Fødselen

mamihe

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
Noen som tenker på den allerede? Denne gangen vet jeg jo hva jeg går til. Selv om ingen fødsler er like. Vet hva jeg vil :) Gleder meg ikke så veldig til selve fødselen (håper den blir kortere enn sist da), men gleder meg utrolig til tiden etterpå! <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Tankene streifer innom fødselen titt og ofte. Har vært igjennom det en gang før, så vet litt hva jeg går til. Sist var en fantastisk følelse, så jeg gleder meg til denne gangen, Og ikke minst tiden etterpå :D Håper jeg kan slippe unna maserier denne gangen. Det var litt slitsomt.

Må si jeg tenker litt på den ja... Min første fødsel varte i 18 timer og endte med vakuum.. Nummer 2 varte i 24 timer, så er litt redd for at den drar ut i tid...

jeg på en måte gleder meg, sykt nok :p men det er så magisk hele greia, vil ha hjemmefødsel eller naturlig om jeg ikke kan få hjemme, sett at svangerskapet går greit da=)

Har en fødsel bak meg, så ja, tenker smålig på det;) selv om jeg ikke husker som mye fra min 10 timers lange fødsel, så har jeg lært at jeg ikke skal gjøre noe form for husarbeid dagene før termin!
Gjorde husarbeid samme dag som vannet gikk, og var totalt utslitt når fødselen begynte :/
Men ingen svangerskap eller fødsler er like, så tar ingen sorger på forskudd :D

Jeg hadde en traumatisk fødsel sist, sliter fortsatt med en del følelser rundt den. Usikker på om jeg i det hele tatt skal/ kan føde, men føler jeg fortjener en positiv opplevelse og vil egentlig ikke ha ks. (Fødte vaginal sist med vakuum) skal gå til samtaler i svangerskapet på sykehuset for å komme frem til en god løsning.... Så kan trygt si jeg tenker på den daglig. Tenker også at det var idiotisk å bli gravid fordi jeg er redd det skal gå på samme måte som sist, eller værre...

Må si jeg tenker litt på den ja... Min første fødsel varte i 18 timer og endte med vakuum.. Nummer 2 varte i 24 timer, så er litt redd for at den drar ut i tid...

Forrige fødsel her varte i 20 timer. Lenge nok. Og da hadde jeg 4cm to dager før :P

Tenker på den og gleder meg :) hadde kjapp drømmefødsel sist. Så jeg er bittelitt nervøs for at det skal gå for fort denne gangen. Så jeg må nok komme meg på sykehuset ved første tegn denne gangen. Men vil gjerne ha det likt som sist :) vil heller føde enn å gå gravid å være dårlig i 9 mnd. :p

Jeg gleder meg i grunn :)

Både forrige svangerskap og fødsel var en drøm, så jeg håper jeg er like heldig denne gangen og at jeg også nå kan føde uten smertestillende eller andre hjelpemidler, og likte raskt som sist gang. Men alle svangerskap er jo ulike, så vi får bare vente og se.

Jeg ble satt igang på overtid og endte i KS sist, så nå håper jeg på en vaginal fødsel som starter av seg selv ;)

Jeg gleder meg kjempemye :) Hadde en rask, naturlig og fantastisk fødsel sist, som absolutt ga mersmak :) Eneste jeg tenker litt på, er at min første fødsel tok 4 timer fra begynnelse til hun var ute, og nå har jeg 3 timer kjøretid til sykehuset (nærmeste fødeavdeling er lagt ned siden sist). Lurer veldig på hvordan det skal gå, nå som jeg er andregangsfødende :P

Tenker på det ja.. Hadde en traumatisk fødsel sist som har satt seg i meg. Har hatt en kraftig depresjon etterpå. Har vært inne på samtale på sykehuset før jeg ble gravid. Og jeg får ekstra oppfølging under svangerskapet og i tiden før fødsel. De har sagt at de skal legge til rette å heller handle litt for fort i stedet for litt for sent sånn som sist. Jeg husker ikke de 3 første mnd etter fødsel, og det vil jeg ikke oppleve igjen. Men tross dette, så gleder jeg meg. Fødselen sist var velt fin til etter gutten var ute, deg var da helvette starta.. Så.. Jeg gruer meg mer til etter h*n er ute. :/ men stoler på at jeg får oppfølging denne gangen .

Jeg gruer meg så utrolig at det er på grensa til angst. Siste fødsel ble så grusom og traumatisk at jeg får panikk bare med tanken.. menmen, ut må den jo..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Sist gikk vannet klokka 9, riene startet ca klokka 11, aktiv fødsel ca klokka 14, og jenta var ute 18.55. Gikk som en drøm og uten stort smertestillende enn varme risposer og bittelitt lystgass (som jeg ble helt rusa av så de tok den bort)! Jeg håper på lik fødsel denne gangen, og gleder meg kjempemasse til å møte knøttet i magen, men satser på å slippe vakuum denne gangen!

Jeg tenker en del på det ja. Syntes det var helt j*vlig sist. Men ut må det så jeg får bite tenna sammen :)

Huttetuu!! Dette er ikke en tråd en førstegangsfødende burde lese! :S

Gravid for første gang <3
Termin 08.06.2014

Jeg holder meg helt bevisst unna forumet for svangerskap og fødsel slik at jeg ikke leser skumle fødselshistorier.. Blir engstelig og redd av de..
Hadde vært fint om dere hadde vær litt snille med oss som er gravide for første gang på terminforumet ;) ;)

Jeg gruer meg ikke. Vet sånn ca hva jeg går til i og med at jeg har gjort det før. Det var vondt, men ikke så vondt som jeg hadde trodd. Også er det er bare en dag av et liv, og det går fort. Fødte 4 1/2 time etter at jeg kom til sykehuset forrige gang. Går nok fortere neste gang. Når man er høygravid blir man også veldig klar for å bli ferdig med det.

Har ikke tenkt så mye på det enda... Men etter sist fødsel som endte i ks etter mange timer med førstemann så gleder jeg meg ikke akkurat! Hvis denne er like stor krever jeg direkte ks ;)

Glede meg t fødselen, og tiden etterpå :) glede meg masse ..

Back
Topp