Både jeg og mannen min var på det i forrige (første) svangerskap og synes det var litt betryggende å delta på det. Du kan sikkert lese deg opp på det, men synes de bl.a.gikk igjennom mange forskjellige smertelindringsmetoder, samt fordeler og ulemper ved de forskjellige + litt om hvordan kroppen kan reagere som man ikke får samme inntrykk av bare ved å lese det.
Jeg hadde for eksempel heller ikke lest om at man kan få kraftige kramper i hele kroppen under riene, men det informerte de om der. Da jeg selv fikk dette under fødselen og nærmest lå og hoppet i senga, var det veldig betryggende å vite at det kan skje, både for mannen min og meg selv.. Hvis ikke tror jeg at jeg hadde blitt ganske redd.
Jeg tror absolutt at du kommer deg fint igjennom fødselen selv om du ikke deltar på et slikt kurs, men om du ønsker å delta på det for å føle ekstra trygghet ville jeg ha gjort det.. Og det er da virkelig ikke opp til mannen din å avgjøre.. Kjenner at jeg blir litt provosert på dine vegne! Er det du eller han som skal føde..? :S Mannfolk assa...