Fødselen??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
40 timer med sterke rier og pressrier til sammen ?? :eek:

Det var 40 timer fra de første riene hjemme og til gutten var ute. Store deler av tiden var sterke rier ja. Var totalt 3 døgn uten søvn, så var utslitt etterpå....

Gikk fint. Inn på sykehuset klokka ett med svake rier etter vannavgang klokka ti på halv tolv! Kvart på tre var han ute. Fra 5 cm til han var ute tok det 10 minutter iallfall det det stod i partogrammet...

Fint, men fort! Vannet gikk i 4 tiden. Hun ble født litt over halv 6. Aktiv fødsel varte i 17 min ( fra 4 cm til hun var ute). Men kjenner jeg gruer meg litt til event neste gang i frykt for å ikke rekke sykehuset...

Dere e heldige. Husker ingenting av min fødsel. Var innlagt pga svangerskapsforgiftning og ble satt i gang med ballong onsdag, torsdag tok de den ut og fikk modnings pille. Torsdagskveld begynte eg å merke smerter. Fikk en modningspille til på kvelden, de målte blodtrykk mitt og kjørte meg full fart inn på føden pga veldig høyt blodtrykk.
Husker de tok vannet ca kl 3 på natten med ca 3 cm åpning. Kl 3 fredags ettermiddag hadde eg fortsatt 3 cm åpning. Gikk på drypp så hadde rier. Kl 23:34 fredags natt var hun ute. Ble tatt med tang pga høyt blodtrykk.
Mellom 15 til rett før de skulle dra henne ut, husker eg egentlig ingenting.

Back
Topp