Fødselen i gang? Eller?

Skjønner ikke hvorfor dere stresser med fødsel. Babyen trenger tid på å bli klar. Jeg fødte en liten baby i uke 37. Ble gul i huden, og ammingen var vanskelig fordi hun var så trøtt hele tiden. Så gi baby den tiden den trenger! :)

Jeg fødte en helt frisk gutt i uke 37, en vidunderlig liten skapning som var ferdig og perfekt ;)
 
Jeg fødte en helt frisk gutt i uke 37, en vidunderlig liten skapning som var ferdig og perfekt ;)
Alt mellom uke 37 og 42 er innenfor.
Og som jeg har skjønt det på flere leger og jordmødre er det fortsatt et mysterium hvorfor noen kvinner bestandig føder tidlig og noen bestandig sent i svangerskapet. Veldig individuelt.
 
Alt mellom uke 37 og 42 er innenfor.
Og som jeg har skjønt det på flere leger og jordmødre er det fortsatt et mysterium hvorfor noen kvinner bestandig føder tidlig og noen bestandig sent i svangerskapet. Veldig individuelt.

Ikke sant.
Her blir jeg enten indusert eller kjørt til snitt i uke 37+2, så da går det nok like fint denne gang ;)
 
Tviler på at det er noen som stresser m fødsel om det skulle gå på bekostning av babyens helse. At man uttrykker utålmodighet mot slutten av et svangerskap ser jeg på som menneskelig og naturlig. :)
 
Tviler på at det er noen som stresser m fødsel om det skulle gå på bekostning av babyens helse. At man uttrykker utålmodighet mot slutten av et svangerskap ser jeg på som menneskelig og naturlig. :)
Det er slik jeg også tolker det!
For min del kan mini gjerne komme nå om h*n er klar for det. Det har vært et forholdsvis tøft svangerskap med smerter, tårer og en del bekymringer. Men om h*n ikke er klar for verden enda, så får h*n holde seg der inne :)
 
Selvfølgelig går det bra i uke 37, og ingen babyer er like. Men man har jo en termindato for en grunn, og synes mange ønsker å føde tidligere. Jeg er på "nåde" fra uke til uke - var nær på å bli indusert i uke 33, og 35 i dag - og det blir ikke senere enn 37, men hadde mye heller villet gå nærmere termin om jeg kunne. Har jo forståelse for at man har vondter og er lei, men sånn er det å være gravid for mange. Meg også. Men det er jo en ganske kort periode i livet. :)
 
Hvis man påstår at man klarer å sette seg inn andres opplevelse av et svangerskap, og likevel må kritisere hvordan andre uttrykker det, da må jeg være så teit og si at da har man faktisk ikke forstått greia allikavel ;)

Det blir litt som svangerskap er ingen sykdom greia ;)
 
Hååper det er riktig altså! ;) Er mentalt forberedt på å måtte gå over termin, men iløpet av kommende uke kommer alt til å være klart her hjemme, og jeg er 37+0 på torsdag, så da kan hun nå egentlig bare komme altså! :D
Jeg er også 37+0 på torsdag :D Og er så drittlei av å tisse og å være feit nå at han fint kan komme snart her også :)
 
Hvis man påstår at man klarer å sette seg inn andres opplevelse av et svangerskap, og likevel må kritisere hvordan andre uttrykker det, da må jeg være så teit og si at da har man faktisk ikke forstått greia allikavel ;)

Det blir litt som svangerskap er ingen sykdom greia ;)

Helt enig :) :p
 
Jeg er også 37+0 på torsdag :D Og er så drittlei av å tisse og å være feit nå at han fint kan komme snart her også :)
Tissing er virkelig et eget kapittel nå på slutten! Sitter på do å tisser (kommer jo ikke mer en noen dråper), reiser meg for å vaske hendene, og mens jeg vasker hendene må jeg jammen tisse igjen! :rolleyes: :D
 
Ah! Gleder meg til å ikke tisse hele natt! Skal bli godt å ikke være tung lengre... Enda 3 uker babyen må holde seg der inne, å håper på d... Men etter uke 37 må babyen gjææææærne komme:p
 
Tissing er virkelig et eget kapittel nå på slutten! Sitter på do å tisser (kommer jo ikke mer en noen dråper), reiser meg for å vaske hendene, og mens jeg vasker hendene må jeg jammen tisse igjen! :rolleyes: :D
Samme her. Sitter på do i 20min hver kveld. Kommer noen få dråper.
 
Hvis man påstår at man klarer å sette seg inn andres opplevelse av et svangerskap, og likevel må kritisere hvordan andre uttrykker det, da må jeg være så teit og si at da har man faktisk ikke forstått greia allikavel ;)

Det blir litt som svangerskap er ingen sykdom greia ;)
Det får bli din tolkning. Er jo selvfølgelig forskjell på å bli syk av graviditeten, og det å føle seg sliten, feit og lei. Har forøvrig ikke kritisert noen, men bare stusset over at flere ønsker å føde uker før termin. :)
 
Det får bli din tolkning. Er jo selvfølgelig forskjell på å bli syk av graviditeten, og det å føle seg sliten, feit og lei. Har forøvrig ikke kritisert noen, men bare stusset over at flere ønsker å føde uker før termin. :)

Er selv i uke 36 med skikkelig fødselsangst og innvilget ks om jeg skulle gå til termin.... Enkleste for meg hadde vært å gå til terminnog få ks men fy fader for et helvette det er å være gravid denne gangen... Har vel hatt alle plager og vondter som det er mulig å ha. Så jeg skulle virkelig ønske babyen kunne komme NÅ, trods angst og det hele :p er ikke alle som opplever graviditeten like bra så syns det er helt innafor å ville føde før ;)
 
For min del har jeg mange ganger i løpet av svangerskapet sagt høyt at jeg skulle ønske lille kom tidligere enn termin, da ulike vondter har ført til at det nesten kjentes ut som det å skulle gå til termin var uutholdelig. Men om jeg virkelig mente/mener det er en annen ting, da mye og mangt kan bli sagt i affekt i en litt fortvilt situasjon :) Lille kommer når lille vil og er klar for det <3
 
Noen får før, tror ikke på at det går Ann og fremskyve fødsel :) dem kommer når dem er klare:) men et spørsmål hva menes med moden vet jeg den er myk men er den avflatet og bare venter på og åpne seg?
 
Det får bli din tolkning. Er jo selvfølgelig forskjell på å bli syk av graviditeten, og det å føle seg sliten, feit og lei. Har forøvrig ikke kritisert noen, men bare stusset over at flere ønsker å føde uker før termin. :)

Alt mellom uke 37 og 42 er jo regnet som til termin
 
Back
Topp