vet hva jeg vil om jeg ikke klarer å få det fram selv[8D]

.

Vi kommer til å skrive et ønskebrev å legge ved papirene. Har ikke de største ønskene, men like greit å skrive de ned om de får tid til å lese de. Sambo vet ønskene, så han kan si ifra underveis også :)

Har gjort meg litt tanker om ting, kommer nok til å lage ei slags liste ettersom jeg ikke vet om jeg kommer til å ha noen med meg helt sikkert, som kan være mediumet mitt. 2 ting er hvertfall klare allerede, alt sånt barnslig baby prat fra jordmor og heia gjeng tendenser er strengt forbudt, jeg er et voksent menneske og vil behandles som et. Og så skal ungen tørkes godt av, vil ikke ha noen blaut unge klasket opp på magen med en gang den er kommet ut. *grøss*... [:D]

ORIGINAL: Fistik

Har gjort meg litt tanker om ting, kommer nok til å lage ei slags liste ettersom jeg ikke vet om jeg kommer til å ha noen med meg helt sikkert, som kan være mediumet mitt. 2 ting er hvertfall klare allerede, alt sånt barnslig baby prat fra jordmor og heia gjeng tendenser er strengt forbudt, jeg er et voksent menneske og vil behandles som et. Og så skal ungen tørkes godt av, vil ikke ha noen blaut unge klasket opp på magen med en gang den er kommet ut. *grøss*... [:D]

helt enig! det har jeg også tenkt på!! [:D]

ORIGINAL: Sicily

Jeg gjorde det, men de brydde seg ikke om det. "Tror du vi har tid til å lese sånt fra alle fødende som kommer inn?" [8|] Heldigvis hadde jeg gått gjennom det med mannen min på forhånd, så han visste hva som sto der og kunne protestere hvis de ville gjøre noe jeg ikke ville. Man går helt i sin egen verden under fødsel, så det er uansett en stor fordel om partneren er klar over hva du ønsker og ikke. 

hmm..det var jo rart! er vel ikke alle som bryr seg så mye om det da. jeg fikk beskjed av jordmor at de prøvde å ta så mye hensyn til mine ønsker som mulig,og at det da var greit å skrive opp de viktigste punktene iallefall. jeg gjør et forsøk skulle de ikke høre eller ville leste, så vet jo selvfølgelig mannen min hva jeg ønsker og ikke.[:D]

*

hmmm da hadde du sikkert ei skikkelig bitchy jordmor... man skal jo høre på den som føder og ta hensyn til dems ønsker,ikke si sånt.. da hadde jeg krevd ei ny jordmor som faktisk brydde seg om mitt velvære..
det er nok noen jordmødre som kan være sånn, men tror ikke alle er sånn for man skal jo gjøre det til best mulig opplevelse for den som føder og må da ta hensyn til hva den ønsker [8|]

ORIGINAL: Charlotte_2

hmmm da hadde du sikkert ei skikkelig bitchy jordmor... man skal jo høre på den som føder og ta hensyn til dems ønsker,ikke si sånt.. da hadde jeg krevd ei ny jordmor som faktisk brydde seg om mitt velvære..
det er nok noen jordmødre som kan være sånn, men tror ikke alle er sånn for man skal jo gjøre det til best mulig opplevelse for den som føder og må da ta hensyn til hva den ønsker [8|]

sign.
helt enig! da er det bare å bytte jm ![;)]

Jordmor spurte meg når jeg var kommet inn på rommet hvor jeg skulle føde. Da forklarte jeg bare kort hva jeg hadde tenkt, og fikk det stort sett som jeg ville. [;)]

Da pressingen skulle starte maste de fælt om både kluter og saft, og jeg bare svarte ja for å slippe maset. *fnis* lettere sånn. [;)]

[:D] bra at de hørte på ønskene dine da! det er jo sånn det skal være![:D]
jeg orker ikke for mye mas så jeg kommer nok til å gi beskjed om det. [;)]

Har skrevet bla annet at jeg vil nok ha epidural og at for at jeg skal føle meg trygg på jordmor så må hun svare på spørsmål jeg kommer med og forklare ting jeg vil ha forklart.
[:)]

Jeg har skrevet tidligere hva jeg hadde med i min.
Min ble tatt veldig godt imot på ahus, de syntes det var flott jeg hadde gjort det, da kunne de forberede det de trengte og slapp å spørre meg[;)]

Skrev klyster, ikke klippes, at samboern skulle klippe navlestrengen, at han ikke skulle se rett oopi herligheten. At vi ikke visste kjønnet og ville gjerne SE det selv, ikke at de skulle si det[:)]

Back
Topp