fødselen

ønskebarnet

Glad i forumet
Hvem skal dere ha med på fødselen? Jeg har lyst til at mamma skal være med på fødselen, og barnefar skal jo selfølgelig være med[:)] Han har ikke så veldig lyst til at hun skal være med da[&:] Men vi blir da vel enige til slutt[:)]

Mannen[:)]

skal ha med mannen [:)]

Jeg synes dette er ganske privat så det er bare meg og min mann[:)]

Mannen her også, akkurat som sist!

ORIGINAL: Snart tobarnsmor!

Hvem skal dere ha med på fødselen? Jeg har lyst til at mamma skal være med på fødselen, og barnefar skal jo selfølgelig være med[:)] Han har ikke så veldig lyst til at hun skal være med da[&:] Men vi blir da vel enige til slutt[:)]

Kan jeg spørre deg om hvorfor du vil ha med mammaen din????

Jeg tror ikke jeg ville vært med "frivillig" om det var min datter som skulle føde. Syns IKKE noe om å se "barnet" mitt ( uansett hvor voksen hun

er/blir) ha det vondt ( JAJAJA, selv om man vet at det går over og at det kommer noe vidunderlig ut av det) Dessuten så syns jeg det er en mor-far-

barn - opplevelse (såfremt far er med i bildet selvfølgelig , om ikke ville jeg heller valgt min beste venninne)

med førstemann va sambo og svigermor med. va kjempegreit for oss begge det. hu holdt sæ ved hodet mitt, så da vart sambo litt mindre stressa og æ fikk ekstra massasje etc...hehe
herre gangen e d kun sambo som ska vær me, hvis vi ikke må ta med lillemann da.. mn satse d ordne sæ me barnevakt hvis ting bynne å skje.

kun sambo skal være m her, synes d er nok jeg!
dere blir nok enige til slutt skal du se[:)]

Må si meg enig med Latterku...
Her skal kun mannen være med ja.

ORIGINAL: latterku

Kan jeg spørre deg om hvorfor du vil ha med mammaen din????

Jeg tror ikke jeg ville vært med "frivillig" om det var min datter som skulle føde. Syns IKKE noe om å se "barnet" mitt ( uansett hvor voksen hun

er/blir) ha det vondt ( JAJAJA, selv om man vet at det går over og at det kommer noe vidunderlig ut av det) Dessuten så syns jeg det er en mor-far-

barn - opplevelse (såfremt far er med i bildet selvfølgelig , om ikke ville jeg heller valgt min beste venninne)

Vil ha henne med fordi det er et stykke til sykehuset, og sambo har ikke førerkort og jeg kan jo ikke kjøre selv, og ambulanse har jeg så absolutt ikke lyst til å ta[&:] Så eneste løsning er at hun blir med rett og slett, for noen må jo kjøre.

ORIGINAL: LisasVerden

kun min kjære denne gang. Hadde med mamma også sist gang og syntes det var helt ok siden jeg var førstegangs... Tror det kommer an på mye... man kan da ha med akkurat hve man vil. Vil du ha med mamma så ta med mamma! Det viktigste er at du føler det riktig og trygt selv!

Sant, har samme tankene der gitt[:)] Så lenge man føler seg trygg, så er jo det det beste[:)] Har ei venninne som fødte i går, og mora hennes var med på fødselen, og virka på henne og som at det var veldig greit å ha med mora[:)]

hvis barnefar ikke vil ha med din mor så synes jeg personlig at det burde respekteres. Hun kan jo kjøre dere men holde seg unna selve fødselen. Jeg vet at min mann hadde blitt utrolig såret om jeg hadde hatt med meg noen andre i tilleg. Synes også at en fødsel er noe som skal deles mellom mor og far. ( finnes mange unntak)

mannen min  og mamma skal vere med.
mamma har vert med på di andre 2 også,og har vert en kjempe støtte for både meg og mannen min!

barnefar skal være med og kanskje mamma. grunnen til at mamma kanskje skal være med er mye forskjellig egentlig....mamma "leser" meg veldig godt, og vet som regel hva jeg trenger (uten at jeg vet om det selv en gang). ikke at hun skal overta "showet", men jeg ønsker å ha henne der som en støtte og ressurs for både meg og sambo. har nevnt dette såvidt for henne at hun kanskje kan få være med, og jeg har aldri sett mamma såååå ydmyk og glad før!! Hun har også sagt etterpå at dersom hun skal være med, så har hun vett nok på å ikke være inne sammen med oss hele tiden. og når siste del av fødselen setter i gang og tulla snart er ute, så kommer hun til å sette seg på gangen, fordi det er et øyeblikk sambo og jeg skal få oppleve "alene".

ønsker deg lykke til med beslutningen! og dere blir nok enige til slutt![:)]

Bare mannen min skal være med meg[:)]

Her blir d kun mamma[:)]

barnefaren er ute av bildet så han blir ikke med. Og innerst inne er jeg glad for d nå[:)]
Hvist det blir keisersnitt på meg så blir jeg sikkert alene, men blir d setefødsel er det veldig godt og tenke på at mamma skal være der og støtte meg[:)] Det er nå henne som har hjelpt meg og støttet meg under svangerskapet så da blir det vel naturlig for meg og ha henne til stede[:D]

Uansett er det jo opp til hver enkelt kvinne som skal føde om hva som er rett for henne og ha med om det er bf, moren eller noen andre[:)] Viktigste er at man føler seg trygg og komfertabel og det burde andre respektere.[:)]

Back
Topp