Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Varia
ORIGINAL: Snart tobarnsmor!
Hvem skal dere ha med på fødselen? Jeg har lyst til at mamma skal være med på fødselen, og barnefar skal jo selfølgelig være med[:)] Han har ikke så veldig lyst til at hun skal være med da[&:] Men vi blir da vel enige til slutt[:)]
hvis barnefar ikke vil ha med din mor så synes jeg personlig at det burde respekteres. Hun kan jo kjøre dere men holde seg unna selve fødselen. Jeg vet at min mann hadde blitt utrolig såret om jeg hadde hatt med meg noen andre i tilleg. Synes også at en fødsel er noe som skal deles mellom mor og far. ( finnes mange unntak)
ORIGINAL: simsilje
Her blir d kun mamma[:)]
barnefaren er ute av bildet så han blir ikke med. Og innerst inne er jeg glad for d nå[:)]
Hvist det blir keisersnitt på meg så blir jeg sikkert alene, men blir d setefødsel er det veldig godt og tenke på at mamma skal være der og støtte meg[:)] Det er nå henne som har hjelpt meg og støttet meg under svangerskapet så da blir det vel naturlig for meg og ha henne til stede[:D]
Uansett er det jo opp til hver enkelt kvinne som skal føde om hva som er rett for henne og ha med om det er bf, moren eller noen andre[:)] Viktigste er at man føler seg trygg og komfertabel og det burde andre respektere.[:)]
ORIGINAL: vimsemams
Hvem skal dere ha med på fødselen? Jeg har lyst til at mamma skal være med på fødselen, og barnefar skal jo selfølgelig være med[:)] Han har ikke så veldig lyst til at hun skal være med da[&:] Men vi blir da vel enige til slutt[:)]
hvis barnefar ikke vil ha med din mor så synes jeg personlig at det burde respekteres. Hun kan jo kjøre dere men holde seg unna selve fødselen. Jeg vet at min mann hadde blitt utrolig såret om jeg hadde hatt med meg noen andre i tilleg. Synes også at en fødsel er noe som skal deles mellom mor og far. ( finnes mange unntak)
Men det er da ikke barnefaren som føder[:D] Hadde noen sagt noe sånt til meg om jeg ville hatt med mora mi, så hadde jeg eksplodert...[;)]
Her blir det bare meg og mannen. Men hadde jeg insistert på at mora mi skulle vært med, så hadde ikke han hatt noe han skulle ha sagt. Da hadde han fått beskjed om å føde selv...[:D]
ORIGINAL: vimsemams
Men det er da ikke barnefaren som føder[:D] Hadde noen sagt noe sånt til meg om jeg ville hatt med mora mi, så hadde jeg eksplodert...[;)]
Her blir det bare meg og mannen. Men hadde jeg insistert på at mora mi skulle vært med, så hadde ikke han hatt noe han skulle ha sagt. Da hadde han fått beskjed om å føde selv...[:D]
Jeg mener det er to om å lage et barn. Og om mannen ikke vil ha andre med så burde det respekteres. Satt og snakket med min mann nå om dette og han hadde følt det som et kjempe overtramp om jeg hadde presset mamma inn i bildet. Finnes mange situasjoner der en tredjeperson blir riktig, men jeg mener da at det må være på begges premisser. Og overkjøre mannens ønsker bare pga at det er mor som føder synes jeg er respektløst.
ORIGINAL: kindersuprice
barnefar skal være med og kanskje mamma. grunnen til at mamma kanskje skal være med er mye forskjellig egentlig....mamma "leser" meg veldig godt, og vet som regel hva jeg trenger (uten at jeg vet om det selv en gang). ikke at hun skal overta "showet", men jeg ønsker å ha henne der som en støtte og ressurs for både meg og sambo. har nevnt dette såvidt for henne at hun kanskje kan få være med, og jeg har aldri sett mamma såååå ydmyk og glad før!! Hun har også sagt etterpå at dersom hun skal være med, så har hun vett nok på å ikke være inne sammen med oss hele tiden. og når siste del av fødselen setter i gang og tulla snart er ute, så kommer hun til å sette seg på gangen, fordi det er et øyeblikk sambo og jeg skal få oppleve "alene".
ønsker deg lykke til med beslutningen! og dere blir nok enige til slutt![:)]