Fødselen min.

Cathrine89

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Den 17 april. Dagen startet så tidlig som 4.35 for meg. Jeg våknet og fikk ikke sove igjen. Fløy fram og tilbake på do med masse betennelse (pga ulcerøs kolitt). Rundt kl 7-7.30 kjente jeg murringer og litt smårier. Disse ble sterkere og sterkere, men ikke ordentlige regelmessige. Så jeg tenkte først at nå er det bare tull igjen. Dette var 4 gangen jeg hadde rier på 3 uker. Men etterhvert ble det 2 rier på 10 min, så da kjøre vi sønnen min i bhg og dro til sykehuset. Ble sjekket og hadde 2 cm igjen før mormunnen var avflatet, i tillegg var den ikke myk. Så dette kunne ta lang tid. Men fikk beskjed om å være der en times tid eller to og se da. Etter 2 timer var det 1,5 cm og den var like "hard". Da valgte vi å dra hjem. Vi kjørte hjem (tar 20 min), kom hjem og la meg på sofaen i 10 min. Der gikk vannet! Gikk så i dusjen mens samboer ringte føden. De ville ha oss inn med en gang. Vi kjørte inn g samboer ringte føden i bilen slik at de møtte meg i hovedinngangen med en rullestol. Ble hastet opp og sjekket åpningen. 5 cm åpning. Også fikk jeg en rie og sa at jeg måtte presse, da var det 8(!) cm åpning. Åpnet opp 3 cm på en rie. Og 3 press så var Avelina ute. Pappaen rakk å komme inn i 10 min før jenta vår var ute. Vi er glad vi rakk frem i tide og at det gikk så bra! Ingen sting på meg utrolig nok. 3000g, 50cm lang og 33 rundt hodet:) formen min er fin selv om jeg var i rimelig sjokktilstand samme dagen. Dagen etter fødsel. Bare 19 timer gammel dro vi hjem :) det var godt! Så var vi ute og gikk tur osv. Nå koser vi oss og nyter hver time med prinsessa :D

Så herlig! Gratulerer så mye :)

Gratulerer så mye med jenten din! :-)
Godt at dere rakk fram, og at alt gikk bra! :-)

Kom hun til termin? Hørtes nesten litt "deilig" ut med lite hodeomkrets osv. Merker jeg lurer litt på hodemålet til gutten her, da hodet stadig ligger over gjennomsnittet på grafen. Har jo sluppet rifter med jentene, men stort hodemål på gutten håper jeg også går bra. Hi hi! :-)

Gratulere så masse! Og så sprek du er som går rett på trilletur!

Gratulerer så mye med jenten din! :)
Godt at dere rakk fram, og at alt gikk bra! :)

Kom hun til termin? Hørtes nesten litt "deilig" ut med lite hodeomkrets osv. Merker jeg lurer litt på hodemålet til gutten her, da hodet stadig ligger over gjennomsnittet på grafen. Har jo sluppet rifter med jentene, men stort hodemål på gutten håper jeg også går bra. Hi hi! :)
Hun kom 5 dager før termin 33 cm føltes ikke så lite :p hehe.. Tror nok ikke det er så forskjell om det er 33 eller 36. Men jeg vet jo ikke:) sønnen min var også 33 :)

Gratulerer!! :-D

Gratulerer så masse!:)

Back
Topp