Fødselen

Elisabeth å Hannah

Glad i forumet
har dåke gløymt fødselen , eller har dåke fortsatt mareritt om den pga kor vondt da jore,eller dårlige opplevelse?? ...

har ingen vonde minner om fødselen heldigvis [:)]

Har nok fortrengt det litt. Tenker av og til på den følelsen jeg hadde da Filip ble lagt på brystet mitt for første gang. Det var en slik fantastisk følelse, som jeg gjerne vil oppleve i allefall en gang til.

eg huske veldi godt dei intense vonde riene ... uff, å når dei for full fart inn på ett rom me Hannah å ikkje kom ut ijenn før 20 min seinare for so å sei at alt va bra me hu ...

Har tenkt en del på den, men d e heller sånn at æ tenk på kordan æ helst vill at den ska vær hvis d blir en neste gang..[8|] E litt sånn "gjort e gjort".. [;)]

Sku gjerne forandra en del på fødselen for å si d sånn.. Blei jo sengeligganes for hodet hans ikke va festa, å d va gørr d!! [:@] Kvær gang æ hadde reist mæ fra senga for å gå på do, så måtte æ ring på sykesøstran for at de sku sjekk om alt sto bra t me lillegutt.. [:'(] De måtte også sett i gang fødselen, å d va ikke no særlig.. Også satsa æ på å få en naturlig fødsel neste gang, og ikke no keisersnitt... [;)]

Tenker ofte på følelsen av at Gabriel tok brystet for første gang. Helt utrolig sær opplevelse. Har jo blitt sutta på før, men ikke så intenst [8D] Dessuten lukta det så godt av ham. Litt sykt å si når man vet hvor han kom ut fra [:D]

Hadde ganske grei fødsel jeg... Kunne til og med vært bedre om jeg ikke blei satt igang(tok vannet så jeg måtte ligge hele tiden)
Men gruer meg ikke til eventuel ny...[:)]

ORIGINAL: Jaggumeg

Tenker ofte på følelsen av at Gabriel tok brystet for første gang. Helt utrolig sær opplevelse. Har jo blitt sutta på før, men ikke så intenst [8D] Dessuten lukta det så godt av ham. Litt sykt å si når man vet hvor han kom ut fra [:D]

Ha ha den var god, men er enig...[:D]

Jeg er skikkelig happy med tanke på fødselen. Når jeg forteller andre om den, får jeg tårer i øynene over hvor enkelt det var. Kunne godt ha vært surogatmor, uten å gitt barna fra meg selvsagt.

Håper bare jeg rekker sykehuset neste gang, for det sies det går fortere og fortere for hver gang. Og denne gangen var det 9 år siden siste fødsel.

Den har jeg bare gode minner om gitt :) Utenom de dumme riene da, dem var bare plagsomme [8D] husker spesielt når jeg fikk den lille nakne kroppen på brystet mitt. En opplevelse uten like 

Nei, har ikke glemt den enda nei. Glemmer ikke at jeg lå så lenge og pressa, og at jeg måtte klippes og sys. Men jeg har ikke mareritt eller traumer, for egentlig så var det vel en fin fødsel. [:)] Men samtidig så vet jeg ikke helt om jeg har lyst til føde en gang til, i og med at jeg har revna, klipt og sydd 2 ganger allerede. [8|]

Har vell glemt mesteparten av den grusome delen, der jeg ikke hadde 1min pause mellom riene. Og det pågikk i 4timer ca.... Men etter epiduralen husker jeg alt[:D]  Og jeg er faktisk kjempeklar for å føde igjen.   Gleder meg faktisk...[:D][:D]

Det er en periode som er litt "uklar", men ellers husker jeg vel alt. Håper veldig på å få føde vanlig neste gang, men keisersnittet var en god opplevelse, det også. [:)]

Tenker ganske ofte på fødselen faktisk. Synes det var en utrolig opplevelse! Husker at det var fryktelig vondt og, men bare en helt sinnsyk opplevelse![:)] Veldig glad jeg har fått opplevd det!

Back
Topp