Fødselen!

sol-stråle

Elsker forumet
Hehe , nå er det enda 30 uker til jeg skal føde, men når natta kommer begynner jeg å grue meg til fødselen, enda jeg har hatt to lette fødsler,, ingen er jo like... På dagen gruer jeg meg ikke så mye.... hva gjør dere for å ikke grue dere så mye...

Jeg gruet meg litt til 1. fødsel, men med 2. mann tenkte jeg bare et jeg skulle ta det som det kom.
Det var ikke så mye annet å gjøre, tenkte jeg.

Jeg prøver å ikke tenke på det...Nå sitter vi i det og må bare gå gjennom det. Nå er det så mange som har gjort dette før oss, så da skal vi klare det og,ikke sant[;)] Ikke hør på skrekkkhistoriene, det trenger ikke være deg og når du er oppe i det tenker du nok kun på å bli ferdig[:)]

Jeg har slitt skikkelig med tanke på fødselen, gruet meg helt enormt, men så var jeg til jordmor, og kom frem til at uansett hvor mye jeg gruer meg til denne fødselen så er det noe jeg må igjennom uansett!!
Så da bestemte jeg meg for å glede meg over svangerskapet istedet for å grue meg så masse, og det har gått kjempebra for min del, jeg tenker på det enda selføgelig for det nærmer seg jo, men jeg gleder meg mere om dagene no enn før..

Masse lykkeønskninger til dere alle:-)

Jeg presser opp denne fordi jeg egentlig vil ha litt flere svar.. Sliter med akkurat det samme! Tenker på det om dagen også.. Det er så tungt! Vil gråte å føler at jeg ikke får puste når jeg tenker på fødselen.. Ser ikke for meg at jeg på noen måte skal klare å komme meg gjennom den[:(] Er så mange ganger jeg har angret på at vi beholdt dette barnet, å det er jo iallefall ikke rett, fordi jeg gleder meg jo så mye å barnet er jo så ufattelig ønsket.. Huff.. Trenger hjelp jeg.. [:(]

Stakkar deg... Jeg også gruer meg til fødselen nå... Det er jo nå det begynner å nærme seg. Jeg gleder meg litt også, men gruer meg masse. Også tenker jeg av og til på om jeg virkelig er klar for dette! Så jeg vet hvordan du har det. Men jeg har ønsket meg barn i mange år, så det går seg nok til. Samboeren min støtter meg, og jeg vet han er der. Så vi klarer det nok begge to. Klem

Det her klarer dere med glans jenter[:D] Tenk på alle kvinnene som har født før dere og på de kvinnene som ligger i jordhytter i afrika og føder akkuratt nå. Det her klarer vi,jeg vet det[:D]

jo vi må jo bare gå gjennom dette, jeg har gjort det to ganger før, men man glemmer så fort liksom.... begge de andre fødselene gikk jo kjempe lett, men man vet jo aldri da.... men så er det jo lenge ende til jeg skal føde da, litt tidlig å grue seg enda hehe

Har ikke tenkt mye på denna fødselen som snart kommer egentlig...
Jeg har også hatt to lette fødsler,så er jo bare å håpe det blir like greit denna gangen!!![;)]
Sånn når jeg tenker på det nå,så er det en liten form for grue følelse der- for som du sier "en vet jo aldri".
Men er nok greit å konsentrere seg om og glede seg over svangerskapet i første omgang- og prøve å få tankene med på at fødselen får bli som den blir![;)]

Jeg grudde meg ikke, trodde jeg hadde god tid til fødselen. Frida kom 4 uker før tiden. Jeg begynte å få litt nerver da de sa på sykehuset (var inne til kontroll, preeklampsi) at NÅ skal vi starte fødselen. Hadde så flotte folk rundt meg og samboeren min var der hele tiden, var aldri redd. Tror det er viktig å fortelle jordmor om at du gruer deg, slik de tar hensyn og at du får en flott fødselsopplevelse.

huff jeg gruer meg jeg også, jeg vet jo ikke hvordan det blir liksom, får håpe jeg er som mamman min hu har hatt fem kjemperaske og lette fødsler...

jeg gruer meg for jeg vet ikke hvor lang tid det tar, tenker på om jeg bruker over 30 timer og sånn, og om babyen har det bra alle disse timene jeg prøver å få han ut og sånn.. jeg er så redd noe går galt,

ja ja mye rare tanker,de kommer mest på kvelden disse tankene..

men det går vel helst bra tenker jeg[:)]

Jeg veit ikke helt når fødselen skjer, fått beskjed om at det kan skje til uka, men kan også skje senere. Jeg har ikke klart og tenke på det, så jeg veit ikke om jeg skal grue meg eller glede meg. Men er glad jeg skal ta keisersnitt etter og ha liggi snart 3 uker på føde avdelingen[;)] Du får nesten litt angst, selvom det er noe helt annen når du skal inn selv og føde...

Godt å høre at det ikke bare er meg som gruer.
jeg grua meg kjempemasse da jeg fikk jenta mi, men de siste 3 ukene av svangerskapet løsnet det hele og jeg gruet meg ikke lengre.
nå har jeg gruet meg fra jeg ble gravid.. skal ikke fø, og heller ikke ha noe keisersnitt.. hehe, noen forslag hvordan jeg skal få dette til?[:D]

ORIGINAL: Storm

skal ikke fø, og heller ikke ha noe keisersnitt.. hehe, noen forslag hvordan jeg skal få dette til?[:D]

Trenger også noen bra forslag til dette.. Har tenkt samme tanken selv!

huff jeg gruer meg jeg også, jeg vet jo ikke hvordan det blir liksom, får håpe jeg er som mamman min hu har hatt fem kjemperaske og lette fødsler...

jeg gruer meg for jeg vet ikke hvor lang tid det tar, tenker på om jeg bruker over 30 timer og sånn, og om babyen har det bra alle disse timene jeg prøver å få han ut og sånn.. jeg er så redd noe går galt,

hei hei! har ært at fødsalene blir ganske lik din mors, så da blir sikkert ikke du liggende 30 timer, mamma hadde brukt ca 7 - 8 timer og det gjorde jeg med den første

[:D]Jeg gruer meg ikke til fødselen. Det er noen døgn av mitt liv,og det er det vel verdt! Hadde en fødsl som var ubeskrivelig med nr en,men overlevde det. I går kveld satt mannen min å så på meg lenge før han spurte : Synes du ikke at vi skal ta keisersnitt denne gangen? Jeg ble bare sittende og måpe! Det er tydelig at den første fødselen har gitt ham "fødeskrekk". -Jeg svarte etter en stunds stillhet.... NEI! Dette går bra! ! Det er tross alt ikke han som skal igjennom det, men han gruer seg veldig... Jaja , han venner seg vel til tanken[:D]

Jeg gruet meg kjempemasse da jeg skulle ha jenta mi, men det slapp da jeg hadde 2-3 uker igjen av svangerskapet[:)]
denne gangen gruer jeg meg oxo, men jeg prøver å fokusere på den lille som om bare 12uker's tid ligger i armene mine[:D]

Back
Topp