Fødselen??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Så, vordan opplevde dere fødselen?
Var det verre enn du trodde? LEttere?
Hva med smertelindring?

Jeg hadde forberedt meg på at det skulle være vondt, men det var myyye verre enn jeg hadde trodd:/ men man glemmer jo heldigvis snerten, mn husker at jeg trodde jeg skulle dø.. Uff altså :)

Så, vordan opplevde dere fødselen?
Var det verre enn du trodde? LEttere?
Hva med smertelindring?

Hadde planlagt å føde på ABC, i badekar, med en tilstedeværende mann. Fødte 10 uker før termin og fikk så vidt gå ut av sengen for å gå på do. Fikk ikke bevegd meg noe særlig pga overvåkning og fikk ikke noe sm.stillende pga prematur fødsel. Kunne få epidural, men måtte vente til jeg hadde stor nok åpning. Gikk plutselig ganske raskt, så når anestesilegen endelig dukket opp var jeg klar for å presse og da var det jo ikke noe poeng å legge epidural. Fikk steriltvannsinjeksjoner og det funka bra. Hadde forventet en lett utdrivningsfase siden den var enkel med første barnet mitt (og hun var over dobbelt så tung som lillemann som skulle ut denne gangen), men det var fryktelig tungt og vondt denne gangen. Dessuten hadde mannen min vært på byen dagen før fødselen startet, så etter 2døgn med 3-4 timers søvn var han passe sliten og lå på en seng ved siden av meg og halvsov gjennom de værste riene.

Var en fin fødsel, akkurat det jeg hadde håpet på i forhold til første fødsel. Hadde epidural da jeg var forberedt på at jeg kunne få panikkanfall( noe jeg også fikk) og da var det greit å ikke ha så mye vondt å tenke på. Men alt i alt fikk jeg en ganske fin siste fødsel med fantastiske folk som tok imot lille :)

Jeg hadde ganske hard fødsel forrige gang, med rier som gikk konstant og intenst fra start til slutt, med litt panikk mot slutten. Vanskelig utdrivning med en jordmor oppå magen og klipp. Denne gangen var fødselen fantastisk i forhold! Hadde rier med 4 min pause mellom helt til et par timer gjenstod.. Utdrivningen var dessverre verre, pga stjernekikker.. Men alt i alt en flott fødsel som varte 5 timer fra første rie, 2 timer etter ankomst på sykehus.. :)
Hadde bare lystgass begge gangene.. Fødslene mine går for fort til at jeg rekker epidural.. :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde forbered meg på mye smerte, men kunne ikke tenkt at det var SÅ vondt.. Var så sliten...
Vannet gikk torsdag så begynnte på tbl.. Og fødselen starten natt til søndag :) Ingen smertelindring..
De sier man glemmer, så vi får håpe på det ;)

Fødselen i seg selv var kjapp å fin! :) var ikke så ille som jeg hadde trodd, og rakk bare lystgass. Helt greit det! :) godt fornøyd!

Denne fødselen var en drøm. Det gikk relativt fort, ca 2.5 timer fra det begynte te jeg hadde han på brystet. Hang på prekestolen og fikk lystgass. Mye mindre smerte enn de tre andre gangene. :)

Mye bedre enn jeg trodde!!

Vondere enn jeg trodde selv om jeg var forberedt, men mye raskere.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Glemte helt smertene fra forrige fødsel så det gjorde ganske vondt, men det gikk mye raskere :)

Dette var min 3.fødsel. Bortsett fra at fødselen ble satt i gang, gikk den som forventet (basert på erfaringene fra de to andre gangene). Kjapt og uten smertelindring. Er jo grusomt når det står på, men har gått så fort alle gangene at har ikke hatt behov for smertelindring.

6t fra vannet fikk til babyen var ute. Åpningsriene var jo derfor ganske intense, men det gikk greit. Det var full åpning etter 4t, så rakk ikke annet enn lystgass. Tok lang tid å presse ut babyen, da jeg hadde så korte pressrier. Alt i alt så synes jeg det var en fin og lett fødsel og ikke så vondt som jeg hadde sett for meg.

Fødselen var utrolig tøff og smertefull. Det tok over 40 timer fra det startet hjemme og til gutten vår var ute. Kroppen min ville ikke respondere på tøffe rier, så jeg slet med rier som haglet tett i tett uten at det ble fremgang i fødselen. Epidural og deretter drypp ble redningen for meg.

Smertene jeg opplevde var utrolig sterke og jeg hadde aldri drømt om at det skulle være så vondt.

Fødselen var utrolig tøff og smertefull. Det tok over 40 timer fra det startet hjemme og til gutten vår var ute. Kroppen min ville ikke respondere på tøffe rier, så jeg slet med rier som haglet tett i tett uten at det ble fremgang i fødselen. Epidural og deretter drypp ble redningen for meg.

Smertene jeg opplevde var utrolig sterke og jeg hadde aldri drømt om at det skulle være så vondt.

40 timer med sterke rier og pressrier til sammen ?? :o

Drømmefødsel de første 6 timene. :) Full åpning og klar for å presse. Stjernekikker som satt bom fast og rier som avtok gjorde at det ble både sugekopp og tang før lillegutt fikk møte verden. Den siste halvtimen vil jeg aldri oppleve igjen, den var grusomt! Totalt 8 timer i fødsel.

Rask, men heftig fødsel. Kom til sykehuset litt over kl 13 med rier, undersøkt kl 14. Hadde da 3 cm. De ville gjerne sende meg hjem da, men jeg kjente det kom til å gå fort! Kl 15.02 var han ute! ;)

Mye bedre enn sist gang. Gleder meg allerede til neste gang ;) men det sa jeg sist også. Denne gang holdt det med lystgass, fikk epidural første gang, men hadde da også drypp.

Back
Topp