fødselen

ønskebarnet

Glad i forumet
hvem skal dere ha med på fødselen? regner med barnefar er en selvfølge i de fleste tilfeller :) men skal dere ha med dere flere? Selv så skal jeg ha med ei venninne (som også var med på forrige fødsel) og selvfølgelig sambo:) men siden han jobber 4-4 turnus, er det ikke sikkert at han er hjemme når fødselen starter, så da er det i det minste en trygghet med at venninna mi skal være med :)
 
Barnefar. (Og mamma om det blir for mye for ham!) Syns det blir feil å true han til å delta hele veien, kan fort bli traumatisk for han. Derfor har jeg mamma i "bakhånd" om det skulle bli litt mye :)
 
Her blir det bare barnefar. Han var uvurderlig støtte sist, over alle mine forventninger, og er sikker på at han kommer til å være fantastisk denne gangen også. :)
 
Har og mann som jobber 4 uker borte og er 4 uker hjemme, og det er ganske tvilsomt at han er hjemme når det skjer Terminen er midt i borteperioden hans. Sist gang var han også borte og mamma måtte stille opp. Spørs om hun ikke må det nå og.
 
Hadde med mamma og barnefar første gang. Heldigvis at mamma var der sier jeg bare. Søster ville også være med, men jaget henne på gangen etterhvert siden hun bare var 15 den gang. Og ting ble ikke helt etter boka, så glad hun slapp unna den opplevelsen inne på rommet.
Andre gang var bare pappaen. Ikke lov å ha så mange med seg inn på operasjonssalen
Pappaen blir med denne gangen også, og må tenke mer over om jeg skal ha søster eller en veninne med også... Kommer litt an på om svangerskapet blir som sist, eller om jeg faktisk kan føde vaginalt igjen
 
Mannen skal være med, han gleder seg :) Skal forhåpentligvis ha KS også denne gangen, så det er uaktuelt med flere. :)
 
Har og mann som jobber 4 uker borte og er 4 uker hjemme, og det er ganske tvilsomt at han er hjemme når det skjer Terminen er midt i borteperioden hans. Sist gang var han også borte og mamma måtte stille opp. Spørs om hun ikke må det nå og.
Får ikke mennene tilbud om å "jobbeinn" eller bytte jobbe/fri perioder?
De fleste jeg kjenner her som jobber ute, har ordnet seg slik i tiden da fruene deres har ventet seg.
 
Her er det kun barnefar som skal være med. Ville ikke hatt noen andre med.
 
Kun barnefar hos meg som skal være med. Jeg er ganske "lukket" som person, og det ville vært ubehagelig for meg å ha andre med. Har et godt forhold til både venninner, mamma og søster, men jeg hadde heller født alene enn å ha de med faktisk :p
 
Holder i massevis med med mannen min. Sist var det så inntenst at jeg ikke tålte han den siste halvtimen, så han måtte sitte slik at jeg ikke kunne se han. Stakars, håper ikke det blir sånn nå. laughing7
 
Blir kun mannen som blir med på fødsel :) Har bare vært han de andre gangene også! Syns det holder;)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Ettersom det blir KS, kun barnefaren.. Men min mor skal vente på rommet slik hun gjorde ved de to andre KS'ene :)
 
kun mannen som skal være med. Har kun vært han med på de andre 4 fødslene også. Men måtte ha med sønnen vår på 7år under forrige fødsel siden vi ikke hadde barnevakt. En kjapp og grei fødsel, og han var på fødestua hele tida. Han og pappan klippa navlestrengen sammen :)
 
her er det bare jeg som skal være med, og helt ærlig så gruer jeg meg til det hele, kommer til å være grusomt å stå der og ikke kunne egentlig gjøre så mye for å lette smerter eller plager samboeren får. og så er jeg litt redd for det å knekke sammen å grine av glede når ungen er ute :p
 
Sambo og mamma! Forrige svangerskap og fødsel var jeg alene, og da var min mor med!
 
Skal ha med samboeren min og mamma. Har med mamma da samboeren min har veldig lett for å bli dårlig og svime av hvis ho ser blod eller sprøyter ! Så da er der greit å ha mamma som en ekstra støtte :p
 
Her er d mannen!:) mulig ei veninne. Mn vet ikke helt enda. Får ta d når det nermer seg! Ho har veldig lyst å bli m pga ho har aldri født før! Hatt 3 KS å alltid hatt lyst å føde! Så da har ho veldig lyst å være m på fødsel! Så om d er greit for mannen så blir ho med! Ikke sikkert ho trenger å være der når når ungen kommer,men hadde vært greit å hatt ho det underveis! Vi er så veldig like,så trir det hadde gått greit! Kunne ikke tenkt å ha med noen andre! Mamma hadde aldri villet heller tror jeg!
 
Kun samboeren. Han var fantastisk når vi fikk frøkna vår, og helt ærlig kunne jeg ikke tengt meg flere med. Da måtte det isåfall blitt søstra mi :)
 
Back
Topp