Fødselsønsker?

Liea

Venter i spenning
Augustmødrene 2014
Marsboerne2017
Har dere noen spesielle ønsker for fødselen? Jeg ønsker virkelig å benytte badekar så mye som mulig, muligens vannfødsel også dersom dette lar seg gjøre. Noen som har erfaring med det fra tidligere? :)

Jeg vil være alene (sammen med mannen min) så mye som mulig. Vil ikke ha noe smertelindrende (epidural osv), men hvis jeg føler at jeg får behovet, så vurderer jeg det da.
Vil også bruke badekar om jeg har muligheten. Ellers har jeg ikke tenkt på så mye annet :)

Ingen studenter denne gang!
Epiduralen kan de stå klar med når jeg kommer inn døren ;) men største ønsket er at det ikke blir akutt ks som sist :)

<3 lille spire <3

Jeg ville gjerne ha epidural, men det ble det ikke tid til :) fikk akupunktur og var ca 1 min i badekar før jeg fikk trykketrang. Men mitt største ønske var å få henne opp på brystet, noe jeg fikk. Med første var ikke det mulig. Pappaen fikk klippe navlestreng noe som også var bra.

Sent from my iPhone using BV Forum

Badekar. Ellers ingen ønsker. Ser smertelindring an. Jeg skal absolutt ikke ta de sprøytene i magen som liksom skal gi lindring, 4jævlige sprøyter som var være enn hele fødselen, ikke hjalp de heller.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg vil være alene (sammen med mannen min) så mye som mulig. Vil ikke ha noe smertelindrende (epidural osv), men hvis jeg føler at jeg får behovet, så vurderer jeg det da.
Vil også bruke badekar om jeg har muligheten. Ellers har jeg ikke tenkt på så mye annet :)

Akkurat det samme her :)

Ved min første fødsel ville jeg i utgangspunktet ikke ha smertelindring. Det var helt til jeg kjente hvor intens vonde riene var.. Og det dro ut i det vide og det brede. Epiduralen var fantastisk!! Men stoppet riene noe før jeg igjen ble satt på drypp.. Da ble det vondt igjen og jeg følte ikke epiduralen hjalp lengre..
Min andre fødsel fikk jeg epidural noe sent og den virket kun på ene siden. Ente til slutt etter mye styr med akkutt keisersnitt.
Denne gang har jeg fått fast jordmor og en fødselsplan. Får epidural med en gang jeg ber om det og dersom ikke framgang i fødsel blir det keisersnitt ( ikke haste stress KS) ;)))
Skal forresten igangsetting med ballongkateter i morgen tidlig :D grugleder med veldig!!
Badekar har jeg ikke prøvd, men Kansje jeg vil denne gang..
Skal ha lystgass og epidural iallefall!

Jeg ønsker badekar, så får jeg bare håpe det er ledig når den tid kommer. Har mulighet til å føde i vann også, men synes det ser litt skummelt ut, så dropper nok det. Ellers håper jeg at jeg klarer meg uten smertelindring, men det gjenstår jo å se.

Back
Topp