Fødselen.

hb77

Elsker forumet
Har sett på noen av videoene med fødsler, og må si at jeg både gleder og gruer meg. Noen av dem viser jo alt, og jeg synes det ser ganske ekkelt ut, men sånn er jeg... Jeg burde vel kanskje latt være å se dem, hehe. Noe jeg gruer meg til er å ligge sånn til "offentlig" beskuelse. Synes det er litt ekkelt å tenke på at fremmede mennesker skal rote rundt nedi der på meg, men man tenker vel ikke sånn når man først ligger der, da har man vel så mye annet å konsentrere seg om. Andre som har spesielle tanker om fødselen? [:)]

hei[:)]

Skal love deg at du ikke tenker på at hele understellet er til beskuelse når du er oppi det. Jeg følte meg så langt fra flau som det går ann. Det var bare helt naturlig. Husker nemlig at jeg grudde meg til nettopp det med førstemann.
Jeg var bare der i nuet og det eneste jeg tenkte på var å puste og å presse. Man blir så opptatt av oppgaven med å få babyen ut at alle andre tanker borte[:)] Sånn hadde hvertfall jeg det.

Nå er dette min første fødsel også, men regner vel med at vi har så mye annet å tenke på da at du bare er glad for den hjelpen du kan få der og da.
De som er tilstede er jo fagfolk som er med på fødsler daglig så for dem er underlivet ditt mye samme for dem som foten din for en fotlege.
De har nok sett det meste før både av hårvekst og annet, så bare prøv å tenk at dette blir det samme for alle som føder. [:)]

ORIGINAL: hb77

Har sett på noen av videoene med fødsler, og må si at jeg både gleder og gruer meg. Noen av dem viser jo alt, og jeg synes det ser ganske ekkelt ut, men sånn er jeg... Jeg burde vel kanskje latt være å se dem, hehe. Noe jeg gruer meg til er å ligge sånn til "offentlig" beskuelse. Synes det er litt ekkelt å tenke på at fremmede mennesker skal rote rundt nedi der på meg, men man tenker vel ikke sånn når man først ligger der, da har man vel så mye annet å konsentrere seg om. Andre som har spesielle tanker om fødselen? [:)]

jeg har holdt meg langt unna videor om fødsler! nettopp fordi at uvitenheten gagner meg. jeg aner ikke om hva jeg går til!

gruer meg bare til å oppholde meg på sykehuset, fødselen kunne jeg ikke brydd meg mindre om.
ungen skal ut, uannsett om jeg vil eller er klar for det hehe. [;)]

men jeg tror ikke man bryr seg noe om den nakenheten når man ligger og skal føde. jeg tror heller at jeg kommer til å reagere på andre skrik i rommene vedsidna. nettopp fordi jeg ikke er en "skriker" av meg selv.
men du kan tenke deg at jordmødre og leger som jobber der, jobber konstant med fødsler og nakenhet.
så de er jo like vant til det, som vi er med alt annet.

hb77, nei ikke bekymr deg om det. når jeg hører at de sammenligner rier som mageknip så tror jeg at man kun fokuserere på smertene og på å bli overstått... for det er der vi må bruke vår fulle energi og tenking [;)]

Takk for svar alle sammen! [:)] Dette går helt sikkert bra, bare litt godt å vite at det er andre som tenker som meg, og å høre at når man ligger der, så bryr man seg ikke om hvem som skal rote oppi der, hehe.

Jeg tenkte også sånn før snuppa kom, men når man ligger der driter man i om det er mange der nede som ser rett vest. Da har man nok annet å tenke på... [;)]

Når man har så vondt driter man i om Brad Pitt står og glaner oppi der bare man får den ungen ut og smertene bort[8D] Man klarer ikke konsentrere seg om så veldig mye annet enn akkurat hva som skjer der og da med deg.. Viktigste jeg kan komme på er å puste! Trekk pusten godt, holde pusten hjelper deg overhode ikke[;)] og hør på jordmora når ho ber deg holde igjen og ikke presse, det er kun for ditt eget beste selv om du har mest lyst å slå ho for å si noe sånt[8D]

Bluferdighet tror jeg de fleste glemmer ja, hehe.

Jeg hadde pressveer midt i vaktskifte, og det kom inn et helt nytt team med JM, lege, JM student og noen jeg ikke helt hadde kontroll på hvem var mens jeg lå der med beina i været og presset.
Samtlige kom opp til meg, håndhilste og presenterte seg før de plutselig hadde hånda opp i musa.
Det jeg reagerte på var den der håndhilsinga, hvorfor kaste bort tida på slikt, jeg var jo opptatt for pokker!  Jeg syns det er verdt å nevne at jeg hadde aldri vert på GU før fødselen fordi jeg er for beskjeden på slike ting. Så normale regler er kastet ut av vinduet for øyeblikket og unntakstilstand er innført.
Det går nok bra :)

ORIGINAL: Eltana

Jeg ser heller ikke på fødselsvideoer.. Tror ikke man blir klar uansett hvor mye man forbereder seg!

Men jeg er lite tålmodig av meg og klarer ikke å ligge på rygg, så jeg ser for meg at jeg kan finne på å sette meg opp underveis og si at: "Nå går vi, det her gidder jeg ikke mer... Vi kan prøve mer en annen gang." PLYSTRE....
Lurer på hva teamet på sykehuset ville dagt da???

Det har de garantert hørt før[8D] når man har så vondt skal jeg love deg man ikke vil mer og gir klart utrykk for at den j**vla ungen kan få bli der[:D] men om man faktisk klarer å komme seg noe sted i det hele tatt tviler jeg på, jeg har gått med full åpning og det gikk ikke fort og jeg kom ikke så jævlig langt at det gjør noe[8D]

Takk for svar alle sammen! Setter pris på det! [:)]

Åhh, hjelpe mæ. Æ tenke på alt mulig! Æ takle ikke morfin så æ vil ikke ha epidural, men æ regne med det e så vondt at æ bare ber dem gi mæ alt dem har av smertestillanes.

Æ har sett alle de Jordmødrene-episodan og det va helt greit så e æ forberedt. Æ e en sånn som treng å være forberedt og vite ka som skal skje og koffer folk gjør som dem gjør osv. Et realt mareritt å ha med å gjøre på sykehus med andre ord [8D]

Æ regne med at man kan planlegge så mye en bare vil, men når en står midt oppi det e det smertene som rår uansett. Og da hjelpe det ikke uansett kor mye du har gjort på forhånd.

Men guuud kor stressa æ blir om dem kommer med den der sugekoppen sin eller nåkka sånt!

Haha, for ei påkjenning det blir uansett! Dette e vel den ultimate utfordringa for en kropp. Presse ut et sprell levanes menneske. Det e jo helt utrolig! [:)]

Back
Topp