Fødselen!!

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Var fødselen slik du hadde forestilt deg på forhånd?

Overhode ikke. Tok kortere tid, og gjorde mindre vondt enn jeg trodde på forhånd. Fikk ikke smertelinding. Sytingen var omtrent like ille. Iallefall bedøvelsen..

Jeg fikk helt sjokk av hvor vondt det var. Fikk også motbevist at "all smerte er borte så fort ungen ligger på brystkassa". Ren og skjær løgn! :P

Den tok lengre tid enn jeg hadde forestilt meg, og pressriene varte fryktelig lenge syntes jeg.. Bortsett fra det var det slik jeg hadde sett for meg :) som ei annen påpeker her, så er jeg enig i at ikke alt av smerter bare magisk forsvinner i det barnet er ute.. Tull og tøys ;) de sto omtrent oppå magen min og pressa ut morkaka, sydde uten tilstrekkelig bedøvelse og etterriene var heller ikke smertefrie.. Men sammenlignet med de tøffeste riene+da hodet sto i åpningen (mens legen tøyde stakkars skinnet mitt) så var det vel mindre smerter når bebisen var ute ;)

Var ikke planlagt at han skulle komme ut med hånden til hode. Men resten gikk helt som jeg ville

Gjekk vel som forventa ja.:) Hadde ikkje trudd at tio ettepå sku vèr so vondt! No 5 veke ettepå føle eg meg bra....

Var på ingen måte sånn som jeg hadde sett for meg, og det samme med tiden etterpå.. Den som sier at når du føder normalt så er alt over når ungen er ute kan ta seg en bolle;)

Var på ingen måte sånn som jeg hadde sett for meg, og det samme med tiden etterpå.. Den som sier at når du føder normalt så er alt over når ungen er ute kan ta seg en bolle;)
Enig. Fødselen var ikke sååå vond. Syingen etter + smertene i ettertid var værre.

Både og - savnet lystgass, men rakk ikke få noe annet smertestillende. Gikk veldig fort (sammenlignet med storebror). Reagerte mest på blodtapet etter fødselen, når renselsen startet - var veldig svimmel og blek i et par dager (men kan også være relatert til at det gikk såpass fort).

Det gikk myyye fortere enn jeg trodde. Trodde også at jeg kom til å kjenne mer trykketrang, men det var bare en kort periode under hver pressri jeg hadde det. Hadde ingen smertelindring, var ikke tid til det. Det var jo vondt som fy, men det var jeg vel forberedt på. Overrasket over hvor greit alt gikk, og at det ikke ble noen rifter tross et raskt forløp. Var i en boble under fødselen, kom ikke til meg selv før en times tid etterpå. Fikk ikke den følelsen da han ble lagt på brystet mitt, den kom når jeg fikk summet meg litt. Godt å kjenne hvor godt kroppen fungerte etterpå, jeg var oppe og gikk like etter. Hadde ikke smerter etter han var ute, annet at det kjentes hovent. Kjente ikke noe smertefullt ved etterriene, der har jeg vel noe å glede meg til neste gang :-P

Nei denne fødselen var så totalt ulik den første, så jeg var absolutt ikke forberedt på et slikt forløp.

Fødselen var nokså likt som jeg forestilte meg. Det var trygt å merke at det lignet på min forrige fødsel. Alt gikk veldig raskt, men siden jeg har opplevd en veldig lik fødsel før visste jeg når jeg trengte badekaret mest. Dermed slapp jeg at det opplevdes like intenst som med min andre. Ikke ble jeg skuffet heller når jeg verken var moden eller hadde åpning til tross for rier som ble vondere to timer før hun var ute. Jeg bare smilte og sa at sånn var det jo sist også, hun kommer nok snart.

Back
Topp