Fødselen

Sist gang endte med haste ks uten forsøk på vanlig fødsel,skal søke planlagt ks denne gangen.

Jeg er førstegangs, og foreløpig gleder jeg meg. Jeg tror ikke jeg klarer å forestille meg hvor jævlig det kan være, så jeg tenker bare på tiden etterpå. :p Har også tenkt litt på hvordan jeg vil det skal bli om alt går bra. Vil ha babyen på brystet umiddelbart, og la navlestrenger pulsere ferdig før sambo kutter den.

Før fødselen skal jeg få med sambo på å se serien Jordmødrene på nrk, for å forberede han på litt av det som kan komme. Jeg selv har sett hele serien to ganger på nett-tv :p

Vannet gikk mandags kveld. Fikk drypp onsdag 9.30 og først da begynte riene. Så var hun ute 12.30. Fort jort til å være første gang. Veldig spent nå og gruer meg.
Men er mer forberedt på hva som skjer med kroppen i etterkant, selve fødselen og de smertene glemmes fort...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg er førstegangs, og foreløpig gleder jeg meg. Jeg tror ikke jeg klarer å forestille meg hvor jævlig det kan være, så jeg tenker bare på tiden etterpå. :p Har også tenkt litt på hvordan jeg vil det skal bli om alt går bra. Vil ha babyen på brystet umiddelbart, og la navlestrenger pulsere ferdig før sambo kutter den.

Før fødselen skal jeg få med sambo på å se serien Jordmødrene på nrk, for å forberede han på litt av det som kan komme. Jeg selv har sett hele serien to ganger på nett-tv :p

Jeg og mannen min har diskutert sen avnavling, er en artikkel om det på babyverden forresten.. Så vi kommer til å be spesielt om at barnet blir holdt i samme høyde som morkaka i et minutt..
Førstegangsfødende selv og gledegruer meg ;)

Jeg og mannen min har diskutert sen avnavling, er en artikkel om det på babyverden forresten.. Så vi kommer til å be spesielt om at barnet blir holdt i samme høyde som morkaka i et minutt..
Førstegangsfødende selv og gledegruer meg ;)
Aldri hørt om at babyen skal holdes i høyde med morkaka? Hva kommer det av? :) Håper fødselen går så bra at vi har mulighet til å følge disse planene. :)

http://www.babyverden.no/Fodsel/Fodselens-faser/--La-navlesnoren-fa-pulsere-ferdig/

Mannen min er lege og vi vil ikke ta i tvil nyere forskning selv om noen mener det motsatte.. Hvis det har noe å si er det lite tilrettelegging som skal til. I USA tar de jo også ofte vare på navlestrengblod i tilfelle barnet blir sykt senere og trenger stamceller.. Vet ikke om jeg forklarer det helt riktig, men slik jeg foreløpig har skjønt det! :)
Så som litt engstelig ;) ;) vil vi spørre jordmor om dette..

Jeg er førstegangs, så jeg tror ikke jeg klarer å se for meg hva jeg går til. Det er klart at jeg vet at det er vondt, og at det kan være forferdelig.

Men siden jeg ikke har erfaringer fra før, så velger jeg å glede meg :) De fleste sier jo også at det er det beste øyeblikket i livet ♥

Gleder meg så sykt mye til den. Eneste jeg gruer meg til er å tenke på at dette mest sannsynlig er siste gangen.

Ja jeg tenker på det veldig mye. Fødselen jeg hadde forrige gang har fått meg til å si at jeg aldri skulle ha flere barn pga redsel. Å her sitter jeg da :P

Ja jeg tenker på det veldig mye. Fødselen jeg hadde forrige gang har fått meg til å si at jeg aldri skulle ha flere barn pga redsel. Å her sitter jeg da :P

Signerer denne:) Håper på planlagt KS. Ble hastesnitt sist etter 23 timer med rier og alle forsøk på å få den ungen ut. Vi får nå sjå ;)

Signerer denne:) Håper på planlagt KS. Ble hastesnitt sist etter 23 timer med rier og alle forsøk på å få den ungen ut. Vi får nå sjå ;)
Jeg ønsker ikke keisersnitt da det skremmer meg enda mere. Jeg hadde drømmefødsel meg gutten min, men da jenta mi kom så hadde jeg store problemer i svangerskapet i slutten (MYE vondt å ingen forsto eller fant ut hvorfor jeg hadde vondt), å fødselen ble enda verre. Jordmor sa at hun kunne skrive under på at det skulle være vondt å føde, men hun hadde ikke før sett noen med SÅ sterke smerter som jeg hadde. Å hun kan enda ikke skjønne at jeg til tross smertene takket nei til bedøvelse.. Ingen skal fortelle meg at ikke jeg er sta, det er iallefall sikkert :P

Tanken om fødsel slår meg titt og ofte, og jeg kjenner jeg gruer meg, veldig! Min siste fødsel tok veldig lang tid, og lillemann satt fast. De måtte ta ut epiduralen igjen og sette med på drypp. For meg var det grusomt. Men jeg håper det går bedre denne gangen :) Men tiden etter var jo selvsagt helt fantastisk! <3

Back
Topp