Fødselen

JillJohanne

Gift med forumet
jentene i juni13
Juli13-jentene
Nå har jeg lest litt i boken "gravid for første gang",og der står det om rier at de kjennes ut som sterke menssmerter. Da kommer mitt spørsmål,dere som har sterke menssmerter til vandlig,var det værre med rier? Mine menssmerter var så ille at jeg måtte ta to paralgin forte og to 1gr paracet bare for og være oppegående...

Jeg har ikke sterke menssmerter i det hele tatt.
Men de menssmertene jeg har hatt de sitter for det meste forran.

Mens rier, de sitter mere overalt, i hele kroppen.
De kommer som tak, oftere og oftere.. og du føler det aldri tar slutt.

Nå må ikke du bli skremt nå da :D

Jeg har ikke sterke menssmerter i det hele tatt.
Men de menssmertene jeg har hatt de sitter for det meste forran.

Mens rier, de sitter mere overalt, i hele kroppen.
De kommer som tak, oftere og oftere.. og du føler det aldri tar slutt.

Nå må ikke du bli skremt nå da :D
Mine menssmerter sitter overalt,mest i rygg og mage,kjennes nesten ut som det er noen som stikker en stoooor strikkepinne i ryggen for og leite etter noe,men finner det aldri. Ja,jo jeg ble ganske så skremt nå,for om det skal bli værre enn menssmerter så vet jeg ikke... en smule angst ja..

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

de var sterkere enn vanlig menssmerter ja.. Samtidig er man på sykehuset, gjerne og der har de smertelindring hvis det er for ille.. Pluss at man gjerne har noen minutter til å trekke pusten før nesten runde starter igjen,. :) for mange er fødsel ett mareritt, og for andre går det over all forventning.. Så tror man enten bør snakke med noen profesjonelle hvis angsten tar overhånd, eller så bør man prøve å ikke tenke for mye på det. Dagen kommer når den kommer, og de vil hjelpe deg på sykehuset så langt det lar seg gjøre. :)

Mine menssmerter sitter overalt,mest i rygg og mage,kjennes nesten ut som det er noen som stikker en stoooor strikkepinne i ryggen for og leite etter noe,men finner det aldri. Ja,jo jeg ble ganske så skremt nå,for om det skal bli værre enn menssmerter så vet jeg ikke... en smule angst ja..

Da har du nok verre menssmerter enn jeg noen gang har opplevd, så da tror jeg ikke riene vil føles enda verre.
Jeg kan ikke love noe, for det oppleves forskjellig fra person til person.
Og min lengste fødsel var 5t fra vannavgang, dvs 3-3,5t med smerter. Selv om det var grusomt når det stod på, så fines det de som har det mye verre enn det jeg hadde.

Altså. Min mening er at staarten på en fødsel kan være lik veldig sterke mensmerter/luftsmerter. Men det går fort over til og være noe heeeelt annet enn mens/luftsmerter! :p

Jeg og har hadd sikkelig ille mesnsmerter og måtte levd på smertestillende den uka.. Så de verste riene er mesnsmerter gange 10..! Hos meg.. Men så har du de som ikke har vondt engang.. Å bare kjenner takene..

Jeg har en bekjent som har veldig sterke menssmerter, type svint av i butikk. Hun syns fødselen var piece of cake :). Men alt er jo veldig individuelt...

Av en eller an grunn gruer jeg meg ikke i det hele tatt til fødselen..jeg har hatt gallestein, og de anfallene der er ubeskrivelige..og når man da får små pauser mellom riene tenker jeg at det skal jeg hvertfall klare... :-) men mest gruer jeg meg ikke for gleder meg bare så innmari til å hilse på den lille tulla jeg har inni magen, klarer nesten ikke vente :-) <3

men for all del..spørr meg igjen om 4 mnd når fødselen er rett rundt hjørne, så kan det være det kommer et helt annet svar :-p

Får ta det opp med jordmor på neste kontroll i neste uke. Også håper jeg de har fødselbadekar her på sykehuset,tror jeg vil ha det!

jeg har alltid hatt kraftige menssmerter.. Gått på sterke smertestillende osv.. Jeg syntes riene var ganske like, men di kommer i tak, og du vil få pauser imellom.. :) da jeg fødte, så syntes jeg små riene i starten var mye vondere enn til på slutten.. Det virket som kroppen etterhvert tok kontroll over situasjonen og autopiloten slo seg på;) om du bare klarer å slappe av og lytte til kroppen så går alt av seg selv tenker jeg;)

Vet ikke om jeg vil ha epidural,har sprøyteskrekk til de grader :p men de sier at vannfødsel er mer beroligende..

Det er sant. Kunne godt tenke meg det jeg også og skrev i brevet første gangen at jeg kunne tenke meg å føde i vann dersom det var mulig. Men hørte ikke noe mer om det,og det eneste jeg hadde tilgang til var badekar på rommet. Greit som smertelindring,men det ble alt for varmt. Sånn sett bedre med fødebadekar,for da skal det ikke være så høy temperatur.

Back
Topp