Fødselforberedendekurs..

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Vi skal på det kurset som den norske jordmorforeningen holder, men usikker på hvor lenge før termin som er best å dra på slikt kurs..

Noen som skal fødselforberedendekurs? hvor lenge før termin burde man dra på det? :-)

Vi skal på kurs i slutten av februar, Meldte oss på samtidig med OUL og fikk vite datoen nylig.

Last edited:
Vi skal på det kurset som den norske jordmorforeningen holder, men usikker på hvor lenge før termin som er best å dra på slikt kurs..

Noen som skal fødselforberedendekurs? hvor lenge før termin burde man dra på det? :-)
Jm anbefalte meg i januar eller noe

Vi fikk beskjed om kurset på OUL, så meldte oss på da og skal dit 18.03. Ca 4-5 uker før termin :)

Vi fikk tilbud gjennom sykehuset, men jeg tenker at vi ikke trenger å dra?

Her er det 4 ulike temadager.. den om fødsel og omvisning på sykehuset er enten 21. Januar eller 4. Mars.. tror jeg drar først i mars, eller hva tror dere?

Jeg har bestemt at vi også skal ;)
Ja tenker det kan være greit å få med seg :-) kjæresten min ville ikke først, men jeg sa at det var ikke han som skulle føde og at jeg tenkte det kunne være greit for han også få med seg siden han skal være med så jeg klarte og overtale han til å bli med til slutt da :-)

Ja tenker det kan være greit å få med seg :-) kjæresten min ville ikke først, men jeg sa at det var ikke han som skulle føde og at jeg tenkte det kunne være greit for han også få med seg siden han skal være med så jeg klarte og overtale han til å bli med til slutt da :-)
Her er det ikke noe å diskutere :) jeg orker de dumme kommentarene hans under fødsel :P

Mitt kurs starter 7. Februar og går over 4 uker :) tenker det er greit å ikke vente alt for lenge

Var på sånn kurs med første.
Men følte ikke at vi lærte noe mer.
Visste alt fra før, etter samtale med jordmor og disse gravid heftene.
Så vi følte det var bortkastet.

Fikk vite om ulike smertestillende, noe om fødsel og barsel. Men alt dette står jo mer forklart i bøkene! Og ved å spørre jordmor på kontroll.
På omvisning fikk vi stikke hodet inn døren, og se seng, bad, prekestol, fødekrakk osv. Men hvordan rommet ser ut er liksom uvesentlig når man skal føde.

Dette er min erfaring, og hørt flere si de ikke syntes det hadde noen hensikt å gå.
Men andre vil kanskje føle at de lærere masse!
Du glemmer uansett halvparten når du puster deg gjennom riene... :)

Her er det ikke noe å diskutere :) jeg orker de dumme kommentarene hans under fødsel :p
Min samboer var også med.
Men det var ikke så spennende for han.
Han tittet mest på klokken, så for min del kunne han vært hjemme! :-)

Ikke hatt det, det kom veldig naturlig hva man skulle gjøre når man først var i fødsel :)

Får det på helsestasjon hos jordmor, så blir ut i mars. Ca.4 1/2 uke før termin :)

Back
Topp